Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne danske reportasjen er ganske morsom. En litt "lokal" fyr på motorsykkel blir stoppet av politiet etter å ha kjørt i minst 177 Km/t (i 80 Km/t sone). Han snakker først med politiet i politibilen og de forteller at han vil bli siktet for å ha kjørt for fort og at han må bestå en såkalt orienterende førerprøve (kjøre opp på nytt) hvis han vil ha lappen tilbake. Han svarer relativt nonchalant: "Ja-ja... sånn er det... det var bra at du ikke filmet meg da jeg kjørte enda fortere...".

Etter denne seansen blir han intervjuet av en journalist som åpenbart tilbringer dagen sammen med politiet for å lage en reportasje for dansk TV2. Journalisten spør fyren på motorsykkelen: "Hvor ofte kjører du for fort?". Han svarer: "Det gjør jeg alltid-alltid... det gjør jeg også i bil....".

Det hører med til historien at fyren på motorsykkelen et par år senere nok engang blir intervjuet av dansk TV2. Journalisten spør denne gangen om han har tenkt seg å holde fartsgrensene i fremtiden. Han svarer tiltross for at han har fått enda en fartsbot siden han fikk lappen tilbake for å ha kjørt 177 Km/t i 80 Km/t sone: "Det kommer jeg aldri til ... det gidder jeg ikke å bry meg om... jeg gjør som alle andre... de kjører også for fort...". Journalisten forteller at myndighetene nå har planer om å innføre tvungen logget gps basert fartsbegrenser for sjåfører som ham. Journalisten spør hva han mener om dette og han svarer: "Så vil jeg rive den ut på stedet". Jamen... det er ulovlig sier journalisten. Han svarer: "Hahaha... det er mye som er ulovlig her i verden... hahaha...". Akkurat den siste kommentaren kostet ham jobben iom. at han under intervjuet hadde på seg en genser der arbeidsgiverens firmalogo var synlig (et stort dansk entreprenør konsern). At han nå nærmest er en riksklovn her i Danmark er kanskje ikke så merkelig... :lol:

Skrevet

Hvorfor lodder ikke Rimi ut Lamborghinier :wink: Vinner man bil i Norge så vinner man som regel en hvit Kia 1,4 med svarte plastfangere :roll:

Fordi kampanjer skal være lønnsomme - i lille Norge er markedet som oftest så lite at det er lite vits i store premier man ikke tjener inn igjen.

Jada, skjønner jo det da! Var jo kun ment som fleip fra min side :wink:

Skrevet

Joa :P

Skjønner jo fyren. Plutselig har han Lamborghini, men ikke råd til vinterdekk (det finnes vinterdekk fra Pirelli til Murcielago, tro det eller ei) til slik bil. Fristelsen er selvsagt helt enorm og han tar med den ut (hvem av oss hadde bare parkert den for vintern?). Han er ikke vant med kreftene og klarer ikke å bremse fort nok (obviously). Han kræsjer og må selge bilen fordi forsikring (som sikkert ligger på 10.000 £ i året på en slik bil) er for dyrt. MEN han har da hatt en Lamborghini i livet sitt (noe de aller færreste i verden kan skryte av) og kommer neppe til å glemme de 6 timene :D Også får han sikkert over 1 million kroner for den, så han får det likevel godt i finanskrisen og har sikkert penger til overs til å oppgradere hverdagsbilen :) Det ordner seg for fyren :D

Minner meg om han fyren her som kjøpte Maserati MC12 om vinteren. Kan jo forestille deg hvordan det gikk på sommerhjul... Se selv :D

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...