Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er alltid veldig smart å kjøre for fort eller drive med andre ulovlige ting i bil på denne tiden av døgnet på en fredag eller lørdag i Oslo. Er liksom ingen politibiler ute i gatene ;)

Skrevet

dette var på en øde vei langt uti gokk(ski) så vet faen ikke hvor politiet kom fra! I oslo er jeg nok veldig mye mer forsiktig med sånt (utenom idioter i veien)

Skrevet
7,5x17 framme og bak, originalt på 3.0. 215 45 framme og 255 35 bak mener jeg, litt usikker på profilen. Blir 8x18 om jeg kjøper nye felger.

255 ? Må være no jævlig strekk? Jeg har 255 bak og 235 foran med minimalt med strekk :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

På bakdekka stikker gummien en liten cm utenfor felgen ja. Men kan godt hende jeg hugser feil og det er 8,5 bak. Men er jo 235 originalt på 7,5, så 255 blir vel ikke så heise galt?

Skrevet
dette var på en øde vei langt uti gokk(ski) så vet faen ikke hvor politiet kom fra! I oslo er jeg nok veldig mye mer forsiktig med sånt (utenom idioter i veien)

Follo politiet er ganske ivrige på å ta bilførere som gir flatt jern med bremsen inne :)

En kompis og jeg kjørte på E18 innover mot byn i merca, nærmet oss Ulvøya da en Toyota kom kjørendes i mitt kjørefelt... Jeg slakker pent av og tenker hva faen??! Så stopper den opp og bestemmer seg for å rygge.. Rygger da på turtallsperra og sjangler i veien som bare det :P Den rygger og rygger før den drar mot kanten av veien og bilen stopper og snur. Jeg kjører videre. Så kommer den i en helvettes fart bakfra vinglende. Jeg gir på, var egentlig ganske redd for at han/hun skulle dra inn i meg :P Den sjanglet mellom bussfelt og kjørefeltet før den roer seg litt ned. Etter en prat med 02800 ble 5 politibiler satt på saken for å få stoppet "galskapen", på Oslo S var rundkjøringa sperret av en politibil slik at Toyotaen måtte ta veien hvor 4 politibiler sto lenger borti veien og blandet saft for harde taket :)

Skrevet
Det er alltid veldig smart å kjøre for fort eller drive med andre ulovlige ting i bil på denne tiden av døgnet på en fredag eller lørdag i Oslo. Er liksom ingen politibiler ute i gatene ;)

:lol:

Jeg kjører svært sjelden i oslo, Men det siste halve året har jeg blitt stoppa 1 av 5 turer, helt seriøst.. Kjører ikke spesielt fort ellerno, de liker sikkert bare ikke hvitinger i gamle e30er... :applause:

Er ikke østre aker vei en motorvei?! De lurte på hvorfor jeg kjørte forbi dem... :applause:

Skrevet

Jeg kjører svært sjelden i oslo, Men det siste halve året har jeg blitt stoppa 1 av 5 turer, helt seriøst.. Kjører ikke spesielt fort ellerno, de liker sikkert bare ikke hvitinger i gamle e30er... :applause:

Er ikke østre aker vei en motorvei?! De lurte på hvorfor jeg kjørte forbi dem... :applause:

Du hadde aldri trodd hvor mange ganger jeg ble stoppet i min E30 Touring. Bestekompisen bor på Kjelsås (blendahvitt og halvveis kakseområde, for de som ikke vet det). Jeg er der veldig ofte. Ble sikkert stoppet 10 ganger i løpet av sommern.

Brun fyr i møkkasliten E30 Touring med spraylakkerte baklykter som kjører rundt i blendahvitt villastrøk kl 02 på en hverdag = "Vognkort og førerkort, takk!" :lol:

Apropos Østre Akervei. Lå bak en IDIOT som kjørte 10 under sonen i venstrefila. Med en gang han flytta seg til høyre satte jeg pedalen i bånn og kjørte forbi en sølvgrå Passat med sota ruter og to voksne menn bak rattet. Hahahaha, snakk om obvious da de la seg bak meg! :lol: Rett inn til høyrefila og holde fartsgrensa.

Beste politiopplevelsen jeg har hatt i mitt liv var i Tåsentunnellen. Det var vinter og dugg i E30en. Jeg lå 10-20 over fartsgrensa inne i tunnellen, samtidig som jeg brukte papir til å få vekk duggen med venstrehånda. I det duggen blir pusset vekk, ser jeg at det faktisk kjører politibil i venstrefila side om side med meg og BEGGE politifolka stirra rett inn på meg :lol: Jeg bare "oh shit, finne frem vognkortet da..." 8) (De brukte bare lommelykt mot bagasjerommet og lot meg kjøre videre).

Skrevet

Wicky: vist du vurderer 4x4 til neste vinter, regner jeg med du er ute etter "ekte" 4 hjulstrekk og det får du ikke på en volvo kontra en audi med rettstilt motor - hvertfall slik jeg har forstått det.

Volvo opperer med et haldex bassert system, hvor bilen drar på framhjulene helt til den spinner, da er det en viskose midtdiff (inneholder olje som blir "fast" ved høy friksjon) som da fordeler noe av draktaften til bakhjulene. Vag bruker et noe likt system i sine biler med tverrstilt motor.

Et "4x4" system med viskose diff vil etter min mening ikke virke før det er forsent. Mao, den drar først på alle 4 når du har satt deg fast/ er ikke spesielt leke vennlig.

(mulig jeg tar noe feil og at dette ikke gjelder ALLE, men er hvertfall slik jeg har forstått det)

Skrevet

Du hadde aldri trodd hvor mange ganger jeg ble stoppet i min E30 Touring. Bestekompisen bor på Kjelsås (blendahvitt og halvveis kakseområde, for de som ikke vet det). Jeg er der veldig ofte. Ble sikkert stoppet 10 ganger i løpet av sommern.

Brun fyr i møkkasliten E30 Touring med spraylakkerte baklykter som kjører rundt i blendahvitt villastrøk kl 02 på en hverdag = "Vognkort og førerkort, takk!" :lol:

Apropos Østre Akervei. Lå bak en IDIOT som kjørte 10 under sonen i venstrefila. Med en gang han flytta seg til høyre satte jeg pedalen i bånn og kjørte forbi en sølvgrå Passat med sota ruter og to voksne menn bak rattet. Hahahaha, snakk om obvious da de la seg bak meg! :lol: Rett inn til høyrefila og holde fartsgrensa.

Beste politiopplevelsen jeg har hatt i mitt liv var i Tåsentunnellen. Det var vinter og dugg i E30en. Jeg lå 10-20 over fartsgrensa inne i tunnellen, samtidig som jeg brukte papir til å få vekk duggen med venstrehånda. I det duggen blir pusset vekk, ser jeg at det faktisk kjører politibil i venstrefila side om side med meg og BEGGE politifolka stirra rett inn på meg :lol: Jeg bare "oh shit, finne frem vognkortet da..." 8) (De brukte bare lommelykt mot bagasjerommet og lot meg kjøre videre).

Neida, Kjelsås er ikke så kaksete :P Bestekompisen min kjører jo E30 touring og blir aldri stoppa her han. Jeg ble stoppet her en gang etter at onkel fulgte etter meg fra Uelands gate, men det gikk bra det :)

Skrevet

A4 b6/b7 fungerer fint å leke seg med iallefall. De har et annet system enn a3 8p, men den fungerer faktisk greit til å leke seg med det også;) men man må ha litt mer krutt en originalt da.. Hvis ikke Audi, så har du jo Subaru som er heeelt sjef på 4hjulstrekk! Med treig motor så må man mate litt ekstra, men er det et merke som kan 4wd så er det dem!

Skrevet

Endelig hjemme etter en lang tur i bil.. Dro til Skien for å se på en 88' e34 525iA, ble handel og nå står bilen hjemme :)

Herlig start på en ellers fin Lørdag!

204gzegu7te3vx5wgqtf.jpg

Skrevet

Når det er snakk om å bli stoppet sv politiet så har jeg faktisk bare blitt stoppet EN gang med bmw'n en gang jeg kjørte rolig gjennom Lambertseter 23:45-ish i fjor vår. Trodde den skulle være en bil de ville like å stoppe, men tydeligvis ikke:s blodlav store hjul negativ camber og bakhjula stikkende utenfor kanten:p men klager ikke da:D

Skrevet

Blir stoppa sånn typ en gang i uken jeg.. Har flere ganger hørt, "neimen, hallo igjen Markus!" :P

Haha, Koselig det :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...