Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjapt spørsmål før eg stikker ut og prøver å bytte vannpumpe på m3'en (e36):

Noe spesielt eg bør tenke på undervegs? Ingenting som står på den reima som må låses av/stå i samme posisjon sant?

Hvilken kjølevæske skal disse bilene ha?

Skrevet
Kjapt spørsmål før eg stikker ut og prøver å bytte vannpumpe på m3'en (e36):

Noe spesielt eg bør tenke på undervegs? Ingenting som står på den reima som må låses av/stå i samme posisjon sant?

Hvilken kjølevæske skal disse bilene ha?

er ikke heeelt sikker når det hjelder reima, men den skal ihvertfall ha blå kjølevæske.

Skrevet

Meine eg har sett det berre er dynamo, starter, vifte, vannpumpe og slikt som gir en god beng i orienteringen, men kan no se etter på nytt før eg skrur laus.

Det er den eksentriske bolten med et lite reimhjul på som er reimstrammeren sant? Står like i nærheten av startmotoren om eg ikkje hugse heilt feil, rett under.

Skrevet
Meine eg har sett det berre er dynamo, starter, vifte, vannpumpe og slikt som gir en god beng i orienteringen, men kan no se etter på nytt før eg skrur laus.

Det er den eksentriske bolten med et lite reimhjul på som er reimstrammeren sant? Står like i nærheten av startmotoren om eg ikkje hugse heilt feil, rett under.

Bare å skru av alt kan ikke gjøre noe galt!

Sjekk fargen på kjøleveska de og bruk den samme, jeg kjører longlife i RØD

Du setter en unbrako i strammehjulet og strammer til så tar du av reima

vannpumpa er litt mer omfattende å bytte på en s50 kontra m50 bare et tips ;)

startmotoren sitter på girkassesiden så den skal du ikke tenke noe på :mrgreen:

Skrevet
vannpumpa er litt mer omfattende å bytte på en s50 kontra m50 bare et tips ;):

Har aldri bytta vannpumpe på så mye som en fjert engang, men er vel bare å hive seg uti det. Bilen står for vinteren uansett, så har ikke noe tidspress på meg.

Strammer til? Er denne links, mener du?

Skrevet
vannpumpa er litt mer omfattende å bytte på en s50 kontra m50 bare et tips ;):

Har aldri bytta vannpumpe på så mye som en fjert engang, men er vel bare å hive seg uti det. Bilen står for vinteren uansett, så har ikke noe tidspress på meg.

Strammer til? Er denne links, mener du?

Ikke lings men du strammer den bare så mister reima spennet og du kan ta den av.

men før du tar av reima, så ta av viskosevifta den er lings og kan sitte noe jævli av og til :)

Skrevet
Ikke lings men du strammer den bare så mister reima spennet og du kan ta den av.

men før du tar av reima, så ta av viskosevifta den er lings og kan sitte noe jævli av og til :)

Okidoki, hadde av viskosen for noen uker siden, bytta kobling og vifteblad. Smurte den inn med kobberpasta så håper den er litt lettere å få av nå ja, sleit noe inst sist gang!

Takk for all hjelp, får vel bare stikke ut og prøve! Antatt skrutid for en amøbe?

Skrevet
Nå er det å bare overtale kjærringa! Vi trenger nytt sofabord! :D

hld7vmf0vlwcf5e9k9xi.jpg

Som sofabord er det kanskje litt påtrengende, men hadde jo vert stilig med en hylle i slik design! Å ha på gutterommet/boden må da til og med den største tøffelen få lov til?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...