Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kan du dokumentere dette?

Hvem skal dokumentere hva? :)

Og 6.2 diesel kommer ikke under 2.. Brodern hadde en slik i russebilen sin, og den slukte drøyt mye :shock:

Skrevet

MX-5 er en morsom liten sak :) Fått prøvd to, og bringer fram et like stort smil hver gang :D

Og legger men på en liten snurre itillegg.. 8)

Skrevet
hva skal jeg gjøre for å presse inn calipperstempelet? det sitter BOM fast, ikke vært borti noen som har sitti så godt..

Er det foran eller bak? Hvis det er bak så må du skru stempelet inn, det kan være links gjenger (usikker).

Skrevet

Det er foran.. Har satt på en sånn tvinge nå, men sitter fortsatt jævlig godt. De har vært i daglig bruk uten problemer. Spraye med wd-40 rundt stempelet? :P

Skrevet

Jepp... og i likhet med min gamle MX-5 tror jeg at denne bilen også stammer fra den første batchen på ca. 40 Miata´er som Kolberg selv tok inn til landet i 1990... :)

MX-5 Mrk. I er en vesentlig mer gjennomført sportsbil enn man skulle tro. Den hadde f.eks kun delvis et selvbærende karosseri inkl. en bærende subframe... en slags rørramme som gir bilen ekstra stivhet. Dette er en avansert konstruksjon som viser hvor seriøse Mazda var da de konstruerte MX-5. Hadde MX-5 vært en Lexus istedenfor en Mazda er jeg sikker på at flere ville ha fått med seg at den faktisk var temmelig unik da den kom på markedet i 1989.

Inside_4.jpg

Min gamle MX-5 "Miata" fotografert i Wimbledon utenfor London i 1990 på den tidligere nevnte roadtripen.

555sqkn0rdeflc7jwvfo.jpg

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...