Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får vaske litt når sommeren kommer, så kan jeg alltid prøve å lære deg bittelitt, ikke det at jeg er noen mester på dette området selv altså. Men øvelse er det eneste som hjelper :)

Skrevet

Kan noen her nevne et Command&Conquer spill jeg ikke har fullført allerede?

I'm bored..

Vedr. bilvask nøyer jeg meg som regel med høyttrykksvask, renspyling, såpevask, mikrofiberklut, renspyling -> kjør hjem. Også gjenta 2-3 ganger i uka.

Skal man gjøre det skikkelig med polering og voks, tar det hele dagen med maskering av plastdeler osv. Er enda noen dager igjen til våren, så den tid, den sorg.

Skrevet

Vår 2003 E46 318d Touring begynner etterhvert å trekke på årene. Den er 9 år gammel og har 290000 Km på telleren. Lakken (titansølv) er derfor ganske slitt og falmet... for ikke å snakke om div. touch up paintede stenslags reparasjoner. Bilen har fått en runde med gammeldags håndpolering hver vår og høst, men nå synes jeg ikke at dette gir et fornuftig resultat lenger... lakken blir liksom ikke blankere. Lakken må derfor ganske sikkert renses og det har jeg aldri gjort før. Hvordan gjør man dette på den aller mest enkle og billige måten?... :?

Skrevet

Bruker en polish med slipemiddel så det blir som en mild rubbing, da sliper du bort det øverste laget med klarlakk og vil se større forskjell. Men titansølv er vel antakeligvis den kjedeligste fargen å jobbe med da. En poleringsmaskin, et sett med Scholl produkter (S03, S17 og S40 f.eks) og noen pads til maskinen, så får du gjort mye med lakken :)

Skrevet
Bruker en polish med slipemiddel så det blir som en mild rubbing, da sliper du bort det øverste laget med klarlakk og vil se større forskjell. Men titansølv er vel antakeligvis den kjedeligste fargen å jobbe med da. En poleringsmaskin, et sett med Scholl produkter (S03, S17 og S40 f.eks) og noen pads til maskinen, så får du gjort mye med lakken :)

Takker... :)

Jepp... titansølv er kjedelig, men praktisk. Like lite som den gir hyggelige resultater når man polerer den synes riper, skitt og lort til daglig. Titansølv er enkel å leve med på den måten, men selvfølgelig blir den slitt som alle andre lakkfarger. Det tar bare litt lenger tid før man ser at den virkelig er slitt... :?

Skrevet
Noen her inne som veit moment på topp-boltene på en m20b20 motor? Har skiftet toppakning og skal stramme til boltene nå, men finner ikke ut hvor mye jeg skal stramme til :P

Strekkboltene strammes slik: Først 30nm - 90 grader - 90 grader

Takk skal du ha ;)

Skrevet

En artig tysk film vedr. Mercedes-Benz Geländewagen og historien bak modellen. Deler av kommentarene er veeeldig tyske (fom. ca. 2:00) slik de var en gang i tiden... :)

Skrevet

I do care.... det er vår her i Danmark. Blå himmel, 10-12 varmegrader, ingen sne, fuglene synger, krokusene springer ut... det er knopper på trær og busker og man får lyst til å være utendørs. Jeg brukte derfor formiddagen på å preppe skiene til den forestående vinter/påskeferien på fjellet i Norge. Deilig med to helt forskjellige verdener... :)

Skrevet
I do care.... det er vår her i Danmark. Blå himmel, 10-12 varmegrader, ingen sne, fuglene synger, krokusene springer ut... det er knopper på trær og busker og man får lyst til å være utendørs. Jeg brukte derfor formiddagen på å preppe skiene til den forestående vinter/påskeferien på fjellet i Norge. Deilig med to helt forskjellige verdener... :)

Det ligger i 10 plussgraders området her for tiden også, ganske så herlig! 8)

Tilbrakte starten av dagen i solveggen med litt god gammel musikk i bakgrunn, deretter en aldri så liten gåtur i Drøbak sentrum :) Deilig!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...