Der Barockengel Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Godt skrevet! Makan til hysteri for en sånn filleting..http://www.abcnyheter.no/meninger/borge ... /mokka-lei Østhassel har enkelte gode poenger, men han tar feil når det gjelder 68-generasjonens innflytelse på journalistikken idag. Han mangler kun 3-4 år på selv å være en 68´er... og det er ikke de som idag er 60-65 år som dominerer debattene og/eller nyhetsbildet. Det er tvert imot min generasjon (altså de som er 20-25 år yngre) som idag har ledende stillinger i media og andre steder... og dermed legger premissene for debattene og nyhetsbildet generelt. Ergo er det folk som var i 20-årene på 80 og delvis 90-tallet som dominerer debattene og nyhetsbildet. Folk som står med et ben i henholdsvis "gammel" og "ny" tid når det gjelder hva som er politisk korrekt og ikke. De har en påført 40-års krise i en verden der intet alvorlig er alvorlig lenger og ingenting for banalt til å ta for alvorlig. Historien om Plumbo, Kaizers og Tsahwe er historien om dobbeltmoralisme og latterlig nidkjærhet, men det er også historien om en kulturkollisjon mellom by og land. Oslo gjennomgår forandringer som er totalt i utakt med resten av landet (og andre land). Alminnelig folkelighet har blitt for harry for kultureliten i Oslo. Det skal være etnisk... bare ikke etnisk norsk. Christian Tybring-Gjedde setter ting i litt perspektiv: Link
Der Barockengel Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Dog må "de" være forsiktige med å koble dette over til pakistaneren... Hva om det var din kollega som ikke hadde råd til bilen sin lenger og ville få seg noe billigere? Så tror ikke dette har noe sammenheng med mindre det blir fremlagt bevis... Jeg tror forresten audien ble ripa opp av en hvit nordmann. Utrolig; konsekvent og inkonsekvent på en gang.
wicky124 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Dog må "de" være forsiktige med å koble dette over til pakistaneren... Hva om det var din kollega som ikke hadde råd til bilen sin lenger og ville få seg noe billigere? Så tror ikke dette har noe sammenheng med mindre det blir fremlagt bevis... Jeg tror forresten audien ble ripa opp av en hvit nordmann. Utrolig; konsekvent og inkonsekvent på en gang. skape debatt uten grunn...
Dirty Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Noen som jobber med servere og domener/webhotell her? Har et kort spm om listing/visning av mapper i systemet... Er det normalt at jeg kan se andre brukermapper/webhotell ved for eksempel FTP? Enkelt å greit bare blar meg bakover i mappene... full visning av både mapper og filer de inneholder.I don't like this shiiit... Ikke normalt, har du mulighet til å lese\skrive også ? Er nok noe feil i bruker rettighetene her ja, du som har satt det opp? bruker du GPO\AD ? Er ikke normalt nei, det jeg mener også. Hvertfall det bekreftet. Nei ikke jeg som leverer tjenesten. Jeg bare bruker den jeg. Men stussa veldig på at jeg kunne bla meg bakover til rota og se filsystemet i sin helhet, selv om jeg egentlig kun har tilgang til min egen mappe. Må være noe rettigheter som er tulla med da ja... Ringte de og nevnte at den skal ikke være slik, men noen kunder bruker for eksempel joomla og da satt de hele mappa til 777 kanskje? I dunno. Men min mappe var hvertfall trygg. Jeg har ikke undersøkt om jeg har filrettigheter for lese/skrive. Vil ikke snoke! Må jo være rimelig enkelt å sprerre brukerne fra å bla bakover i systemet? ja det er det minste problemet, gir jo bare rettigheter til det området du skal ha tak i, er i alle fall slik jeg gjør det. og tviler på at det er normalt å gi brukerene tilgang til å se hele mappestrukturen til alle brukere
noekult Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Fy faen nå er jeg drittlei den jævla artige.no Jesusen. On a second note; Evernote til PC er fantastisk. Skriv notater på PC, slipp knotete touchscreen-tastatur og de er alltid med deg via Evernote app-en Skjønner godt at det selskapet vokser, er jo helt utrolig at det ikke er tenkt på før...
Dirty Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Fy faen nå er jeg drittlei den jævla artige.no Jesusen.On a second note; Evernote til PC er fantastisk. Skriv notater på PC, slipp knotete touchscreen-tastatur og de er alltid med deg via Evernote app-en Skjønner godt at det selskapet vokser, er jo helt utrolig at det ikke er tenkt på før... Har du aldri hørt om exchange?
wicky124 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Lurer på om jeg skal lure kona ikveld...Hun fikk samsung Note og mobilt bredbånd på usb fra jobben helt gratis... kanskje jeg kan bytte den mot min S2..hmm...
noekult Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Fy faen nå er jeg drittlei den jævla artige.no Jesusen.On a second note; Evernote til PC er fantastisk. Skriv notater på PC, slipp knotete touchscreen-tastatur og de er alltid med deg via Evernote app-en Skjønner godt at det selskapet vokser, er jo helt utrolig at det ikke er tenkt på før... Har du aldri hørt om exchange? Du trenger ikke å ha sarkasme i hver post, Dicky Nei, det har jeg ikke. Dette du mener? http://www.microsoft.com/exchange/en-us/default.aspx Hva er bra med Exchange i forhold til Evernote, evt. hva er forskjellig? Jeg er helt ny på dette, liker at ting synkroniseres mellom arbeids-PC og arbeidstelefon automatisk. Lurer på om jeg skal lure kona ikveld...Hun fikk samsung Note og mobilt bredbånd på usb fra jobben helt gratis... kanskje jeg kan bytte den mot min S2..hmm... Det er i grunn bare skjermstørrelsen som er forskjellen. Kanskje hun syns den store Noten er for svær (jeg syns fortsatt at den er helt gigantisk og knotete fem dager etter kjøp og bruk).
wicky124 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Men så bytter jo du tlf en gang i uka da Nei hun vil ha den og hun synes det er helt ok med stor tlf siden iphone er for lite og forsvinner i veska... hmm...må legge en slagplan... Hva er forresten knotete med den?
noekult Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Men så bytter jo du tlf en gang i uka da Nei hun vil ha den og hun synes det er helt ok med stor tlf siden iphone er for lite og forsvinner i veska... hmm...må legge en slagplan... Hva er forresten knotete med den? Jeg skal prøve å fortsette å være fornøyd med Noten Knotete = vanskelig å styre den med en hånd, den er for bred rett og slett.
Dirty Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Fy faen nå er jeg drittlei den jævla artige.no Jesusen.On a second note; Evernote til PC er fantastisk. Skriv notater på PC, slipp knotete touchscreen-tastatur og de er alltid med deg via Evernote app-en Skjønner godt at det selskapet vokser, er jo helt utrolig at det ikke er tenkt på før... Har du aldri hørt om exchange? Du trenger ikke å ha sarkasme i hver post, Dicky Nei, det har jeg ikke. Dette du mener? http://www.microsoft.com/exchange/en-us/default.aspx Hva er bra med Exchange i forhold til Evernote, evt. hva er forskjellig? Jeg er helt ny på dette, liker at ting synkroniseres mellom arbeids-PC og arbeidstelefon automatisk. Lurer på om jeg skal lure kona ikveld...Hun fikk samsung Note og mobilt bredbånd på usb fra jobben helt gratis... kanskje jeg kan bytte den mot min S2..hmm... Det er i grunn bare skjermstørrelsen som er forskjellen. Kanskje hun syns den store Noten er for svær (jeg syns fortsatt at den er helt gigantisk og knotete fem dager etter kjøp og bruk). Når du skriver at det er helt utrolig at ingen har tenkt på det før. Så kunne jeg ikke dy meg Exchange er en Mail løsning som synker kontakter mail notater osv eks via telefon\data\nettbrett etc får det ikke greiere en det, og er den mest brukte løsningen i windows verdenen
awt Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Google Docs er vel ikke helt det samme, da det er fullstendig webbasert, men det fungerer også meget greit til slike oppgaver.
wicky124 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Men så bytter jo du tlf en gang i uka da Nei hun vil ha den og hun synes det er helt ok med stor tlf siden iphone er for lite og forsvinner i veska... hmm...må legge en slagplan... Hva er forresten knotete med den? Jeg skal prøve å fortsette å være fornøyd med Noten Knotete = vanskelig å styre den med en hånd, den er for bred rett og slett. Nei hun skriver sms på iphone med begge henda også, jeg bruker også begge henda på S2...så tror nok det skal gå bra med Note...
Jordfræsar Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Ikke normalt, har du mulighet til å lese\skrive også ? Er nok noe feil i bruker rettighetene her ja, du som har satt det opp? bruker du GPO\AD ? Er ikke normalt nei, det jeg mener også. Hvertfall det bekreftet. Nei ikke jeg som leverer tjenesten. Jeg bare bruker den jeg. Men stussa veldig på at jeg kunne bla meg bakover til rota og se filsystemet i sin helhet, selv om jeg egentlig kun har tilgang til min egen mappe. Må være noe rettigheter som er tulla med da ja... Ringte de og nevnte at den skal ikke være slik, men noen kunder bruker for eksempel joomla og da satt de hele mappa til 777 kanskje? I dunno. Men min mappe var hvertfall trygg. Jeg har ikke undersøkt om jeg har filrettigheter for lese/skrive. Vil ikke snoke! Må jo være rimelig enkelt å sprerre brukerne fra å bla bakover i systemet? ja det er det minste problemet, gir jo bare rettigheter til det området du skal ha tak i, er i alle fall slik jeg gjør det. og tviler på at det er normalt å gi brukerene tilgang til å se hele mappestrukturen til alle brukere Vel, fikk svar og det var normal praksis og synligjøre mapper hos de. Men man får ikke tilgang til de når man prøver å klikke seg inn på en brukermappe. Det stemmer nok i de fleste tilfeller, men jeg fikk da se innholdet til noen mapper jeg prøvde på. Men kan godt være at kunden har satt rettigheter selv og derfor synligjort alt innhold i samme slengen. Uansett er jeg helt enig med deg og ikke la noen få bla seg nedover i filstrukturen. Ingenting der å gjøre uansett. Neeh får se om jeg skifter webhotell.
Anbefalte innlegg