Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja foreldra har nå en Askeladden 605 explorer. Får også bruke den når jeg selv vil ;) Heldig sånn sett.

Askeladden_605_Expl_446867b.jpg

Før hadde vi denne... rimelig knallbåt synes jeg ;) Bare uten BR (bowrider).

campion_a535_09.jpg

Kjekt med foreldre som kjøper båt så jeg slipper det utlegget (Akkurat som om jeg hadde hatt råd til det :lol: )

0z0vp1x0n1d7czkk747f.jpg

Men dere, det er utrolig digg å komme hjem, sitte seg ned i sofaen og slappe av med en pils og bimmers etter en lang dag på kvinneklinikken i bergen. Så nå har jeg plutselig en familie på 4 stk. Meg og 3 jenter :shock:

Skrevet

Kjekt med foreldre som kjøper båt så jeg slipper det utlegget (Akkurat som om jeg hadde hatt råd til det :lol: )

0z0vp1x0n1d7czkk747f.jpg

Hvilken Sea Ray Sundancer er det der? Vi hadde en 290 Sundancer, samme som den nye 315(?) Sundancer. De er like stor, bare at de hadde telt med badeplattformen i modellbetegnelsen på den nye. Det er utrolig flotte båter og ikke minst: stor plass og god utnyttelse av plassen!

Skrevet

Ohh.. som jeg gleder meg til sommeren! :D

Skulle akkurat bestille én o-ring til akslingen på drevet til båten, men jaggu ble man ikke revet med denne gangen også, og endte med ei bestilling på gode 400USD..

Forøvrig en veldig pen båt Roger! har du noen detaljer på den?

Skrevet
Men dere, det er utrolig digg å komme hjem, sitte seg ned i sofaen og slappe av med en pils og bimmers etter en lang dag på kvinneklinikken i bergen. Så nå har jeg plutselig en familie på 4 stk. Meg og 3 jenter :shock:

Å? Blitt pappa? 3 jenter.. Mor og to barn, tvillinger? Gratulerer..

Skrevet

Takk skal dere ha :)

Med 3 jenter så mener jeg fruen, Min datter på 2 og den nyfødte :D

Ang båten så er det en 2009 Sea Ray 325 Sundancer. Den på bilde er en jeg fant på nettet så ikke den men den er vel helt lik tror jeg.

Marius 2002:

Det er som sagt en 325.

De kjøpte i 2003 en 240 Sundancer og i 2008 oppgraderte de til 275 men til stor skuffelse var det lekkasje og en av de første dagene de skulle bruke den var sofa, gulv og diverse gjennomvått. Da tok forhandleren inn båten og ordnet lekkasjen, tørket opp igjen og vi fikk beskjed om at vi kunne bruke denne båten ut denne sesongen og få helt ny til neste år. Da gikk pappa litt ned i motorstørrelse og la litt mer penger på bordet og gikk for en 325.

Noe jeg mener var litt dumt fordi motoren de har i denne er litt for liten.

HAFSMO:

Her er link til mer info fra der de kjøpte den:

http://www.bathuset.no/?pageID=191&ItemID=391

Skrevet

Marius 2002:

Det er som sagt en 325.

De kjøpte i 2003 en 240 Sundancer og i 2008 oppgraderte de til 275 men til stor skuffelse var det lekkasje og en av de første dagene de skulle bruke den var sofa, gulv og diverse gjennomvått. Da tok forhandleren inn båten og ordnet lekkasjen, tørket opp igjen og vi fikk beskjed om at vi kunne bruke denne båten ut denne sesongen og få helt ny til neste år. Da gikk pappa litt ned i motorstørrelse og la litt mer penger på bordet og gikk for en 325.

Noe jeg mener var litt dumt fordi motoren de har i denne er litt for liten.

HAFSMO:

Her er link til mer info fra der de kjøpte den:

http://www.bathuset.no/?pageID=191&ItemID=391

Okei, vi hadde en Uttern D68 dti og en Finnmaster etter Sea Rayen. Og den Uttern savner jeg igrunn faktisk litt. En super båt til vårt bruk, Sea Rayen ble litt for stor for kun å dra ut i holmene i Moldefjorden. Fordelen med Askeladden vi har nå er at det er bare å hiv av fortøyningene å dra ut, ikke noe mer stress (vanlig vedlikehold er en selvfølge!). Alt er jo en vurderingssak om hva som passer til ens bruk.

Skrevet

Okei, vi hadde en Uttern D68 dti og en Finnmaster etter Sea Rayen. Og den Uttern savner jeg igrunn faktisk litt. En super båt til vårt bruk, Sea Rayen ble litt for stor for kun å dra ut i holmene i Moldefjorden. Fordelen med Askeladden vi har nå er at det er bare å hiv av fortøyningene å dra ut, ikke noe mer stress (vanlig vedlikehold er en selvfølge!).

Det er jeg helt enig i... Et vennepar av mine foreldre har forresten en Uttern som er noe større enn den du nevnte. (Husker ikke benevnelsen)

Når vår økonomi tillater det skal jeg og madammen kjøpe oss en mindre båt som er lett og bare hoppe ut i når vi skal for eksempel ut å fiske eller bare til en badevik. Da er jeg helt enig i at Sea Ray´en er for stor.

Men det er jo snakk om prioriteringer og vi vil vente til ungene er litt eldre. Har kjøpt båtplass for et år siden da, så det er jo en begynnelse :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...