Jordfræsar Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Litt ala Plumbo As som var usikre på hvordan Plumbo (gruppa) sine uttalelser ville påvirke salget... Ja... eller Toro som følte at de av samme årsak måtte fjerne navnet Negro fra sukkerkuløren (brukes for å gi brun/sort farge til sauser etc.). I Norge forbinder folk negro kun med neger, men i litt mer opplyste land vet folk at fargen svart/sort på latinske språk nettopp heter noir, nero, negro, negra etc. Det er selvfølgelig også derfor begrepet neger oppsto som en betegnelse for afrikanere, men dette er sideordnet i denne sammenhengen. Fargen svart/sort heter stadig negro på spansk. Eleven "Rio Negro" i Brasil har f.eks fått sitt navn fordi den har et mørkt klart vann i motsetning til Amazonas som er brun pga. av avleiringer etc. Toro ga åpenbart på forhånd opp å forklare kundene den egentlige relasjonen. Det var lettere å bare fjerne navnet. har prøvd å forklare folk på facebook / venner at opphavet til ordet neger er "mørk mann" og ikke "afrikansk slave" som alle tror... Klarte du å omstille de?
[space] Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Min kone tok naboens (røykende) pøbelunge på 6 år i å stripe opp hele siden på bilen hennes da hun besøkte sin mor en gang, og selv etter å ha tatt den skyldige på fersken og anmeldt dette så sitter man med skjegget i postkassen og mister bonus hvis man tar det via forsikringsselskapet. Foreldrene nektet selvfølgelig for at deres lille gullgutt (også kjent som nabolagets skrekk) kunne ha gjort noe slikt.. Enkelte foreldre skulle jo i grunn ha vært spikra opp i ett tre.. En kamerat opplevde nesten tilsvarende. En av naboungene sto og kastet grus på bilen hans. En da nesten ny Golf GTI. Han fikk jagd ungen, men var så forbanna at han ikke turde ringe på hos naboen i frykt for hva som kunne skje. Dagen etter stakk han bort og forklarte det hele. Foreldra var veldig lite interesserte, men da han delvis klikka på dørkarmen dems, kom de til enighet om at de fikset full polering av bilen hans. Foreldre har ansvar for hva ungene dems gjør!
knut_olestad Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Den så jo ikke verre ut: http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2? ... mId1413953
Dirty Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 DIGG med streik skal bli godt å stikke fra jobb tidlig i morgen
Jordfræsar Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Noen som jobber med servere og domener/webhotell her? Har et kort spm om listing/visning av mapper i systemet... Er det normalt at jeg kan se andre brukermapper/webhotell ved for eksempel FTP? Enkelt å greit bare blar meg bakover i mappene... full visning av både mapper og filer de inneholder. I don't like this shiiit...
Dirty Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Noen som jobber med servere og domener/webhotell her? Har et kort spm om listing/visning av mapper i systemet... Er det normalt at jeg kan se andre brukermapper/webhotell ved for eksempel FTP? Enkelt å greit bare blar meg bakover i mappene... full visning av både mapper og filer de inneholder.I don't like this shiiit... Ikke normalt, har du mulighet til å lese\skrive også ? Er nok noe feil i bruker rettighetene her ja, du som har satt det opp? bruker du GPO\AD ?
Marius2002 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Dette kom i posten idag, ikke heeeelt slik jeg trodde de var, men moro uansett
wicky124 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Jeg tror forresten audien ble ripa opp av en hvit nordmann.
wicky124 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Dette kom i posten idag, ikke heeeelt slik jeg trodde de var, men moro uansett Sånn vil jeg også ha!
Jordfræsar Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Noen som jobber med servere og domener/webhotell her? Har et kort spm om listing/visning av mapper i systemet... Er det normalt at jeg kan se andre brukermapper/webhotell ved for eksempel FTP? Enkelt å greit bare blar meg bakover i mappene... full visning av både mapper og filer de inneholder.I don't like this shiiit... Ikke normalt, har du mulighet til å lese\skrive også ? Er nok noe feil i bruker rettighetene her ja, du som har satt det opp? bruker du GPO\AD ? Er ikke normalt nei, det jeg mener også. Hvertfall det bekreftet. Nei ikke jeg som leverer tjenesten. Jeg bare bruker den jeg. Men stussa veldig på at jeg kunne bla meg bakover til rota og se filsystemet i sin helhet, selv om jeg egentlig kun har tilgang til min egen mappe. Må være noe rettigheter som er tulla med da ja... Ringte de og nevnte at den skal ikke være slik, men noen kunder bruker for eksempel joomla og da satt de hele mappa til 777 kanskje? I dunno. Men min mappe var hvertfall trygg. Jeg har ikke undersøkt om jeg har filrettigheter for lese/skrive. Vil ikke snoke! Må jo være rimelig enkelt å sprerre brukerne fra å bla bakover i systemet?
knut_olestad Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Jeg tror forresten audien ble ripa opp av en hvit nordmann. Ikke utenkelig det nei, sjalusi kommer i alle farger det og.
Marius2002 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Dette kom i posten idag, ikke heeeelt slik jeg trodde de var, men moro uansett http://images.bimmers.no/files/0m9ckmydnwyfdqh9r9vg.jpg Sånn vil jeg også ha! Hehe, de var litt tynnere enn det jeg trodde. Uansett så er dette resultatet etter å ha måtte sitter i to timer å se på dårlig jentefilm med Jennifer Lopez som hovedskuespiller samt en smarttelefon med internett. Jenta som jeg var med var så inni filmen at hun ikke fikk med seg dette da. Altså at jeg surfet på internett og bestilte varer under filmen.
Anbefalte innlegg