Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Pass deg nå dirtydicky, ellers kommer sos rasisme og tar deg (dvs melder deg inn i organisasjonen)

:lol: er Faktisk fadder for ei lita jente i kenya

Skrevet

Ser på dyrene i hjorteparken. Det sendes nå, klokka 12:35 mens barn er i barnehage og på skole. Dette som er kvalitetsbarnetv burde gått klokken 18:00 i stedet for det 3d-skvipet de sender nå til dags. Stakkars barn.

Skrevet
":yhp08nkk]Femteklassingene ved Øren skole i Drammen ble invitert til juleavslutning, men endte opp på vintermarkering med nisseluenekt.

http://www.f-b.no/nyheter/nektet-nissel ... -1.6662269

Hva i svarte!?!

Totalt misforstått. Vi har flere lignende saker her i Danmark også i forbindelse med julen og andre tilstelninger i skoler og barnehager. Frikadeller (danske kjøttkaker), pølser og flæskesteg (dansk ribbe) blir mange steder ikke servert lenger fordi noen innvandrere ikke engang vil være i et rom der slik mat blir servert. Jeg vet imidlertid ikke om noe som er mer dansk enn nettopp frikadeller, pølser og flæskesteg... gjerne med en Tub' til. Selve julefeiringen er også tatt ut av skjemaet på enkelte skoler der det er mange muslimske innvandrere. Her i Danmark har folk nå begynt å flytte bevisst til steder der skolene profilerer seg den ene eller den andre religiøse retningen. Snakker om flott integrasjon... :roll:

Skrevet
Ser på dyrene i hjorteparken. Det sendes nå, klokka 12:35 mens barn er i barnehage og på skole. Dette som er kvalitetsbarnetv burde gått klokken 18:00 i stedet for det 3d-skvipet de sender nå til dags. Stakkars barn.

:applause:

Gi barna det vi fikk på barnetv, så blir det folk av dem!

Skrevet
Det der er faen meg latterlig! Jeg er ingen rasist, overhode, men at vi skal ta hensyn til folk med annen kultur ved å endre kulturen vår blir for dumt!! Sorry utbrudd...

Er vel ingenting rasistisk det. Er selv innvandrer og denne saken hadde "Hmm hva faen?" skrevet over seg...

Våknet i sted og tenkte "Ja nå vet jeg hvilken sak som skal bli diskutert på Bimmers og Twitter i dag" og jaggu fikk jeg rett :P

Ps. Jeg liker ikke iPhonen. Får ikke noe valg til noe som helst jo... Ikke endring av menyfarge, ikke fjerning av app-ikoner med mer ;(

Skrevet

Kjøpte julegave på ebay 5 desember. Den ble sendt tidligst 6, og i dag kom den på døra. ...Og det fra USA! Faen ikke verst. Tror det er ny rekord for min del.

Skrevet

Ps. Jeg liker ikke iPhonen. Får ikke noe valg til noe som helst jo... Ikke endring av menyfarge, ikke fjerning av app-ikoner med mer ;(

Kan føles litt rart i starten, men etter hvert blir det bare mer og mer deilig ;)

Skrevet
Pass deg nå dirtydicky, ellers kommer sos rasisme og tar deg (dvs melder deg inn i organisasjonen)

:lol: er Faktisk fadder for ei lita jente i kenya

:applause: Står respekt av det :)

:applause:

Gi barna det vi fikk på barnetv, så blir det folk av dem!

+1!

Har vært med småungene i familien og jeg ble litt satt ut sist... For det første så er dem typ 4-7 år og kan skru på og logge seg inn på en PC... Haha... De er helt gærne etter å trykke på knapper på duppedingser!

Jeg har et helt filmbibliotek på harddisken med alt Disney har laget. De ville se film, bydde på Løvenes Konge og Aladdin mm., men neida, dem ville se noe i 3D! De likte ikke vanlig animasjon :shock:

Får jeg kids så skal de mates med ene old school Disney filmen etter den andre, makan!

Fjerne app ikoner og bare og holde fingeren på ikonet i 2 sek.. :) da begynner alle og skjelve og når du er ferdig og flytte dem rundt og slette trykket du bare på hjem knappen..

Det vet jeg :) Får ikke slette standardappene som f.eks. Aksje-dritten. Flytter bare alt i en mappe og gjemmer det til helvete bort :P

Kan føles litt rart i starten, men etter hvert blir det bare mer og mer deilig ;)

Det bør den! Spesielt til den prisen.

Skrevet
Det der er faen meg latterlig! Jeg er ingen rasist, overhode, men at vi skal ta hensyn til folk med annen kultur ved å endre kulturen vår blir for dumt!! Sorry utbrudd...

+1

Det er ikke så skummelt som det høres ut med en inndeling av religioner i noen få timer!

Hvis 'de' får et rom de kan be i, må nå 'vi' få et rom vi kan gå med nisseluer i.

Vi respekterer også burka o.l på åpen gate, så de burde tolerert nisseluer et par uker i året.

Satt det litt på spissen, men dere skjønner vel poenget mitt. Hehe.

Det blir nesten som at meg som er halvt italiensk, og ikke liker raspeballer, ribbe, smalahove og pinnekjøtt, skal gå rundt å tvinge folk til å spise pizza eller pasta på julaften. Haha.

Skrevet

Det vet jeg :) Får ikke slette standardappene som f.eks. Aksje-dritten. Flytter bare alt i en mappe og gjemmer det til helvete bort :P

Haha, det samme gjør jeg også :)

Skrevet

Denne artikkelen ligger litt på siden av hva vi normalt leser og skriver om her inne, men siden jeg har tatt opp rene politiske temaer tidligere legger jeg den ut. Altså for de som er interessert i politikk:... :)

Artikkelen forsøker å gi en forklaring på hvordan det kan ha seg at "arbeideren" (altså faglærte, håndtverkere, servicemedarbeidere etc... altså relativt lavere utdannede personer) idag stemmer blått, mens akademikerne og store deler av det tradisjonelle borgerskapet har begynt å stemme rødt eller nesten rødt (type den "røde" fraksjonen av Høyre).

Jeg synes at artikkelen er veldig interessant og gir innblikk i et fenomen som påvirker dansk og norsk politikk daglig. Helt sikkert til sorg og irritasjon for mange enten vi snakker økonomisk politikk, innvandring, Breivik eller f.eks bilavgiftspolitikk.

Jeg gjør oppmerksom på at i Danmark er partiet Venstre tilsvarende Høyre i Norge. De Konservative er et slags veldig liberalt Høyre. De Liberale er som FrP, men åpne for innvandring. Dansk Folkeparti tilsvarer FrP. De radikale er en mellomting mellom Høyre og Arbeiderpartiet... dog mest blått. Enhedslisten tilsvarer partiet Rødt og Sosialistisk Folkeparti (SF) tilsvarer SV.

http://politiken.dk/debat/ECE1475388/de ... verklasse/

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...