///Magnusrc Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Møtte istad rundt 10 ulike biler og alle hadde to ekstreme høye antenner på taket Hva kan det ha vært??
Julianv Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Takk for tilbakemelding. Jeg er medlem i NAF (slik Roger nevnte). Ringte dem og de sa det enkleste er, som Wicky sier, å betale differansen. Jeg måtte levere skriftliig reklamasjon med henvendelse til Håndverkertjenesteloven (http://www.lovdata.no/all/tl-19890616-063-004.html#17) og det har jeg nå gjort på e-post. Hvis tvisten ikke løser seg, kan jeg betale ca. 350 kr. i egenandel og få mer målrettet hjelp fra NAF-advokat.Måtte skrive frist på tilbakemelding fra dem også, satte det til i dag kl. 17, innen verkstedet stenger. Hvis jeg ikke hører noe (har prøvd å ringe 3-4 ganger, de svarer jo ikke på telefon der!) i løpet av dagen, går jeg rett til NAF. Orker ikke dette tullet her. Tenk om jeg var mekaniker, tok betaling for en jobb og leverte bilen UTEN at problemet var løst. Så får jeg klage, og sier at dere må betale mer fordi jeg ignorerte en ting eller tre før jeg ringte dere og at at bilen var i orden... WTF... Dette er desverre ganske normalt hos verksteder. Vis man ikke finner en spesifikk feil pleier man å fikse det som pleier å være problemet på de. Rart at de ikke har kvalitetskontrollert, det må jeg si. Som oftest ringer vi til kunde vis feilen ikke forsvant med bytte av den og den tingen. Så får de en god pris på videre arbeid. Et verksted skal jo ha betalt uansett hva de gjør, og vis det ikke er noe å gå etter så blir det fort dyrt og vanskelig. På slike feilsøkingsjobber pleier som oftest hele dagen å gå, men kunden betaler som oftest bare for ca 3-4 timer "for å være grei"
noekult Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Men her har de jo sagt at bilen er fiksa uten å ha sjekka at varmeanlegget faktisk har blitt reparert... HELT høl i huet...
Jordfræsar Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Det at politiet ta i bruk slike biler er ikke bra, var mye enklere før med kun passat/avensis/v70 Sitat wicky i spottetråden: "spooky at politiet utvider bilparken...var så mye enklere før... volvo/nissan/toyota..."
flobben Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Det at politiet ta i bruk slike biler er ikke bra, var mye enklere før med kun passat/avensis/v70 tviltsomt at det er politiet politiet. Statsministerens kontor osv har utrykningsbiler, kan like godt være det. så hadde ikke vært så bekymret for å bli stoppet av en sånn langs veien, eller... jeg hadde blitt veldig bekymret om en sånn stoppet meg på veien.
noekult Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Det at politiet ta i bruk slike biler er ikke bra, var mye enklere før med kun passat/avensis/v70 Sitat wicky i spottetråden: "spooky at politiet utvider bilparken...var så mye enklere før... volvo/nissan/toyota..." Så en sånn liten Ford SUV (nyere type, vet ikke hva den heter) med full blålys i byen her om dagen. Aldri sett den politibiltypen før og ble litt satt ut
M|Fjeld Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Det at politiet ta i bruk slike biler er ikke bra, var mye enklere før med kun passat/avensis/v70 Sitat wicky i spottetråden: "spooky at politiet utvider bilparken...var så mye enklere før... volvo/nissan/toyota..." ja.. og? Det var bra sagt av Wicky, og jeg videreførte det inn her..
burny_ Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 - "Husk at når noen provoserer deg, så bruker du 42 muskler på å rynke brynene og bruke kjeft tilbake, men bare fire muskler på å løfte armen og gi vedkommende en rett på tygga" (Martin Schanche) hehehe, type!
Julianv Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Men her har de jo sagt at bilen er fiksa uten å ha sjekka at varmeanlegget faktisk har blitt reparert... HELT høl i huet... Jeg skrev jo det, og jeg synes dette var veldig merkelig. Det gøyeste med å være bilmekaniker er å sjekke at ting virker etterpå Får en ganske grei følelse når man har stresset i flere timer og endelig fått alt sammen igjen også VIRKER det faktisk
noekult Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 ^Ja, prøver ofte småfiks selv. Deilig som bare det når ting fungerer!
flonoen Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Prøver mye rart selv, men er faen meg tvers igjennom ubrukelig skal jeg være helt ærlig. I går fikk jeg endelig smelt på vannpumpa på m3'en igjen, sikkert 4-5 mnd siden jeg begynte på den jobben! Ble så mye motorsykkelprat her inne her om dagen, og i dag tok kriblinga overhånd. Noenlunde opphold og mildt i flere dager i Bergen, så fikk kjørt noen kilometer med Thunderacen. Fy fader så digg det var.
Jørgen Lie Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Allerede vært ute med moppsa? Friskt! Var ikke det en smule kaldt og vått? Sitter og leter som en gal jeg nå.. Har funnet en 03 R6 jeg skal vei og se på neste fritur..!
Anbefalte innlegg