flonoen Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Skjønner ikke helt hvorfor folk kjøper Iphone i det heletatt, den ligger langt etter på specs, tar rævva bilder, koster dobbelt så mye som en bedre telefon og er av crap kvalitet? Iphone 4s - Galaxy S2 Skjerm 640x960 - 480 x 800 - iPhone Blåtann v4 - v3 - iPhone Kamera 8 MP, 3264x2448 pixels - 8 MP, 3264x2448 pixels - Likt Sensorer Accelerometer, gyro, proximity, compass - Accelerometer, gyro, proximity, compass - Likt Java Nei - Ja - Samsung Farger Svart og kvit - Svart, kvit og rosa - iPhone Pris 4000 (apple.no) - 4000 (netonnet.no) - Likt Iphone = 3 Samsung = 1 Lik pris != dobbelt så dyr. Langt etter på specs? Synst skjerm er en svært viktig del av en touchtelefon, og der er jo iPhone rå. Ellers er det mye det samme. Tok ikke med batteritid for der er Samsungen betydelig bedre, og formålet med denne sammenligningen var jo at iPhone skulle komme best ut.
winchester Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 iPhone er en elendig telefon beregnet fanboys og jenter. SGS2 er for ekte mannfolk!
Dirty Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 har både 4s og Galaxy S2 Likter best iphonen med mailløsninger menyer osv Galaxy S2 er rå på bilder men der stopper det opp for meg, knot og rot.com
S.Hafsmo Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Fatter ikke at dere fortsatt holder på med denne Apple vs verden greia. Det er enkelt og greit en smakssak. Jeg synes iOS er rotete, og jeg liker ikke at det må synkes med iTunes. Kjærringa derimot, forguder sin 4s, og jeg kan ikke si jeg har noe problem med det.
SweetBMW Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Skjønner ikke helt hvorfor folk kjøper Iphone i det heletatt, den ligger langt etter på specs, tar rævva bilder, koster dobbelt så mye som en bedre telefon og er av crap kvalitet? Iphone 4s - Galaxy S2 Skjerm 640x960 - 480 x 800 - iPhone Blåtann v4 - v3 - iPhone Kamera 8 MP, 3264x2448 pixels - 8 MP, 3264x2448 pixels - Likt Sensorer Accelerometer, gyro, proximity, compass - Accelerometer, gyro, proximity, compass - Likt Java Nei - Ja - Samsung Farger Svart og kvit - Svart, kvit og rosa - iPhone Pris 4000 (apple.no) - 4000 (netonnet.no) - Likt Iphone = 3 Samsung = 1 Lik pris != dobbelt så dyr. Langt etter på specs? Synst skjerm er en svært viktig del av en touchtelefon, og der er jo iPhone rå. Ellers er det mye det samme. Tok ikke med batteritid for der er Samsungen betydelig bedre, og formålet med denne sammenligningen var jo at iPhone skulle komme best ut. Når det kommer til det å ta "ræva" bilder så er jeg faktisk enig. Et 8MPX kamera tar ikke nødvendigvis like bilder som et annet 8MPX kamera. Du kan se på bildene eksen min har tatt av BMWen min, det er tatt med et 14MPX "super hyper kamera" men det er kornete og jævlig. Eksempel: Eks med superkamera: Meg med Xperia X10: Jeg er klar over at det er to forskjellige bilder, men du kan se skarpheten og forskjellen bare på det.
noekult Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Xperia-serien er helt rå på bilder. Min Arc er MYE bedre enn min Samsung Note på den biten.
flonoen Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Enig. Folk får styre på med det de liker. Jeg har iPhone 4 selv, og beholder nok den en god stund til, da jeg er strålende fornøyd. Neste telefon blir sikkert en Android-sak, rett og slett fordi forandring fryder. Synes forørvrig det er stort sett anti-applefolk som har sterkest mening om apple, de fleste (med noen saftige unntak) med iPhone bryr seg egentlig rævva om mobil, og har bare kjøpt noe fordi det fungerer og fordi mange andre har det.
flonoen Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Et 8MPX kamera tar ikke nødvendigvis like bilder som et annet 8MPX kamera. Du kan se på bildene eksen min har tatt av BMWen min, det er tatt med et 14MPX "super hyper kamera" men det er kornete og jævlig. Jeg er klar over at det er to forskjellige bilder, men du kan se skarpheten og forskjellen bare på det. Enig der. Men slike kompaktkamera med 14mpixel og oppover blir fort rævva. Bildebrikka er jo samme størrelse som et 8-10mpx-kamera, og resultatet blir mindre areal per pixel, som igjen gir mindre lys per pixel og mørke bilder. Skal man ha syk oppløsning bør man vel gå for et fullformat-kamera. Men synst absolutt det er reellt å sammenligne to 8mpx mobilkameraer, de har sikkert stort sett identisk optikk, og forskjellen ligger mye på software og etterbehandlingen bildet automatisk får. Mente jeg las en plass at Apple for tiden (eller for en kort tid tilbake) var verdens største børsnoterte selskap målt i markedsverdi? Da tviler jeg på at de ansetter nyutdannede guttunger med bachelor i bildebehandling og elektronikk til å utvikle kameraet. Tipper de har et minst like bra team som Samsung og de andre. Edit: jeg er enig over hele linja, viser det seg.
Fredrik 90 Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Det måtte gå som det gikk Laptoppen har drevet å provosert og testet tålmodigheten min i lengre perioder nå, og i går fløy den ut av vinduet i 2 egt og ned på gårdsplassen hvor den ligger ennå Sinna jeg? nei aldri
SweetBMW Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Flonoen: ja dette var altså et eller annet Canon kamera, ikke noe sånn rosa teknikkmagasinet crap Men men, jeg fikk frem poenget. Fredrik 90 : Anger management er noe du burde prøve. Ellers var du veldig kul som kasta den ut vinduet altså <3
knut_olestad Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Da har man bestilt bredbånd, tidligst ledig for oppkobling.. 6 mars.. fy faen og da!!
[space] Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Jeg kjøpte iPhone i USA når den kom. Jeg fikk ny telefon av jobben for straks 2 år siden (påske) og den tiden har dama fortsatt å bruke min gamle iphone. Hun kjøpte ny iPhone 4S nå fordi den gamle ikke gikk å oppdatere lenger, så en del apper osv ikke fungerte. Jeg angrer ennå på at jeg gikk over til Android. Har ikke likt telefonen i det hele tatt. Blir nok iPhone igjen når jeg får ny av jobben nå straks. Hvem bryr seg om specs på en mobiltelefon? Brukeropplevelsen er avgjørende, og her er jeg ikke i tvil om hvem som vinner for min del. Flonoen: Ja, mitt første speilrefleks (4MPixel) gruset 10MPixel+ mobilkameraer. Optikk optikk optikk! MPixelracet på mobiler og kompaktkameraer er til å grine av... Over til noe helt annet! Startet å se Battlestar galactica nå! Utrolig at jeg ikke har sett den serien tidligere. Startet med å se miniserien nå på morgenen, så nå er jeg klar for sesong 1! Virker utrolig lovende! Elsker Sci Fi!
noekult Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Man ser jo at folk foretrekker forskjellige ting og brukeropplevelser. [space] En av verdens aller beste serier, uansett sjanger! Den er helt perfekt!
knut_olestad Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 beste scifi serien på mange år, og dere bør få med dere caprica også
Anbefalte innlegg