bcRichard Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Det er foran.. Har satt på en sånn tvinge nå, men sitter fortsatt jævlig godt. De har vært i daglig bruk uten problemer. Spraye med wd-40 rundt stempelet? Prøvd med en stor tang å klemme stempelet med? Hvis ikke må du nok bytte caliperen. Hvis du får presset tilbake stempelet å fått på caliperen så vil den slite bremsene fortere uansett.
Jørgen Lie Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Noen som vet om man kan skaffe fotoceller for bruk på utelys på ebay?? Har funnet en, men står ikke hvor mye A (strøm) den er beregnet på. http://viewitem.eim.ebay.no/IP44-RATED- ... 55881/item
flonoen Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Skjønner ikke spørsmålet, Jørgen. Lurer du på hvor mye lys du kan koble til den photocella? Ser for meg den fungerer som et relé der ambient lys styrer kontakten til lyspæra/pærene du kobler på. Og at den på den måten bryr seg filla om hva last du har tilkoblet. Kan godt ta feil! Slik som dette: (her kan du jo forsåvidt mekke din egen photocelle!) Komponenter får du her (sikkert billigere andre plasser, men fin side med mye hobbyelektronikk): www.sparkfun.com eks, photocelle: http://www.sparkfun.com/products/9088
Jørgen Lie Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Hehe, lysstoplen er som en vanlig gatelykt. Pæra er 125w, og 220V. Fotocella som står der er ødelagt, så tok en titt inne på Ebay for å se om det va noe som ligna der for evt å prøve derifra.. Men nå som du kom med den tegningen her er det jo ingen tvil om at jeg kommer til å lage min egen
flonoen Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Gjør det gjør det gjennomfør det! Er nok ikke store summene å spare, heller tvert imot, men gøy å lage ting selv!
[space] Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Da var det noen og hentet gamletven min for 1500,- (kjøpt for 22.000 for 6 år siden) Rett i ny konvolutt med oppsparing til noe nytt og morsomt Da er det bare å ta bilder av og legge ut 2 barneseter til bil, og sofaen på finn. Har støttet handelstanden bra denne romjula... Ny sofa, 2 nye barneseter og ny tv... Nå får det bli en liten pause.
Jørgen Lie Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Gjør det gjør det gjennomfør det! Er nok ikke store summene å spare, heller tvert imot, men gøy å lage ting selv! Med min skjelvende hånd, lodding og montering av smådeler så hadde nok det endt i tragedie Skal få gamlingen til å finne ut hvilken celle som står på pr i dag, og søke derifra.. Men takk for svar!! Han skjønte jo den tegninga du la ut med en gang, så hvem vet, kanskje det går en faen i han og han prøver
flonoen Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Det der klarer du HELT fint Jørgen. Kjøp et sånt breadboard (http://www.sparkfun.com/products/137) så slipper du mye av loddinga. Litt juks, men skal jo stå i en boks uansett så det kan du tillate deg. Eventuelt gjøre det litt mer skikkelig: http://www.sparkfun.com/products/8812, da må du lodde litt men veldig overkommelig. På disse to bretta så passer både transistoren og op-ampen (ua741) rett i hulla. Koster nesten ingenting for deler, kjøp dobbelt opp og prøv selv iallefall!
316 Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Jaja, da blir det noen øl i dag og! Så skal jeg, dama, Clerion og dama og ungene på hyttetur på nyttårsaften! Det blir trivelig.
Jordfræsar Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Jaja, da blir det noen øl i dag og! Så skal jeg, dama, Clerion og dama og ungene på hyttetur på nyttårsaften! Det blir trivelig. Lurte de med seg barnevaktene på hytta praktisk!
Fredrik Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 ":17enm8oq]Har støttet handelstanden bra denne romjula... Ny sofa, 2 nye barneseter og ny tv... Nå får det bli en liten pause. Med full familiepakke... du drømmer. Det er alltid et eller annet man kan bruke pengene på...
flonoen Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Da har jeg bestilt sorte nyrer til e87'en til en kompis i bursdagspresang. Blir bra å bli kvitt gubbenyrene frampå!
Jordfræsar Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Da har jeg bestilt sorte nyrer til e87'en til en kompis i bursdagspresang. Blir bra å bli kvitt gubbenyrene frampå! Skulle nok jeg ha bytta til au.
Anbefalte innlegg