Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke alltid greit å dømme på forhånd.. ;)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10016580

Nå kom Space meg i forkjøpet, men som han sa så er det en altfor tyn forklaring, og hovedpoenget er fortsatt på det at det ikke skulle vært noen endring her i første omgang.

Det står nederst i artikkelen, og jeg siterer "Flere norske medier dekket hendelser med basis i antagelser om at forbudet var innført for å beskytte muslimske elever. Hvilke minoriteter det er snakk om vil ikke rektoren kommentere".

Jeg dømmer ikke, jeg sier min mening ;)

Og jeg står fast ved den.

Skrevet
":2he3n2cu]

Haha, årets tynneste forklaring. Må da i det minste si hvilke minoriteter det er snakk om.

Og det er jo egentlig det samme om det er "norske" eller "utlendinger" som skulle bli spart for julen. Det er en tradisjon!

Altså.... norske minoriteter inkluderer implisitt åpenbart ikke f.eks muslimer. Slik høres det det i allefall ut slik rektoren formulerer unnskyldningen. Det er litt uheldig å bruke begrepet "norsk" i slike sammenhenger. På den annen side blir jeg ikke overrasket hvis ulike religiøse minoriteter i fremtiden forsøker å overgå hverandre om oppmerksomheten i media.

Skrevet

En mye misforstått fyr du, Fredrik 90. Livet må være hardt.

Men se her, noe bilrelatert! (Jeg kommer ikke hit for diskutere politikk...):

Ny YouTube kanal (YouTube.com/Drive) som sannsynligvis kommer til å bli JÆVLIG kult:

Skrevet

Men se her, noe bilrelatert! (Jeg kommer ikke hit for diskutere politikk...):

Ny YouTube kanal (YouTube.com/Drive) som sannsynligvis kommer til å bli JÆVLIG kult:

Tulletråden på godt og vondt... vi kan heldigvis diskutere det meste så lenge vi følger lov og orden.

Skrevet
What would jesus do? :roll:

JCfacepalm.jpg

Captain Picard approves

ieqf7kc81s6023wesjyx.jpg

men til noe annet, jeg gikk da villmann med barbermaskina i går og ble endel tynn i toppen..

Så i følge mine arbeidskolleger ser jeg da: bad ut, som en russer, og den beste: som en statist fra Schindlers liste.. what??

Skrevet
Haha, årets tynneste forklaring. Må da i det minste si hvilke minoriteter det er snakk om.

Og det er jo egentlig det samme om det er "norske" eller "utlendinger" som skulle bli spart for julen. Det er en tradisjon!

Jeg synes det er riktig gjort av rektor å ikke nevne hvilke minoriteter det er snakk om. Husk at dette er barn det er snakk om. Om rektoren retter pekepinnen kan det medføre til uheldige konsekvenser for dem det gjelder.. Journalisten som har skrevet artikkelen har vært veldig dårlig på å rette lyset mot akkurat dette i denne saken, så dette kan helt klart misstolkes.

Hvorvidt det var riktig gjort av skolen å nekte barna nisselue kan helt klart diskuteres. Men jeg forstår på en måte poenget. Det er veldig lett å føle seg utenfor om skiller seg ut fra majoriteten. Skolen må være nøytral når det gjelder religion - ikke bare av denne enkelte grunn, men også fordi religion burde være noe en selv finner ut av. Slike tradisjoner påvirker barn.

Skrevet

Nå kom Space meg i forkjøpet, men som han sa så er det en altfor tyn forklaring, og hovedpoenget er fortsatt på det at det ikke skulle vært noen endring her i første omgang.

Det står nederst i artikkelen, og jeg siterer "Flere norske medier dekket hendelser med basis i antagelser om at forbudet var innført for å beskytte muslimske elever. Hvilke minoriteter det er snakk om vil ikke rektoren kommentere".

Jeg dømmer ikke, jeg sier min mening ;)

Og jeg står fast ved den.

Altså.. Jeg tror det siste sitatet heller var ment som en forklaring på det rektoren har respondert med. At media hadde feiltolket/feilaktig dømt denne reaksjonen til skolen.

Og ja.. Det er lov til å ha meninger. Men det så bare veldig ut som om du hadde dømt innvandrere på forhånd. Meningen med mitt innlegg var å få frem at man ikke skal dømme en minoritet helt uten videre.. Selv om det kan være forståelig med tanke på at det ofte er snakk om f.eks muslimer i media tilknyttet til slike saker. ;)

Skrevet

Nei det synes jeg ikke! Er vel heller mere det at folk vil missforstå meg slik at de kan trekke meg opp for det er visst jævlig morro synes mange! :wink: Men jeg lar meg ikke knekke av diskusjoner på ett nettforum :)

Skrevet

Rektor vil jeg si er uviten i denne saken og gjorde noe hun mente var positivt, til det negative. Man må heller åpne opp for alle typer feiring/tradisjoner og religioner, og dermed skape trygghet fremfor frykt. Det handler mer om å inkludere fremfor å ekskludere. Barn har ingen fordommer, det har voksne.

Skrevet

Nei det synes jeg ikke! Er vel heller mere det at folk vil missforstå meg slik at de kan trekke meg opp for det er visst jævlig morro synes mange! :wink: Men jeg lar meg ikke knekke av diskusjoner på ett nettforum :)

det er jo derfor du er her.. for å diskutere.. du synes jo det er veldig morsomt.. minnes jeg at du har sagt til meg..

Skrevet

det er jo derfor du er her.. for å diskutere.. du synes jo det er veldig morsomt.. minnes jeg at du har sagt til meg..

Nettopp! :) Javisst er det morsomt men også interessant, noen prøver jo å provosere men sånn er det i alle diskusjonsforum! Men det er jo alltid gøy med litt fart i diskusjonene så lenge det holdes på et seriøst plan :) Men det beste er at vi alle er likesinnede BMW folk, her kan man si rett ut "BMW er verdens beste biler" uten at noen sier deg i mot med usaklige argumenter slik som kolleger eller kompiser ville gjort :wink:

Jeg har nemmelig en tendens til å gå bedre overens med BMW intresserte folk i det sosiale liv!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...