Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Når det er sagt så har flere førstegangskjøpere som er bekjente, flyttet ut fra Oslo til Bærum o.l. Et vennepar fant ikke en dritt i Oslo til 2 mill. Men i Bærum, 20 min. kjøretur unna, fant de 60 kvm leilighet i 1. etasje med dritsvær terrasse, fast parkeringsplass, grøntområde utafor mm. til samme prisen.

Utfordringen når man får barn er at man nesten må ha en 3-roms leilighet og det betyr at leilighetene normalt er litt større enn 60 kvadrat. To barn krever 4-roms leilighet og det betyr minimum 80 kvadrat... som igjen er vannvittig dyrt selv i Bærum.

Jeg er i tillegg opptatt av skikkelige skoler med et reelt diversifisert miljø (blanda drops etnisk) og gode lærere. God offentlig kommunikasjon er et annet krav. Litt grønt og mye sol er også viktig. Jeg sier også nei takk til gjennomgangstrafikk og det skader ikke med fast parkeringsplass til bilen hvis det handler om en leilighet. Slikt er mer eller mindre standardkrav for de aller fleste idag og det merker man jo på prisene... :roll:

Skrevet

Jeg blir smått svimmel av prisene jeg ser dere Osloboere må leve med. Man forstår jo lett hvorfor folk havner på TV programmet luksusfellen.

Leilighet til 3,5 milioner som enslig kan jeg ikke i min villeste fantasi se for meg hvordan livet mitt hadde sett ut om jeg hadde måtte ofret noe sånt. Ingen biler, ingen prosjekter, ingen banekjøring, ingen garasje, ingen stor parkeringplass, ingen hytte, ingen båt, ingen snøscooter - ingenting!!

Enkelte ganger lurer jeg på om mange i Oslo lever i parallelle univers. Dere bor dere jo ihjel. For hva? Sentral beliggenhet og utrygge omgivelser?

Skrevet

Bor selv en liten tur med ferje utenfor Oslo, og prisene her ute er skummelt høye!

Ender nok dessverre med å flytte et stykke unna kun for å få litt igjen for pengene...

Skrevet
Haha... snart om bilskilt og verdiøkning av bilen ved f.eks BS skilt. Jaja... blærum skilt azza. Status liksom.

Jeg har hatt et par-tre biler med BN skilter... de var lette å selge... :)

Skrevet

Jeg kjøpte min leilighet i hovedpostkontoret i Oslo, nåværende kvadraturen, som grønn 18-åring i 2004. Denne leiligheten ligger sentralt i oslo, men dog i tollbugata. Betalte 1,67 millioner da... Tror neppe den går mye under 3 millioner nå.

Rundt 50 kvadrat i 6e etasje...med takhøyden er dog romslig, 4.80meter.. :shock:

Skrevet
Jeg kjøpte min leilighet i hovedpostkontoret i Oslo, nåværende kvadraturen, som grønn 18-åring i 2004. Denne leiligheten ligger sentralt i oslo, men dog i tollbugata. Betalte 1,67 millioner da... Tror neppe den går mye under 3 millioner nå.

Rundt 50 kvadrat i 6e etasje...med takhøyden er dog romslig, 4.80meter.. :shock:

4,80 meter takhøyde er kult og når leiligheten ligger midt i Oslo bør partyfaktoren være rimelig høy. Skikkelig ungkarsslott. Min første bolig var en 64 kvadrat stor leilighet på Holmenkollen samt 12 kvadrat terrasse + egen garasjeplass til Porschene. Følte ofte at jeg bodde midt i skogen though... :roll:

Skrevet
Octavia RS? De er tøffe, og begynner vel å komme seg på pris?

Ja, det er de! Kule biler. Men jeg skal ikke ha noe billån på denne bilen, så da må jeg legge meg rundt 100... Forslag til andre ålreite biler i den prisklassen?

Skrevet

4,80 meter takhøyde er kult og når leiligheten ligger midt i Oslo bør partyfaktoren være rimelig høy. Skikkelig ungkarsslott. Min første bolig var en 64 kvadrat stor leilighet på Holmenkollen samt 12 kvadrat terrasse + egen garasjeplass til Porschene. Følte ofte at jeg bodde midt i skogen though... :roll:

He he. Hadde du flere porscher på en gang? Det skulle ikke vært lov... 8)

Skrevet

Som enslig kan en bare legge opp ja... Samboern bodde på 20kvm 1-roms borte i gata her før vi kjøpte. Den leide ho for 6000/mnd.

Vi bor jo nå på romslige 93kvm, men skulle gjerne hatt rundt 150 + dobbeltgarasje. Blir spennende å se hvor vi ender opp når vi med tiden flytter.

Minimumskrav er 3 soverom, hobbyrom, vaskerom, og adskilt stue og kjøkken, samt spisestue. Garasje er også et krav, i tillegg til god og rask komunikasjon inn til Oslo. Så får vi se hvor langt vi må. Huset må også ligge på "Østfoldsiden" av Oslo.

I Fredrikstad kunne vi fått et stort hus på en stor tomt til prisen for leiligheten vår, men jeg har pendlet den distansen før, og det blir for tøft i lengden.

Det er kun EN grunn til å bo i Oslo: Jobb. "Alle" jobber innen IT er i Oslo, så det er her jeg kommer til å være.

Skrevet
He he. Hadde du flere porscher på en gang? Det skulle ikke vært lov... 8)

Hehehe... nei, nei kun en om gangen, men jeg har faktisk hatt en Porsche og en Mercedes-Benz samtidig... og en BMW, MX-5 og Land Rover samtidig... :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...