Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
quote="kongstian87"]
[quote name="kongstian87Var en forskjerm og en dør som ble skadet.

Vet det at gir jeg han penger så går ikke de til bilen så da gir jeg ikke han penger av prinsipp.

MEn er det ikke en regel at det er mitt ansvar å få bilen tilbake i samme stand som den var da?

For å sette det litt på spissen; hvis jeg torpederer en bil sånn at den blir kondemnert så kan jeg jo ikke bare kreve at jeg skal fikse den siden jeg er flink til å skru.

Han ender nok opp med å få cash uansett om dere blir enige om noe eller om du bruker forsikringen din.

Tja Hadde noen rygget på min bil' date=' og de ikke ville bruke forsikringen sin, så har de 0 rettigheter i mine øyner

sier da eier av bilen at han vil ha 8000.- så betaler du eller så bruker du forsikringen din, du kan ikke påtvunge eier til å sette den på verkstedet. eller at du skal fikse skaden selv

Men med tanke på at han først sa at det ikke var så farlig og ga faen i bulken og at jeg faktisk har vitne på det så bør vel det brukes mot han på en eller annen måte?

Det er jo det samme som og si at han ikke skal ha noe.

Skrevet

Nei.... Om han sier "Nei detta går bra" og dagen etter sier "du må erstatte" så har han full rett til dette. Endre MENING er lov, og i forsikringssammenheng kan han bare si "jeg skjønte ikke før dagen etter at skaden på mitt kjøretøy var så stor"...

Skrevet
HEi har et problem med nabnoen.

HEr om dagen rygget jeg inn i bilen til naboen, han har en haug av en skrotkasse av en råtten merche som også sto ulovelig parkert pga det er feil på dynamoen så han må stå der for og lade batteriet om natta.

Han krever 8000 kr kontant men dette er Pga han er lut fattig.

På morgningen da dette skjedde sa han at det var en gammel bil og det spilte ingen rolle (dette har jeg vitne på)

vi har ikke skrevet skade melding, dette skjedde på tirsdag har "skademeldingstiden" gått ut? slik at han ikke har krav på noe lengre eller hvordan er det?

Er reglene slik at jeg velger selv hvordan jeg skal reparere bilen?`hvis jeg kjøper deler og får en kammerat som er lakkerer til og lakkere de også monterer jeg de på bilen så kan han ikke si noe på det?

han skal uansett ikke få 5 flate øre da han ikke kommer til og bruke de på bilen, da kjøper jeg heller deler.

Kan noen svare meg på dette, kom gjerne med paragraf regler også :D

Han har valget. Penger eller fikse. Jeg elsker penger så bilen min er ganske bulkete nå :lol:

Fått råd til 318is turbo for alle skadene på bilen min..

Skrevet

Riktig, du sliter nok litt her du har drite på draget å rygget i den styggeste bilen i gata, virker det som?

men uansett gammel eller ny, det var du som rygget. du må vel bare forhandle litt med han, blir sikkert enige om en mer riktig pris :)

Skrevet
HEi har et problem med nabnoen.

HEr om dagen rygget jeg inn i bilen til naboen, han har en haug av en skrotkasse av en råtten merche som også sto ulovelig parkert pga det er feil på dynamoen så han må stå der for og lade batteriet om natta.

Han krever 8000 kr kontant men dette er Pga han er lut fattig.

På morgningen da dette skjedde sa han at det var en gammel bil og det spilte ingen rolle (dette har jeg vitne på)

vi har ikke skrevet skade melding, dette skjedde på tirsdag har "skademeldingstiden" gått ut? slik at han ikke har krav på noe lengre eller hvordan er det?

Er reglene slik at jeg velger selv hvordan jeg skal reparere bilen?`hvis jeg kjøper deler og får en kammerat som er lakkerer til og lakkere de også monterer jeg de på bilen så kan han ikke si noe på det?

han skal uansett ikke få 5 flate øre da han ikke kommer til og bruke de på bilen, da kjøper jeg heller deler.

Kan noen svare meg på dette, kom gjerne med paragraf regler også :D

Han har valget. Penger eller fikse. Jeg elsker penger så bilen min er ganske bulkete nå :lol:

Fått råd til 318is turbo for alle skadene på bilen min..

Du er sleip Raste, du går på nav :P

Skrevet

Det finnes jo flere andre bimmers.no-sider og -grupper på facebook, hvorfor akkurat den?

Skrevet
Det finnes jo flere andre bimmers.no-sider og -grupper på facebook, hvorfor akkurat den?

er vel den offisielle bimmersgruppa den der, gunnar reklamerer jo for den på hovedsiden her

Skrevet

Ja, det er den nye hovedgruppa, den vises på forsiden, men kanskje greit å legge den ut her støtt og stadig så flere blir medlem :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...