Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva den "magiske" grensen på alder når man skal forsikre MC ? Er man under en hvis alder er det vel ran så å si, om man kjøper noe med R i ?

Skrevet
Noen som vet hva den "magiske" grensen på alder når man skal forsikre MC ? Er man under en hvis alder er det vel ran så å si, om man kjøper noe med R i ?

27 hos Vesta og IF ihvertfall. Gjensidige er visst best på ungdomsforsikringer.

Skrevet

Jeg betaler 6500 for delkasko på YZF1000R Thunderace. Ikke "skikkelig" r-sykkel, men har R i navnet. 24 år (25 nå) gammel.

Trikset er vel kanskje å kjøpe en sykkel til en sånn pris at man slipper fullkasko.

Skrevet

Hør med Unison da. Siden du er medlem. Jeg sparte jo 2000kr fra Sparebank1 til Unison.

Skrevet
Jeg betaler 6500 for delkasko på YZF1000R Thunderace. Ikke "skikkelig" r-sykkel, men har R i navnet. 24 år (25 nå) gammel.

Trikset er vel kanskje å kjøpe en sykkel til en sånn pris at man slipper fullkasko.

Hvor mye bonus har du da?

Ja, har sånn hallveis planer om å kjøpe en sykkel jeg kan cash`e ut.. Men det blir jo raskt 80k kanskje da.. Vet ikke hvor mye en sykkel bør koste/være verd for at man bør ha kasko?

Hør med Unison da. Siden du er medlem. Jeg sparte jo 2000kr fra Sparebank1 til Unison.

Var i kontakt med Unison rett før jul for å sjekke E30`n og E91`n.. De kom nok ikke bedre ut enn Terra som jeg har pr i dag. Selv med rabatten til CCN...:)

Skrevet

Hvor mye bonus har du da?

Ja, har sånn hallveis planer om å kjøpe en sykkel jeg kan cash`e ut.. Men det blir jo raskt 80k kanskje da.. Vet ikke hvor mye en sykkel bør koste/være verd for at man bør ha kasko?

Var i kontakt med Unison rett før jul for å sjekke E30`n og E91`n.. De kom nok ikke bedre ut enn Terra som jeg har pr i dag. Selv med rabatten til CCN...:)

Kan hende de vinner på sykkel ;)

Men om du ender opp med denne sykkelen som du nevnte tidligere vill jeg vurdert superduperforsikring. Priceless bike!

PinkMotorcycle.jpg

Skrevet

Vet den der er drømmen din, Fræsarn, men jeg har andre alternativer jeg vurderer :lol:

R1

GSXR 750/1000

ZX9R

CBR 900rr

evt Motard..

Skrevet

typen til søstra mi har hatt r1 '99 og kawa z1000, begge utrooolig morsomme sykler! men r1 er vanskeligere å kjøre og z1000 er kraftigere og billigere å forsikre siden den ikke er R-sykkel ;)

film jeg kom over nå...

Skrevet

Jeg har seriøst lyst på en BMW R 1200 GS Adventure... en skikkelig ekspedisjonssykkel (drømmer stadig om den turen til Vladivostok). Den minner også litt om BMW R75... krigsmodellen med sidevogn... :)

t3t8i3kmh6r9cqzhyif6.jpg

Skrevet
Vet den der er drømmen din, Fræsarn, men jeg har andre alternativer jeg vurderer :lol:

R1

GSXR 750/1000

ZX9R

CBR 900rr

evt Motard..

Det var da ei voldsom liste til å være førstegang? Det er ikke bedre å gå litt i gradene da?

F.eks. R6, ZX-6RR etc.

Skrevet

Grunnen til at jeg har valgt de såpass "store" er pga den fysiske størrelsen på sykkelen.. En R6/GSXR 600 er en mindre sykkel... Som ikke har den benplassen jeg må ha. Så det er i grunnen mest derfor. Har prøvekjørt GSXR600 samt R1, og trivdes mye mere på R1 pga plassen, selv med aggressiv kjørestilling. Motormessig holder det jo selvfølgelig i bøtter og spann som førstesykkel.. Derfor jeg er litt på tanken om å kjøpe Motard, for å starte med noe som ikke har så voldsomt med effekt.!

Skrevet
R6 er ikke noe billigere å forsikre iallefall, for mange som kræsjer osv med de, er mer "oldboys" som kjører r1 ;)

Det var ikke forsikringen jeg var opptatt av, heller.

Grunnen til at jeg har valgt de såpass "store" er pga den fysiske størrelsen på sykkelen.. En R6/GSXR 600 er en mindre sykkel... Som ikke har den benplassen jeg må ha. Så det er i grunnen mest derfor. Har prøvekjørt GSXR600 samt R1, og trivdes mye mere på R1 pga plassen, selv med aggressiv kjørestilling. Motormessig holder det jo selvfølgelig i bøtter og spann som førstesykkel.. Derfor jeg er litt på tanken om å kjøpe Motard, for å starte med noe som ikke har så voldsomt med effekt.!
Ja, ok. Da forstår jeg :) Hvor høy er du da?

Jeg har også lyst til å kjøpe R-sykkel en gang i fremtiden, men jeg er 190 høy. Noen sier da at jeg blir for lang...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...