Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det kan de ikke vite! Og hvis norske regler gjelder i norsk toll (det må det vel gjøre) kan jo 18-åringer ha med seg vin...

Skrevet
Fikk svar fra verkstedet nå.
14/2-2012 kom bil inn til verksted time med følgen kunde klage: blir ikke varme i kupe.

Det ble utf. diagnose test på bilen med Vida og funnet feil kode på bilen parkering varmer/tilegg varmer.

Videre feil søk viser at det er feil på el.nett til varmer er defekt, el.nett skiftes og varmer testes og feil koder kontrolleres og varmer funger som den skal ved test etter rep.

Bil utleveres til kunde 15/2-2012

Kunde er i kontakt med oss igjen og forklarer at det fortsatt ikke blir varme i kupe på bilen, avtales med kunde at han skal komme inn og sette igjen bilen uten time bestilling og vi skal se på den ved første leding anledning.

Kunde kommer inn med bilen igjen 16/2 kl 14 38.

Nytt feil søk blir startet samme etter middag men slutt føres først morgen etter 17/2.

Det er funnet dårlig gjenomgang av kjøle vann i varme register på bilen.

Følgen tilbud er gitt til kunde: skift av register til kr 7467,5 kr ink mva.

Dette tilbudet som er satt opp baserer seg på følgen.

Da bil kom inn hadde den kun 1 feil på varme system i bilen som var parkering varmer/tilegg varmer, denne feilen er utbedret og kontrollert og virker som den skal etter rep.

Vi ser i etter tid at en lengre prøve tur med bilen hadde fått fram flere feil på bilen ved første verksted besøk, men da det ikke er behov får prøve kjøring av bil ved test av reparasjon på park varmer / tilegg varmer. Er ikke dette utført, ved første verksted besøk.

Sett i denne sammenhengen vurder vi det dit hen at, kunde ikke skal betale får videre feil søk på bilen varme system (vi dekker dette internt hos oss) og et stort avslag på rep. kost. (20% rabatt) Som gir et tilbud til kunde på 7467 kr får skift av varme register.

Dette er en rep som normalt vil kostet ca 11 000 kr og få utført på bilen.

Vi kan ikke starte reparasjon eller skift av varme register før dette vi har komet til en enighet om kostnader ved reparasjon.

Det med underlinjert skrift... Høres ikke det dumt ut? Jeg mener, hva i all verden har de reparert hvis det de skulle reparere ikke fungerer på kjøreturen hjem??

Dårlig forsøk av verkstedet på å "ro seg i land".

Når en bil kommer inn pga den ikke får varme/dårlig varme i kupeen, skal den selvfølgelig prøvekjøres etterpå for å se at problemet er fikset!

Kommer den derimot inn pga parkeringsvarmer/kjørevarmer ikke starter, trengs det igrunnen ikke prøvekjøring etter feil er reparert.

At de enten har feiltolket din beskrivelse, eller at det skjedde en glipp på verkstedet skal ikke du kunne lastes for..

Husk bare på at det er som regel den som hyler høyest og slår hardest i bordet som vinner slike saker :)

Skrevet

Har dårlig erfaring fra Volvo-verksted jeg også. Fikk beskjed om at det kom til å koste ca 3500, og at det ikke skulle ta så lang tid. Jeg satt og ventet på at de skulle bli ferdig, men det tok lenger og lenger tid. Da bilen endelig var ferdig skulle de ha over 7000,-. Jeg sa at vi hadde avtalt pris på forhånd, men det nektet de for. Dessverre for dem så hadde de kamera over kassene, så jeg sa at vi kunne ta en titt på de og høre etter. Det ville de helst slippe, så da ble det 3500,- da.

Skrevet
Har dårlig erfaring fra Volvo-verksted jeg også. Fikk beskjed om at det kom til å koste ca 3500, og at det ikke skulle ta så lang tid. Jeg satt og ventet på at de skulle bli ferdig, men det tok lenger og lenger tid. Da bilen endelig var ferdig skulle de ha over 7000,-. Jeg sa at vi hadde avtalt pris på forhånd, men det nektet de for. Dessverre for dem så hadde de kamera over kassene, så jeg sa at vi kunne ta en titt på de og høre etter. Det ville de helst slippe, så da ble det 3500,- da.

Syns du er en vanskelig kunde altså.. :D

Skrevet

Digger det!

:D! God helg.

Noen som vil ta en pils med meg?

God helg, pils hadde passet bra :D:P

Skrevet

vært på butikkrunde idag...greit med mat når ikke mor er hjemme :P

Kan jo ikke risikere og avmagres heller :lol:

401275_2932821111849_1000670532_32905033_948088367_n.jpg

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive