wicky124 Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Jeg er enig! Åssen går det med sjuern? Vil ikke bytte den inn i en nyere treer snart med diesel?siden det er lissom det som er trenden blant nordmenn?
bcRichard Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Elsker innleggene dine Wicky, ler meg i hjel!
wicky124 Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Elsker innleggene dine Wicky, ler meg i hjel! sikkert fordi det sitter to harstadfolk i sofaen min nå
noekult Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Mercedes Synd de nye kjipingmotorene (4-sylindre) er noe piss! De bråker og vibrerer mer, og det har vært generelt mye problemer med de. V6/V8 som er tingen i en Mercedes! Snakker du om den E200 CDien jeg fikk prøve? Hvis ja, så er jeg enig. Da bilen stod stille, var det imponerende hvor støysvakt det var, ca. alt av lyder utenfor slapp ikke gjennom. Men selve motoren hadde mye dieselbråk... Jeg liker ikke den traktorlyden... Og joa, V6 passer fint i Mercedes, og V8 hvis man ser bort fra avgifter Mercedes kan V8ere! Men jevnt over så appellerer ikke Mercedes så mye egentlig, siden 3 > C, 5 > E og 7 > S Selv om interiørdesignet er tøffere enn på BMW etter min mening...
Larsinnj Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Ingen vurderer vel en gammel E65 istedenfor en nyere E91 325d?... Hvorfor ikke? Finnes tusenvis av nordmenn som velger litt eldre store modeller enn nyere småsedaner. Muligens fordi at E65 er en av de største designfloppene som noen gang har trillet ut fra fabrikken til BMW?
wicky124 Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Ingen vurderer vel en gammel E65 istedenfor en nyere E91 325d?... Hvorfor ikke? Finnes tusenvis av nordmenn som velger litt eldre store modeller enn nyere småsedaner. Muligens fordi at E65 er en av de største designfloppene som noen gang har trillet ut fra fabrikken til BMW? sier han med e30?! haha må le av trynet ditt as!
bcRichard Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Mercedes Synd de nye kjipingmotorene (4-sylindre) er noe piss! De bråker og vibrerer mer, og det har vært generelt mye problemer med de. V6/V8 som er tingen i en Mercedes! Snakker du om den E200 CDien jeg fikk prøve? Hvis ja, så er jeg enig. Da bilen stod stille, var det imponerende hvor støysvakt det var, ca. alt av lyder utenfor slapp ikke gjennom. Men selve motoren hadde mye dieselbråk... Jeg liker ikke den traktorlyden... Og joa, V6 passer fint i Mercedes, og V8 hvis man ser bort fra avgifter Mercedes kan V8ere! Men jevnt over så appellerer ikke Mercedes så mye egentlig, siden 3 > C, 5 > E og 7 > S Selv om interiørdesignet er tøffere enn på BMW etter min mening... Ja var den jeg mente, det er en ellers grei motor når den fungerer. Bilen også, det er veldig bra comfort som du sa og veldig lydtett. Den nye W212 350 CDI 4matic er nydelig å kjøre. Jeg liker ikke den nye trenden til Mercedes. Nye B-klasse og ML er grusomme, og interiøret er heller ikke noe fint..
wicky124 Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Mercedes Synd de nye kjipingmotorene (4-sylindre) er noe piss! De bråker og vibrerer mer, og det har vært generelt mye problemer med de. V6/V8 som er tingen i en Mercedes! Snakker du om den E200 CDien jeg fikk prøve? Hvis ja, så er jeg enig. Da bilen stod stille, var det imponerende hvor støysvakt det var, ca. alt av lyder utenfor slapp ikke gjennom. Men selve motoren hadde mye dieselbråk... Jeg liker ikke den traktorlyden... Og joa, V6 passer fint i Mercedes, og V8 hvis man ser bort fra avgifter Mercedes kan V8ere! Men jevnt over så appellerer ikke Mercedes så mye egentlig, siden 3 > C, 5 > E og 7 > S Selv om interiørdesignet er tøffere enn på BMW etter min mening... enig i alt, utenom at jeg hadde (ved neste bilkjøp) kjøpt s-klassen istedet for sjuern...
bcRichard Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Mercedes Synd de nye kjipingmotorene (4-sylindre) er noe piss! De bråker og vibrerer mer, og det har vært generelt mye problemer med de. V6/V8 som er tingen i en Mercedes! Snakker du om den E200 CDien jeg fikk prøve? Hvis ja, så er jeg enig. Da bilen stod stille, var det imponerende hvor støysvakt det var, ca. alt av lyder utenfor slapp ikke gjennom. Men selve motoren hadde mye dieselbråk... Jeg liker ikke den traktorlyden... Og joa, V6 passer fint i Mercedes, og V8 hvis man ser bort fra avgifter Mercedes kan V8ere! Men jevnt over så appellerer ikke Mercedes så mye egentlig, siden 3 > C, 5 > E og 7 > S Selv om interiørdesignet er tøffere enn på BMW etter min mening... enig i alt, utenom at jeg hadde (ved neste bilkjøp) kjøpt s-klassen istedet for sjuern... Etter min mening er W221 en ellers mye bedre og penere bil enn E65! Edit: Uffda, ble bare tull med quotene der ja..
noekult Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Larsinnj: Nå tror jeg ikke at vi snakket om design, som blir en individuell smaksak. Jeg snakket hvertfall om nyere småsedan (C-klasse, A4, 3-serie) vs. det å kunne kjøpe eldre S-klasse, A8 eller 7-serie til samme prisen. For noen gir det mer for pengene å ha eldre luksusbil, for andre gir det mer for pengene å ha nyere bil. Personlig syns jeg E90 er stygg (før evt. styling/senking/felger), bortsett fra LCI faceliften som ble mye finere i hekken. BMW bommet på 1. generasjons 1-serie også, samme med X3... Men regner med at alle disse ble designet av Bangle? Også en standard E60 uten M-fangere ser småstygg ut (selv om designen holder bra stand etter så mange år). Men nå har jeg verken råd E90 eller E65, så min mening i saken er ganske verdiløs... bcRichard: Ja, liker heller ikke B- eller nye ML-klassen. Heller ikke R-klassen er noe fin... Nye SLene imponerer ikke på design heller, i forhold til de eldre. Nyeste CLSen er jævlig rå IRL. Går en i sort i nabolaget, helt sjef bil.
wicky124 Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Husk at det er w221 kom en del år senere enn E65 (2005ish samtidig med facelift av E65)
Fredrik Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Men nå har jeg verken råd E90 eller E65, så min mening i saken er ganske verdiløs... Det er den da ikke i et diskusjonsforum som dette. Det ville ikke ha blitt mange diskusjoner hvis vi alle skulle ha latt være å kommentere biler vi ikke har råd til eller lyst til å eie. Som andre har vært inne på tidligere (inkl. undertegnede) er dine innlegg absolutt verdt å bruke tid på...
asv Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 http://www.benztuning.com/2011/06/merce ... mpact.html w201 compact. Jeg må si at jeg likte den jeg
M|Fjeld Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Mfjeld: merca er w124 E500... 326hk 480nm. Hoho! Er den merca sånn superduper rask? Må være noe under panseret for at den skal frakjøre en 325d med 265hk og 500nm? Hvor fikk du de fantastiske tallene fra? Trodde de lå mellom 200 og 210 hk på E90 (kanskje mer for LCI) Har blingsa på talla.. Hvor mye sitter det i e90'en Fredrik90?
Anbefalte innlegg