Erebus Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 diesel og 8 trinns automat...grøss. Ser for meg en uendelig giring... Det var noe annet i gamle dager, med 4-trinns V8 børser! andregiret gikk til 150!
VegarVS Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Kjørte nye X3 her om dagen.Norgesvarianten av 2.0d med 163hk. 8-trinn autolat. Gikk greit den. Girkassa var kanskje litt masete.. Digga setene, det var sportsstoler med sidestøtte med luft. Nye X3 er igrunn helt konge synes jeg
DannyRS Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Ja, likte den godt. Tok unna for humper og ugjevn vei veldig bra. Skjønner nå hvordan noen folk kan kjøre i 50km/t på brostein Så ikke så ille ut heller, alpinweiß og M-pakke.
Fredrik Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 diesel og 8 trinns automat...grøss. Ser for meg en uendelig giring...Det var noe annet i gamle dager, med 4-trinns V8 børser! andregiret gikk til 150! Porsche 928S hadde faktisk 3-trinns automatgear til å begynne med. Det var egentlig en forsterket Mercedes-Benz konstruksjon. 3-trinn og en topphastighet på nesten 260 Km/t gjør noe med gearintervallene... jeg mener å huske at 2-gearet gikk til 160-170. Utfordringen med dette var at man ofte ble låst fast i et gear... hastigheten var for høy til et lavere gear og for lav til å få en skikkelig akselerasjon i gearet man befant seg i. Jeg opplevde dette en gang i Kasselbakkene nord for Frankfurt am Main i Tyskland og ble tiltross for over 100 HK mer kraftig frakjørt av en W201 190E 2,3-16...
Erebus Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Hvordan er 518-motoren egentlig på motorveien. Er det noe krefter over 100?
Erebus Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 diesel og 8 trinns automat...grøss. Ser for meg en uendelig giring...Det var noe annet i gamle dager, med 4-trinns V8 børser! andregiret gikk til 150! Porsche 928S hadde faktisk 3-trinns automatgear til å begynne med. Det var egentlig en forsterket Mercedes-Benz konstruksjon. 3-trinn og en topphastighet på nesten 260 Km/t gjør noe med gearintervallene... jeg mener å huske at 2-gearet gikk til 160-170. Utfordringen med dette var at man ofte ble låst fast i et gear... hastigheten var for høy til et lavere gear og for lav til å få en skikkelig akselerasjon i gearet man befant seg i. Jeg opplevde dette en gang i Kasselbakkene nord for Frankfurt am Main i Tyskland og ble tiltross for over 100 HK mer kraftig frakjørt av en W201 190E 2,3-16... Ja pass opp for 190E`er fredrik 2,3-16 er en drømmebil for meg... men er det fornuftig å drive en 30 år gammel cosworth-motorisert merce den dag i dag? Ser for meg et helvetes vedlikehold og masse spesielle ( les: dyre) deler
wicky124 Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Usikkert om folk veit det...jeg eier faktisk en 190 2,3 16v også..står i en garasje hos en kompis.. Ett evig prosjekt (kjørbra og rustfri men aldri no ork til å godkjenne den igjen...)
FredrikE24 Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Mye forventer du å få for den ved evt. salg? Hva slags mangler har den?
Fredrik Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 2,3-16 er en drømmebil for meg... men er det fornuftig å drive en 30 år gammel cosworth-motorisert merce den dag i dag? Ser for meg et helvetes vedlikehold og masse spesielle ( les: dyre) deler Alt er til salgs for den rette sum penger. Utfordringen med 16-ventiler variantene er at de samt AMG modellene er de eneste W201 modellene som frem til idag har vært interessante som en investering. Fine eksemplarer koster derfor noen kroner. Standard W201 modellene har i likhet med de tilsvarende E30 modellene aldri helt tatt av på bruktmarkedet. E30 har sine tilhengere, men W201 er for voksen og traust i formen til ha en tilsvarende fanklubb og dette påvirker bruktbilprisene.
wicky124 Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Nei tror ikke den skal selges igrunn... prisene har jo rast på de bilene der.. mangler vel eu... no foringer og no stag.. bytte førerstol pga rift i stoffet i sitteputa, få klokkene i midtkonsollen til å virke..fikse vindusviskern.. Fredrik... 190 har jo til og med egen klubb i Norge..så de er ganske populære...
Erebus Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Nei tror ikke den skal selges igrunn... prisene har jo rast på de bilene der.. mangler vel eu... no foringer og no stag.. bytte førerstol pga rift i stoffet i sitteputa, få klokkene i midtkonsollen til å virke..fikse vindusviskern..Fredrik... 190 har jo til og med egen klubb i Norge..så de er ganske populære... Jeg har litt inntrykket av at spesiellt 190E begynner så smått å gagne popularitet samt sementere sin plass som en bonafide youngtimer. Prisene på pene eksemplarer med fornuftig ( og verifisert) kilometerstand nede i Europa virker å være stigende..
Fredrik Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Fredrik... 190 har jo til og med egen klubb i Norge..så de er ganske populære... Joda, men dette er noe helt annet enn den massive (og litt merkelige) interessen for E30 og BMW generelt. Bare se på bimmers i relasjon til tilsvarende Mercedes-Benz fora (f.eks Mercefreaken). Dette forumet er et fenomen... og i denne sammenhengen er dette ikke tilfeldig.
wicky124 Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 WIcky! Flott bil! Men rustfri? Rustfri nå ja! Nye hjulbuer begge sider samt bakre deler av kanal
Fredrik Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Jeg har litt inntrykket av at spesiellt 190E begynner så smått å gagne popularitet samt sementere sin plass som en bonafide youngtimer. Prisene på pene eksemplarer med fornuftig ( og verifisert) kilometerstand nede i Europa virker å være stigende.. Jeg er enig med deg i dette, men verdistigningen går svært langsomt. Et problem, som jeg også nevner i min egen tråd, er at dieselmodellene er truet av ulike lokale avgassbegrensninger. Krav om ettermontert partikkelfilter ødelegger enhver verdistigning for dieselmodellene. Dette betyr at ca. 35% av samtlige W201 modeller er temmelig uinteressante. Noe under 10% er 16-ventilere, AMG, 2,6 liter modellen og spesialmodeller. Resten er ulike bensinrekkefirere. Ergo er hele 90% av produksjonen trauste daglige slitere. Dette påvirker helt klart både imageoppbyggingen og verdistigningen. 320i modellen var i denne sammenhengen svært viktig for BMW når det gjelder E30 og et sportslig image (les: appellerer til en mer betalingsvillig kjøpegruppe)
Anbefalte innlegg