850i Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Blir som regel bra når amrikanerene skal ha noe å si, de kan jo det med å lage kule familiebiler Ironi, håper jeg? Du sier at det er bra Ford skal ha samme modeller på Europamarkedet som i USA - men det er jo nøyaktig motsatt. USA-modellene går ut til fordel for verdensmodeller basert på de europeiske modellene. De fleste av verdensmodellene til Ford er jo utviklet av Ford Europa, og det er det en meget god grunn til. Hadde det ikke vært for gode Europa-modeller siste syv-åtte år, spørs det om ikke Ford også hadde måttet takke ja til redningspakke forleden... Ja og skal Amerikanerene ha europabiler i sitt marked så vil de ha en finger med i f eks design, og da kan det bli bra Og nei det var ikke ironi, uttalelsen var med biler som dette i bakhodet: 2012 Bucik Regal Det er viktig å merke seg at dette ikke er noe spesiellt dyre biler i USA, altså helt vanlige familie sedaner. De kan ikke sammenliknes med BMW, Audi eller Mercedes som er premiumbiler selv om disse kanskje er litt mer dagligdags her i Norge. Bilene over her kan heller sammenliknes med disse fra vår del av verden, og da har jeg ikke dradd fram noen japanske eksempler: Men poenget mitt var at jeg synes den nye Mondeoen så dritrå ut Dersom du studerer denne, så ser du vel at det kanskje er noe kjent med designet? http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=22229830
Shattered Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Skjønner ingenting. Den gule oljelampa lyser noen ganger når jeg skrur av motoren, og andre ganger når jeg kjører. Glemte å peile i går siden den ikke lyste da jeg kjørte fra skolen.
Dirty Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Skjønner ingenting. Den gule oljelampa lyser noen ganger når jeg skrur av motoren, og andre ganger når jeg kjører. Glemte å peile i går siden den ikke lyste da jeg kjørte fra skolen. Er nok bare føleren din, standard på e46 er jo vanlig at det er discotek i dasbordet på 4syl motorene til bmw
Shattered Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Fått ordna bensinlukta? Borte nå merker den ikke. Regner med sensoren ja
noekult Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Å du skjønne http://www.mobile24.no/autos/details/13 ... MW-635CSi- Hvis jeg ikke kommer på jobb i morgen så kan det være jeg i løpet av natten har satt meg i bilen og satt kursen mot Nederland, iallfall hvis kompisen min savner bilhengern sin Er prisen riktig? Syns den virka litt billig, uten at jeg vet hva de går for i utlandet... De M6ene jeg har sett i Norge går for 250.000+, men mulig det bare er avgiftene på den bilen som er i 100.000 kroners klassen Lykke til med kjøpet da, drømmebil og et ordentlig ikon, dette Edit: Å ja, haha, det er ikke en M6... Så bare M-merket bak og trodde det. Selvsagt kommer de med hverken automat eller 218 hk........... Kul slede, for det
spitz Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Ja og skal Amerikanerene ha europabiler i sitt marked så vil de ha en finger med i f eks design, og da kan det bli bra Som 850i påpeker er jo f.eks Buick Regal langt fra amerikanskdesignet, det er en Insignia med andre logoer. Jeg skal gi deg at biler som f.eks Charger ser OK ut - men rent bortsett fra det, er det en søplebil basert på eldre, europeiske modeller. Plattformen til Charger er jo satt sammen av deler fra eldre Mercedes fra tiden da Daimler eide Chrysler - og spesielt W210 har bidratt med mye deler. W210!! Får jeg minne om at den kom på markedet i Europa i 1995, og forsvant igjen i 2002 - flere år før Chrysler lanserte sin 300C basert på samme plattform? Du må gjerne mene at amerikanske biler er fete - og jeg skal være enig, så lenge amerikanske ingeniører ikke får ha noen fingre med i utviklingen av dem. For er det én ting USA ikke har skjønt, så er det hvordan man skal lage gode biler. Den eneste grunnen til at amerikansk bilbransje har gjort det så bra som den har gjort (med unntak av et par bailouts - for den siste var jo ikke den første, det er viktig å få med seg her) er fordi amerikanere er så forbanna nasjonalromantiske at mange av dem aldri ville tenkt på å kjøpe noe annet enn amerikanskprodusert. For øvrig har du såklart rett i at Charger, Regal etc ikke kan sammenliknes med BMW, Merc eller Audi, som er og blir premium - også i USA. Dodge Charger koster halvparten av disse i USA, og er således en rimelig bil på linje med nettopp VW, Renault etc - som du jo påpeker. Mitt hovedpoeng her, er at de amerikanskutviklede modellene på langt nær kan konkurrere med europeiske og asiatiske biler hva ting som kjøreegenskaper og sikkerhet gjelder. USA har rett og slett sovet i timen. På syttitallet var det jo heller ingen som trodde at japanske biler skulle ha noen sjans på det amerikanske markedet. Det er det nok mange amerikanske auto-execs som har angret bittert på at de trodde etterpå.
[space] Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Skal motere opp tven på veggen, og det viser seg nå at det er gipsvegg akkurat der den skal opp. Tåler et vanlig gipsanker vekten av en tv? Selve festet tåler jo 50 kg. Tven veier kanskje 10?
Dirty Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 ":klbicjgo]Skal motere opp tven på veggen, og det viser seg nå at det er gipsvegg akkurat der den skal opp. Tåler et vanlig gipsanker vekten av en tv? Selve festet tåler jo 50 kg. Tven veier kanskje 10? ja det tåler det! men du må skru inn slike gjenger i gipsen stålhylser på en måte
wicky124 Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Veggene hos oss er så porøse... kan man da likevel montere opp ett litt tungt vitrineskap?
Dirty Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 gipsanker tåler MYE så lenge du gjør det riktig men er jo ikke dumt å få skrudd den i stenderen bak, vær 60cm så skal det sitte stender bak, så lenge det ikke er en lettvegg og av nyere dato, da er det ofte kun stålprofiler som stender
Zibiri Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Støtte bjelker bak veggen som er mer solide og skru fast i mener han ...right? xD
Anbefalte innlegg