noekult Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 2005 V70 D5 Tja, går sikkert ann å reparere den rimeligere i Sverige, vet jo nå hvilken deler som er defekte. Vi skal helt sikkert sjekke pris med svensk Volvo-verksted. Håper vi kjøper den Audien, kan tenke meg at det er ganske OK bil å dra på langtur med. Har lyst til å kjøre i Tyskland igjen i sommer
rublings Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Jeg har et skikkelig anstrengt forhold til Audi etter vi hadde en slik i noen år, men noen ting er de gode på. Den var helt perfekt på langtur. Audi A6 2003 modell, myk som bare det, bra støyisolert og en stille og god 1.8T motor Kjørte til Sverige fra Bergen i et strekk og var ikke sliten i kroppen en gang.
wicky124 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 2005 V70 D5Tja, går sikkert ann å reparere den rimeligere i Sverige, vet jo nå hvilken deler som er defekte. Vi skal helt sikkert sjekke pris med svensk Volvo-verksted. Håper vi kjøper den Audien, kan tenke meg at det er ganske OK bil å dra på langtur med. Har lyst til å kjøre i Tyskland igjen i sommer Det burde "neste" gå på goodwill garanti.. samme audi som jeg durer rundt i nå?
Fredrik Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Oppdatering i kranglesaken min mot Stensh. Bil Skøyen. Som sagt noen sider tilbake, så sviktet kupévarmeanlegget i vår Volvo. De tok 7000 kr. for reperasjon, uten at problemet hadde blitt reparert, og sa at det vil koste 7500 kr. til for å få bilen fikset. Jeg nektet, da totalkostnaden ble dobbelt så høy, og de sa i begynnelsen at sånn er det Vel, saken gikk videre til en av toppsjefene i systemet, som jeg forklarte alt til. Vi inngikk et komprimiss som var helt OK; De betaler tilbake hver eneste krone til min konto, og bytter ut de nye delene de installerte tilbake til gamle. Litt kjipt med alle timene jeg brukte fra ene kanten av byen til den andre utallige ganger på buss osv., men sånn er det. Skal hente bilen i dag. Hjalp å krangle litt og stå på mitt, skal faen meg klage på ALT fra nå av haha Venter på penga, når de er på konto skal jeg sende en "haha I told you so mail" til min saksbehandler som oppførte seg som en kødd til tider Jeg synes at dette virker som temmelig dårlig kundebehandling. Stenshagen burde kunne hoste opp en bedre kompensasjon til deg og din far. At dere ikke skal betale for et arbeide som ikke løste problemet er en selvfølge. Hvis verkstedet evt. var i tvil hvorvidt de kunne løse problemet er de pliktige til å informere kunden om dette før de går igang med arbeidet. Så kan partene i ro og mak drøfte hva som er hensiktsmessig å gjøre med bilen. Verkstedet er den sakkyndige i saken og det er ikke meningen at kunden skal måtte bære en direkte økonomisk risiko fordi et autorisert verksted er inkompetente til å reparere en bil de i utgangspunktet burde ha kompetanse til å reparere. Et verksted kan selvfølgelig være uheldige med diagnosen eller eksplisitte feil kan oppstå, men dette er normalt ikke noe man belaster kundene med. Jeg ville helt klart tatt denne saken høyere opp i Volvo systemet. Jeg er temmelig sikker på at de ikke ønsker at deres kunder skal ha slike problemer med verkstedene.
Fredrik 90 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Nei, og et av hovedpoengene i saken var det at bilen nå er verdt ca. 100.000 kr. . Er ikke det jækla billig for en 05 V70 D5 da, vet at Volvo er mye bil for pengene men så billig trodde jeg ikke de var
noekult Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Fredrik: Takk for input! Far har ikke tid til å la en slik sak gå i lengre tid... For min egen del hadde jeg sikkert kranglet for kompensasjon... Fredrik 90: Bilen er gammel drosjebil. Kjørt rett under 300.000 (vi kjørte 140' av de selv) med rust på to av dørene og småriper her og der. Da blir prisen ca 110-120, men regner med å få 100 etter evt pruting. Er mye bil for pengene egentlig, men den koster fortsatt endel hver gang noe ryker, derfor skal vi bytte til noe nyere.
Fredrik 90 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Jøsses, såpass ja! Men km standen forklarer jo en hel del Mitt inntykk av Volvo er at det er mye bil for pengene men når noe må fikses så blir det som regel kostbart, i allfall for dem som ikke har mulighet til å ta det i Sverige Ser bare på de tidligere XC90en også de ligger jo til rundt 200 000 kr er jo super familiebil for dem som ikke har så mye penger. Men fy å det koster å fikse opp disse hvis noe ryker onkelen min har en 03 XC90 T6 og han har lagt igjen noen titalls tusen hos Volvo ja
wicky124 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Hvordan er volvo sitt firhjulstrekk kontra audi sitt?
Fredrik 90 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Hvordan er volvo sitt firhjulstrekk kontra audi sitt? Vil nok tro at det er noe av samme ulla, Quattro sies jo å være mye bedre før alt med elekstronisk styrt. XC90 er jo egentelig ikke noen offroader sånn sett, selv om onkelen min har brukt sin ganske røft. Han kappa ned noen svære trær inne i skauen, og da traktoren hadde vann i dieselen så kjørte han inn traktorveien med Volvoen og dro træra ut av skogen med den. På jakttur i Nordnorge så skulle de krysse en 20 meter bred elv som var godt over 1 meter dyp, det han gjorde var å tette grill og alle åpninger foran på bilen med plastposer han rev i fra hverandre og satte over uten problemer. Landcruiseren i kjørefølget stoppa midtveis og måtte tørkes innvendig i 3 dager etterpå På biltur til Polen (av alle land) så holdt han på å gå tom for bensin og fikk kjøpt noe "Bensin" på en bondegår langs veien, må ha vært noe tvilsomt innhold i den bensinen fordi bilen trakk dårlig og fuska på tomgang men rekkeseksern lot seg ikke skade av det (Nå var dette kun til nærmeste stasjon, over tid så hadde det nok ikke gått bra) Så man skal egentelig ikke kimse av en XC90, de tåler mer juling enn man skulle tro. Men man må ha råd til å fikse dem hvis det skulle gå galt
fish Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Husker dere han duden som ble postet med den røde og gull Merca? Han har flere kort i ermet. LOL --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?510ewz Sent from my iPhone using Tapatalk.
wicky124 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Hvordan er volvo sitt firhjulstrekk kontra audi sitt? Vil nok tro at det er noe av samme ulla, Quattro sies jo å være mye bedre før alt med elekstronisk styrt. XC90 er jo egentelig ikke noen offroader sånn sett, selv om onkelen min har brukt sin ganske røft. Han kappa ned noen svære trær inne i skauen, og da traktoren hadde vann i dieselen så kjørte han inn traktorveien med Volvoen og dro træra ut av skogen med den. På jakttur i Nordnorge så skulle de krysse en 20 meter bred elv som var godt over 1 meter dyp, det han gjorde var å tette grill og alle åpninger foran på bilen med plastposer han rev i fra hverandre og satte over uten problemer. Landcruiseren i kjørefølget stoppa midtveis og måtte tørkes innvendig i 3 dager etterpå På biltur til Polen (av alle land) så holdt han på å gå tom for bensin og fikk kjøpt noe "Bensin" på en bondegår langs veien, må ha vært noe tvilsomt innhold i den bensinen fordi bilen trakk dårlig og fuska på tomgang men rekkeseksern lot seg ikke skade av det (Nå var dette kun til nærmeste stasjon, over tid så hadde det nok ikke gått bra) Så man skal egentelig ikke kimse av en XC90, de tåler mer juling enn man skulle tro. Men man må ha råd til å fikse dem hvis det skulle gå galt hmm.. lurer på å få meg 4x4 til neste vinter og står mellom volvo og audi..dog a6 allroad / xc70...
Jordfræsar Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Husker dere han duden som ble postet med den røde og gull Merca? Han har flere kort i ermet. LOL --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?510ewz Sent from my iPhone using Tapatalk. God smak kan ikke kjøpes for penger? (noe i den duren...)
noekult Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Fredrik 90: Ja, vi har vel lagt igjen noen titusener og, tør ikke tenke på totalen. Og derfor skal jeg aldri ha stor Volvo selv. Syns det koster mer enn det smaker når det gjelder verkstedregninger - kjører heller en 5-serie da... Men når alt kommer til alt så kjøpte vi bilen for 180.000 kr. for 4 år siden, så 20.000 kr. i verditap mot 30-40.000 km. per år i en komfortabel og moderne bil har ikke vært så ille. Pluss regningene på verksted da... Nei faen, blir godt når den er ut av bildet. Må passe mye bedre på neste bil og kjøpe en som er få-eiers og privatkjørt PS. HER ER DEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FØRSTE bildet av 599-etterfølgern. 740+ hk GT! Ferrari er så SYKT langt foran konkurransen sin for tiden at det er helt latterlig! Edit: 1) Den heter F620 GT 2) Bilde er av modellen, men bilen på bildet er en modell i tre. Men det er nå bekreftet fra de som har vært på førvisning at dette er slik den vil bli seende ut.
Fredrik 90 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 hmm.. lurer på å få meg 4x4 til neste vinter og står mellom volvo og audi..dog a6 allroad / xc70... A6 Allroad er jo å få med luftfjæring som både er behagelig og greit om man skal kjøre på røft underlag, men velg for guds skyld 2,7T og ikke 2,5 TDI. Regner med at du har hørt om disse problem motorene Allroaden er jo en tøff bil, med skinn, Bose stereo og mye annet utstyr så er det absolutt med bil jeg kunne hatt. 2,7T går godt og er en sterk og fin motor som ikke har allverdens med "svin på skogen". XC70en er også en fin bil men alt for mange har gått som familiebil og ser ut deretter. Tenker da på parkeringsbulker, dårlig vedlikehold, nedspydd interiør bak og stor slitasje på interiør. Det er faen meg helt utrolig hva uforsiktige kvinnfolk og unger kan gjøre med en bil, så mange skrekkeksempler på det da jeg jobba på Bavaria Fredrik 90: Ja, vi har vel lagt igjen noen titusener og, tør ikke tenke på totalen. Og derfor skal jeg aldri ha stor Volvo selv. Syns det koster mer enn det smaker når det gjelder verkstedregninger - kjører heller en 5-serie da...Men når alt kommer til alt så kjøpte vi bilen for 180.000 kr. for 4 år siden, så 20.000 kr. i verditap mot 30-40.000 km. per år i en komfortabel og moderne bil har ikke vært så ille. Pluss regningene på verksted da... Nei faen, blir godt når den er ut av bildet. Må passe mye bedre på neste bil og kjøpe en som er få-eiers og privatkjørt Ja vedlikehold er viktig, men kjøper man en brukt drosje så kan man enten gjøre ett knallkjøp eller ett bomkjøp, er litt skummelt det der. Men det er klart at innkompetente forhandlere og merkeverksted ødelegger mye, og Volvo er jo ikke akkurat best i klassen på kundeservice Tror nok en A4 B7 som du snakka om tidligere skal være noe tryggere ja, er jo en veldig "norsk" bil så den holder seg bra i pris og er lettsolgt igjen også. Er vel kun 1,9 TDIen som har gått litt pes ang problemer
Anbefalte innlegg