Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Meg:

I dag har jeg faktisk internett, men TV er det verre med. (Har kabel, tv pleier å fungere, internett pleier å dette ut) Jeg gidder ikke å vente på at en av deres kundebehandlere tar telefonen, for så å påstå at det må være jeg som har koblet noe feil i min leilighet. Det er for meg litt søkt, mtp at det fungerer 70% av tiden. Kobler du noe feil, så fungerer det IKKE. Er det kjente problemer i 2406, Elverum?

Canal Digital:

Hei Mads, fint og høre at Internett fungerer igjen. Det er fortiden ingen drifts meldt feil i ditt område. Hva slags feil opplever du? Det er viktig og sjekke koblingene, ettersom at du bor i et borettslag så er det vanlig at alle blir berørt av samme feil, men slik kan jeg ikke se akkurat nå. Fint om du går inn på vår hjelpe side, her får du en del informasjon rundt generelt dårlig bilde kvalitet , samt ingen signal. https://kabel.canaldigital.no/Kundeserv ... stotte/TV/ Send oss gjerne en PM (personlig melding) om dette ikke skulle hjelpe. Mvh Jasmina, kundeservice kabel

Meg:

Det var TV jeg ikke hadde. Nå har jeg TV og internett. De andre her har ingen problemer, men jeg har stadig vekk problemer med internett. TV har jeg aldri hatt problemer med, før i dag. Jeg har byttet trådløs router 2 ganger, da dere påstår at Canal Digital sitt internett ikke er kompatible med verken D-link eller Belkin. Nå har jeg en Jensen-router, og det har fungert. Dette er noe dere burde opplyse om, dersom det er tilfelle. Jeg har i hvertfall fått beskjed om det. Har brukt litt for mye penger på en trådløs router nå.

Canal Digital:

Hei igjen, vi har hatt noen dager med utfall på din internett linje i følge loggen for denne måneden. Om du skulle oppleve problemer de nærmeste dagene, kan du gi oss beskjed her på fb eller via en PM (personlig melding) slik at vi kan sende feilmelding til teknikker. Mvh Jasmina, kundeservice kabel

Meg:

Det er stadig feil, jeg tror jeg har hatt mellom 10 og 15 telefoner til dere etter jeg flyttet 1. august. Jeg har også kjøpt to DYRE routere, i form av Belkin og D-link som ikke er "kompatible" med Canal Digital. Ba om å få en forklaring på hvorfor, men det var det ingen som visste. Jeg snakker også med andre kunder, både fra Elverum og andre deler av Norge som har fått 2 mnd gratis internett av dere etter klager og problemer. Jeg har hatt vannvittige problemer, og i tillegg kjøpt routere for 2500,- som ikke er "kompatible" med deres nett, uten at jeg har fått beskjed om det på forhånd, så jeg synes kanskje en liten kompensasjon hadde vært på sin plass når det gjelder meg. Jeg betaler tross alt for en tjeneste jeg skal ha 24/7.

Canal Digital:

Hei igjen, som jeg tidligere nevnte er det fint om du kan koble modem direkte til pc slik at vi kan feilsøke derifra. Vi har dessverre ikke support på trådløs router og vi kan heller ikke svare for den. Om du skulle oppleve feil med nettverket etter lokal tilkobling vil vi gjerne komme i kontakt med deg. Ettersom at jeg kun ser at det har vært utfall noen dager i desember, legger jeg inn kompensasjon på 14 dager. Mvh Jasmina, kundeservice kabel

Meg:

Hei igjen. Takk for det. Hvor langt går loggen tilbake? Du ser da sikkert at jeg har hatt mye problemer fra 1. august, som jeg flyttet inn her. Jeg har koblet modem direkte til pc hver gang jeg har snakket med dere, og dere har ikke funnet noen feil. Heller ikke funnet noen feil da jeg har hatt den trådløse routeren tilkoblet. Jeg har hatt anslagsvis mellom 10 og 15 telefonsamtaler til dere, hvor jeg til og med har fått spørsmål om jeg har koblet feil. Hvordan skal dette gå ann, og hvordan kan det fungere 80% av tiden dersom jeg hadde prestert å koble feil? Jeg har ikke klaget før, og ikke bedt om kompensasjon. Nå i det siste har det fungert "ok", dvs etter at jeg kjøpte min tredje trådløse router med merke Jensen. Jeg antar derfor at det kan være sant at D-link og belkin ikke er kompatible med deres nett. Jeg gjentar, dette er noe dere burde/må opplyse om. Jeg har brukt ca 2000 kroner på routere jeg ikke får brukt. Jeg synes derfor 14 dagers kompensasjon er litt i snaueste laget. Jeg har som sagt snakket med andre kunder som fikk "tilbud" om en måned, men etter flere problemer fikk han to.

Skal nok ha litt mer enn fjorten dager, ja!

Skrevet

Ellers kunne jeg jo bare ha funnet på det... Nå kan jeg henvise til to personer, som har fått 2 og 3 mnd gratis. Så blir jeg tilbudt 14 dager.

Skrevet

De svarer ikke nå så Jasmina må vel prate med sin sjef :P! Ja, modemet mitt er nytt. Og jeg har prøvd belkin x2, d-link og nå Jensen. Ettersom de skylder på: A) At jeg har koblet feil, noe som er godt gjort, og i tillegg fungerer det som oftest. B) D-link og belkin er visst ikke kompatible routere, plutselig.

Skrevet

Jeg bruker en trådløs router jeg fikk av Ventelo på mitt Canal Digital-nett, den suger BALLE! Varierer veldig, men noen dager må jeg restarte den hvert 10. minutt, andre ganger kan den funke i flere dager uten avbrudd. Tror det er en Jensen Airlink av noe slag. Var drit når jeg hadde ventelo også, så henger ikke sammen med Canal Digital tror jeg.

Skrevet

Men Canal Digital har sagt at D-Link og Belkin ikke er kompatible med deres nett, etter at jeg har hatt problemer i 4 mnd...

Skrevet
-

Mine erfaringer er at Jensen er crap, og at noen ikke er kompatible nekter jeg å tro. Det er routermodem du snakker om, eller en router du har etter modemet?

Skrevet

Har de vurdert å sende deg nytt modem? Har Canal digital selv, fungerer fin fint, har 2 D-linkere koblet sammen med felles SSID. Fungerer finfint. etter nå i oktober hadde jeg noe problemer med internett, fikk tilsendt et nytt og vips var det i orden igjen. Har en hybel her, for å skille ut mine nettverk mot leieboers nett har jeg koblet modem til en svitsj, herfra går det en linje til leieboer, en går til min første ruter og den andre ruteren er koblet til denne. Modemet deler derfor ut to IP-Adresser. Teoretisk skal den kunne gi ut 253 IP-adresser uten problemer.

Støy på retur? Har en RG11 som forsyning til bolig, denne går inn i en 8 veis splitter. Her er modem og alle tvene tilkoblet(RG6 spredenett). Da montør var her satte han på filter på alle utganger på splitter for å unngå støy på retur(går utover nettet). Feltstyrke? Hva er signalnivå i kontakten din? Kjører du med Digital Tuner til TV?(Vanskelig å oppdage for høy/lav feltstyrke på TV-bilde ved bruk av dekoder).

Skrevet
-

Mine erfaringer er at Jensen er crap, og at noen ikke er kompatible nekter jeg å tro. Det er routermodem du snakker om, eller en router du har etter modemet?

Router etter modemet.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...