VegarVS Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Kan du sjekke for meg og? Hvor mye jeg trenger og hva slags type olje (må ikke være forskjell i sommer- og vinterolja? Den står inne i varm garasje 90% av tiden, kun en liten kosekjøretur til butikken av og til)... Reg. nummer: KT43428 PS. Fytti, som jeg hater "Sent from Taptalk" som signatur på innleggene... den skal ha 4 liter er litt usikker på den gamle motoren der, men vi kjører 0w-30 på alle våre motorer uansett temp , eller drivstoff.. så sant det ikke er en //M maskin
316 Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Vil tro du kan bruke Castrol Classic men den er relativt dyr. Men kun det beste !
Jørgen Lie Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Kan du sjekke for meg og? Hvor mye jeg trenger og hva slags type olje (må ikke være forskjell i sommer- og vinterolja? Den står inne i varm garasje 90% av tiden, kun en liten kosekjøretur til butikken av og til)... Jeg bruker Castrol Magnatec 5-40 (eller var d 10-40) på E30`n.! Den fungerer knall og har en OK pris den skal ha 4 liter er litt usikker på den gamle motoren der, men vi kjører 0w-30 på alle våre motorer uansett temp , eller drivstoff.. så sant det ikke er en //M maskin Er det medregnet olje til filteret? Om en trenger 4l på en motor, så hadde jeg kjøpt 5l, og fulgt med på slutten når olja hadde nådd nivået, startet bilen slik at oljen er overalt der den skal være, inkl filter, og peilet igjen etter en stund for å sjekke nivå da.
noekult Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Supert, tusen takk for svar gutter Og gratulerer med dagen til deg, Jørgen
Jørgen Lie Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Da jeg bytta olje sist så kom nesten all tikking vekk!! Alltid brukt Magnatec på E30`ene Takk for det, noekult!!
noekult Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Okey, har litt tikking på min og, får prøve med Magnatec i første omgang Se her... Fri fartsgrense i Sverige på enkelte strekninger... http://www.dinside.no/886426/fri-fart-hos-s%F6ta-bror Nå skulle jeg hatt noe gromt
VegarVS Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Kan du sjekke for meg og? Hvor mye jeg trenger og hva slags type olje (må ikke være forskjell i sommer- og vinterolja? Den står inne i varm garasje 90% av tiden, kun en liten kosekjøretur til butikken av og til)... Jeg bruker Castrol Magnatec 5-40 (eller var d 10-40) på E30`n.! Den fungerer knall og har en OK pris den skal ha 4 liter er litt usikker på den gamle motoren der, men vi kjører 0w-30 på alle våre motorer uansett temp , eller drivstoff.. så sant det ikke er en //M maskin Er det medregnet olje til filteret? Om en trenger 4l på en motor, så hadde jeg kjøpt 5l, og fulgt med på slutten når olja hadde nådd nivået, startet bilen slik at oljen er overalt der den skal være, inkl filter, og peilet igjen etter en stund for å sjekke nivå da. ja, er ikke uenig, men 4 liter er det som skal være i motoren medregnet filter ja.. ville fylt på 4 liter med nytt filter i å så peilet etter å hatt en liten oppstart..
Larsinnj Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Hvis du har oljekjøler trenger du vel litt ekstra.
Robkill Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Kan du sjekke for meg og? Hvor mye jeg trenger og hva slags type olje (må ikke være forskjell i sommer- og vinterolja? Den står inne i varm garasje 90% av tiden, kun en liten kosekjøretur til butikken av og til)... Jeg bruker Castrol Magnatec 5-40 (eller var d 10-40) på E30`n.! Den fungerer knall og har en OK pris den skal ha 4 liter er litt usikker på den gamle motoren der, men vi kjører 0w-30 på alle våre motorer uansett temp , eller drivstoff.. så sant det ikke er en //M maskin Er det medregnet olje til filteret? Om en trenger 4l på en motor, så hadde jeg kjøpt 5l, og fulgt med på slutten når olja hadde nådd nivået, startet bilen slik at oljen er overalt der den skal være, inkl filter, og peilet igjen etter en stund for å sjekke nivå da. ja, er ikke uenig, men 4 liter er det som skal være i motoren medregnet filter ja.. ville fylt på 4 liter med nytt filter i å så peilet etter å hatt en liten oppstart.. 4.25l medregna filter
316 Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Da er jeg på plass i Trondheim på Bakeriet Hotell. !
flonoen Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 er litt usikker på den gamle motoren der, men vi kjører 0w-30 på alle våre motorer uansett temp , eller drivstoff.. så sant det ikke er en //M maskin Hva putter dere i S-motorene? Er vel castrol TWS 10w-60 eller noe sånt som er anbefalt, er det dette som blir brukt mest?
wicky124 Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Da er jeg på plass i Trondheim på Bakeriet Hotell. ! tror jeg er dyslektisk... Leste Bakterie Hotellet...
Anbefalte innlegg