Marius2002 Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Noekult har derimot et poeng at det generelt sett i enkelte tilfeller om vinteren kan være lurt og skru av antispill når man skal opp en bratt bakke. Her står det litt fornuftig om kjøring på vinteren med ABS og ESP: Ja i enkelte tilfeller ja, det har jeg selv merket. Ikke på BMWen dog men på A6en jeg hadde så hjalp det faktisk å skru av ESPen for å komme fram noen ganger, særlig hvis man holdt på å kjøre seg fast På e90en vil antispinn hjelpe på fremkomligheten da den aktiverer bakbremsene og gir en slags differensialbrems effekt. Akkurat det jeg også har hørt, så holder derfor antispinn på for å øke sjansen for å komme fram Da er vi alle enige! God helg folkens.
Fredrik 90 Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Da er vi alle enige! God helg folkens. Jepp God helg
rublings Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Eg vil heim å sladdeeeeee! :/Rublings: mitt erfaringsgrunnlag med Nissan Micra er ca 5km som passasjer. Har fremdeles mareritt om det. Hehe, vil du spesifisere eller er det egentlig på et generelt grunnlag? Klart det er ikke det samme som en 5-serie, men når hun skal ha noe lite, billig, relativt nytt for ingen penger, da er det ikke mye å velge mellom. Skulle også se søt ut
flonoen Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Er kjempelenge siden. Hugser ikke om det var noe som skiller seg ut. Men det er vel en grei liten bruksbil med billig interiør og kjøreegenskaper. Funker sikkert helt gull til litt bykjøring og slikt.
noekult Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Micra er kjempebra bybil. Får en i bra stand til 15-20.000 kr. (94-96 modell) og da har man driftsikker, komfortabel og veldig billig bil i mange år. Blir ikke mye bedre hvis man bor i byen. Om du kræsjer dør du, men det er en annen sak.
Jordfræsar Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Noekult har derimot et poeng at det generelt sett i enkelte tilfeller om vinteren kan være lurt og skru av antispill når man skal opp en bratt bakke. Her står det litt fornuftig om kjøring på vinteren med ABS og ESP: Ja i enkelte tilfeller ja, det har jeg selv merket. Ikke på BMWen dog men på A6en jeg hadde så hjalp det faktisk å skru av ESPen for å komme fram noen ganger, særlig hvis man holdt på å kjøre seg fast På e90en vil antispinn hjelpe på fremkomligheten da den aktiverer bakbremsene og gir en slags differensialbrems effekt. Akkurat det jeg også har hørt, så holder derfor antispinn på for å øke sjansen for å komme fram Da er vi alle enige! God helg folkens. Stemmer det ikke at 1 trykk på ESP minker "korrigering" med rundt 30-40%, holder man inne så deaktiverer man den totalt!
flonoen Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Er slik på e9x og e8x iallefall. Om det er 30-40% eller hva vet jeg ikke, men er iallefall to steg på den. Skal selvsagt alltid være helt av. Kommer man seg ikke fram/opp snur man og sladder tilbake veien man kom fra.
rublings Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Micra er kjempebra bybil. Får en i bra stand til 15-20.000 kr. (94-96 modell) og da har man driftsikker, komfortabel og veldig billig bil i mange år. Blir ikke mye bedre hvis man bor i byen.Om du kræsjer dør du, men det er en annen sak. Hun fikk en 2000 modell, kjørt 90.000km av to eldre damer, ingen antydning til rust under, en minimal lakkskade på bakluken, nylig tectylert bil med 2 airbager for 20.000,-. Fjernstyrt sentrallås med alarm hadde den også, det har ikke min 5-serie
flonoen Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Hvorfor brekke med audi når du kan gasse med bmw?
Jordfræsar Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Kjørte fwd her om dagen, og må si at første tanken som slo meg var; skal aldri ha fwd bil igjen. Mye mer komfortabelt på vinteren synes jeg.
flonoen Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Enig. Mye bedre å ligge sidelengs i senga om natta. Likedan med bilen om dagen.
wicky124 Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Bmw er nedsnødd og inn-måkt... orker ikke grave den frem for å leke meg på snøen...så får heller kjøre safe med audien...som er sykt lav med s-line... måker snø og subber i gulvet på veiene der det ikke er måkt enda... creepy feeling... Men må si knall rød, nyvasket og snø-fri bil vekker oppmerksomhet i trafikken idag
316 Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Så søt men allikevel så stygg: http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=32831561
Anbefalte innlegg