Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke IL nei, men den er lang nok likevel. ;) Har faktisk vært på jakt etter en ikke-IL 750 ganske lenge. Jeg sitter skjeldent bak, så jeg ser ikke behovet for å drasse på de 200 ekstra kg.

Synes faktisk IL blir litt uproposjonert mtp. størrelse på bl.a bakdør. Eneste IL jeg virkelig liker er 740AV sin, da den rett og slett er helt nydelig. ;)

Fish:

Problemet med slikt er vel at det er bortimot umulig å få godkjent justerbar høyde fremme. Bak er det justerbar høyde originalt (dog må man justere en arm under bilen for å gjøre det), og hardhet er "selvjusterende".

men jeg tror det går greit med moderat senk fremme uten at det går ut over S EDC systemet. Har ikke kommet så langt at jeg har satt meg inn i hvordan det fungerer.

Ellers kan jeg jo nevne at jeg virkelig liker V12en veldig godt. Utrolig jevnt og fint drag fra disse. Selv om den høres ut som en el-motor på tomgang. :)

Skrevet

Her er bilen som sekstenåringen kjørte i da han drepte sin åtte år gamle bror i går kveld.

1322932056643_123.jpg

Ikke mye igjen.

Skrevet

Jeg så for et par dager siden en dokumentar om den svenske skuespillerinnen Greta Garbo. Hun ble født i 1905 og vokste opp i beskjedne kår i Stockholm. Hennes far døde da hun var 14 år gammel og hun måtte derfor tidlig tjene til livets opphold. Hun var først frisør og senere ekspedient i et av Stockholms aller første varemagasiner. Hun var imidlertid klassisk billedskjønn og fikk enkelte modelloppdrag. Dette førte til at hun i 1922 kom inn på en av Stockholms mest kjente skuespillerskoler. Her ble hun oppdaget av regissøren Maurits Stiller og dermed var veien kort til å prøve seg i Hollywood.

Garbo fikk kontrakt med filmselskapet Metro-Goldwyn-Mayer og allerede i 1926 kom hennes første amerikanske film "The x". Hun spilte inn tre filmer dette året og den siste filmen, "Flesh and the Devil" ble gjennombruddet. Frem til og med 1941 spilte hun inn 22 filmer da krigen dessverre medførte en avslutning på hennes karriere. Hun ble imidlertid en av Hollywoods aller rikeste stjerner og da hun døde i 1990 etterlot hun seg en formue godt over 100 millioner kroner. Dette var virkelig en stor sum penger når man tenker på at hun i praksis kun levde av formuen i hele 49 år. Hun må ha vært styrtrik på 30-tallet... også etter amerikansk målestokk. Ikke dårlig for en Stockholmpike fra enkle kår.

Greta Garbo i 1930... 25 år gammel, verdensberømt og styrtrik.

d6aqxdzv6frq12pr0xal.jpg

Apropos elegante gamle bilder. Google Books har en kavalkade med samtlige forsider og innhold i Life Magazine fra 1936 frem til idag... her er det mye historie... :)

http://books.google.com/books?id=N0EEAA ... ues_anchor

Skrevet

Hehe, tror ikke spratt inn i synsfeltet ditt rett før du trykket ned avtrekkeren :) Du ville kanskje ha med noe pent i bildet :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...