flonoen Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Selvfølgelig foretrekker jeg å leke meg med turtall og gir! Men når det er snakk om hverdagsbil fra A til B så skal det helst gå uten å måtte skifte gir og turtall hit og dit for å dekke nødvendige avstand til bil foran Da er det kjekt å dytte litt ekstra på gassen, så går det stille og rolig fremover Skjønner godt hva du mener, bare prøver å trekke deg opp litt jeg Nå har ikke jeg kjørt så mye "råe" dieselbiler, 120d med 163 hester og tomatgir blir vel den mest motoriserte dieselen jeg har prøvd. Funker jo knall i det daglige, går an å ha det litt morro med den og freser forbi de fleste biler i den norske trafikken, men særlig inspirerende og gøy motorgange er det jo ikke. Og så lyden da, når man står utenfor bilen en kald vinterdag og den har akkurat startet. Grøss! Men har faktisk vurdert 330d e46 som min neste bruksbil. Evntuelt 330i. Blir en stund fram i tid uansett, så god tid å tenke på det.
316 Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Også har jeg bare to øl igjen, nei og nei... Jeg hadde jo 25 på julaften...
M|Fjeld Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Selvfølgelig foretrekker jeg å leke meg med turtall og gir! Men når det er snakk om hverdagsbil fra A til B så skal det helst gå uten å måtte skifte gir og turtall hit og dit for å dekke nødvendige avstand til bil foran Da er det kjekt å dytte litt ekstra på gassen, så går det stille og rolig fremover Skjønner godt hva du mener, bare prøver å trekke deg opp litt jeg Nå har ikke jeg kjørt så mye "råe" dieselbiler, 120d med 163 hester og tomatgir blir vel den mest motoriserte dieselen jeg har prøvd. Funker jo knall i det daglige, går an å ha det litt morro med den og freser forbi de fleste biler i den norske trafikken, men særlig inspirerende og gøy motorgange er det jo ikke. Og så lyden da, når man står utenfor bilen en kald vinterdag og den har akkurat startet. Grøss! Men har faktisk vurdert 330d e46 som min neste bruksbil. Evntuelt 330i. Blir en stund fram i tid uansett, så god tid å tenke på det. Hehe, så den Sant det, lite inspirerende med diesel! Men til hverdags passer det meg best 330d er ikke et dårlig valg! Billig i drift, samt at det går styggbra! Koster ikke så veldig mye nå heller
Yngvejos Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Hehe, så den Sant det, lite inspirerende med diesel! Men til hverdags passer det meg best 330d er ikke et dårlig valg! Billig i drift, samt at det går styggbra! Koster ikke så veldig mye nå heller Styggbra var vel å ta litt hardt i. Med mindre det er veldig stor forskjell på 330d og 530d. Det er en 530d med 245hk map som skal byttes ut til fordel for en 320. Grei bil når man har fått litt fart på den, men til bykjøring, kryss etc er det ikke no særlig. Skal bli deilig med litt respons og en rørepinne.
rublings Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 vs vs Tenkte meg en av disse som neste bil. Blir vel til vinter neste år, evt sommeren etter. Slk har jeg kjørt, og jeg liker denne. God å kjøre samt at opplevd kvalitet er god, men jeg har ikke kjørt noen av de andre. Mx-5 frister egentlig mest grunnet at den koster mindre, evt du får en nesten ny kontra en 2005 Z4/SLK. Noen invendinger?
Julianv Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Tja ville selv gått for bmwen, men mazdaen er jo artig også. Slk-en er desverre for "homo" for meg Vis du først skal ha frisørbil må det egentlig bli Z4en da de blir skikkelig bøs i rett farge og med rette felger
wicky124 Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 V8 kan være veldig mye rart... Vil ha den i 458 Italia med 560+ hk og 9000 rpm turtallsperre... Evt. en av de kompressor-V8ene fra AMG... Nei du vil ha v8ern i sjuern min
noekult Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 MX-5 miljøet i Norge er veldig bra. Men det gjelder jo for BMW også. Spør bruker [space] om bilder av gamle Z4en hans, helt nydelig og ganske perfekt utgave! Men skal du ha MX-5 så bør du kjøpe den med ståltak, for stofftakutgaven er ikke elektrisk men manuell (ikke at det er særlig stress, men jeg foretrekker en knapp som fikser alt). SLKen ville jeg ikke kjøpt, i og med at de to andre har så mye større tune/trimmepotensiale hvis du begynner å kjede deg etter noen år. Når det er sagt, uten at jeg har kjørt Z4en, så skal Z4en ha litt hard fjæring for bykjøring (kommentar, [space]?). MX-5ene er helt nydelige uansett type vei. Til slutt, MX-5 har en sterk vektfordel. På roadster er det en gyllen regel: Jo lavere vekt jo mer moro i svingene!
M|Fjeld Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Tja ville selv gått for bmwen, men mazdaen er jo artig også. Slk-en er desverre for "homo" for meg Vis du først skal ha frisørbil må det egentlig bli Z4en da de blir skikkelig bøs i rett farge og med rette felger Lar bildene tale for seg
flonoen Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 194/198 kg er kanskje mer nøyaktig? kilde: http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m50.htm
Anbefalte innlegg