knut_olestad Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Nesten 100% sikker på at clas ohlson har. Kjøpte en slik for et år siden derifra. Tror du faen ikke vi hadde en pose full av slike overganger liggende her på jobb da? Flax sa Severin Suveren
noekult Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Har en kjenning som ble stoppa i en råtten bulkete hiace med grønne skilter og etpar mann for mye i bilen, Han måtte ut med full omreg til hvite skilter og bot på noen tusen. Og en annen som ble stoppa på svenskreg snøscooter ca 10 meter innpå norsk side av grensa, ble over 50k i avgifter og bøter på den karen.. Forskrudde Norske avgiftsregler asså.. Hva med han ene innvandrern som mista broren sin. Familien kom på besøk fra Tyskland, og han lånte C-klassen dems med tyske skilter og ble stoppet av norsk politi. Ble pålagt avgifter på ca. 150-200.000 kr. og han gråt over at han aldri vil klare å betale så mye penger tilbake med inntekten sin. Hjerterått. Jeg tror 95% av nordmenn der ute faktisk ikke kjenner til alle disse nazi-reglene, og heller ikke under den selvpåståtte superopplæringen blir disse temaene tatt opp. Og plutselig sitter man der med Onkel Stat som tar på seg latex-hanska klar til å kjøre den i deg uten nåde... Men apropos avgifter, hørt hva som skjer i Italia nå? Man må nå betale avgift per år basert på krefter i bilen. Det innebærer at f. eks. nye Ferrari F12 vil koste ca. 7000 € i året i avgift! Litt syke tilstander der også nå... I Italia ble det i forrige måned registrert ca. 5 ny Porscher og enda mindre nye Ferrarier, så langt nede er den økonomien...
flonoen Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Det er jo ikke staten sin oppgave å drive opplæring i lover og regler. Dette skal man sette seg inn i selv, og at man ikke vet bedre er ingen unnskyldning. Han karen burde tenkt "siden biler er så dyre i Norge, hvorfor kjører ingen rundt i utenlandsregistrert bil? Er det ulovlig kanskje?". Ser heller ikke for meg hvordan man kan lage "unntak" fra reglene. Skal det være lov med pittelitt kjøring av uregistrert bil? SKal man kunne kjøre passasjerer baki en varebil bare et par ganger i året, på kjempekorte turer? Jeg synst ikke avgiftsnivået i Norge er særlig supert, forøvrig. Noe lignende det systemet du nevner Italia innfører har Singapore hatt lenge mener jeg. Årlig avgift basert på effekt og motorvolum. Men der virker det mot sin hensikt, folk kjøper verstingbiler for å vise fram penga sine
Fredrik 90 Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 I Italia ble det i forrige måned registrert ca. 5 ny Porscher og enda mindre nye Ferrarier, så langt nede er den økonomien... Kødder du Det er jo mindre enn i Norge jo, og her bor det 5 mill og i Italia 58 mill Autostrada har jo selv gått ut og sagt at de selger en ny Ferrari i uka her hjemme
S.Hafsmo Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 BentlySUVen, dersom noen ikke hadde fått med seg real-life bildene. http://www.dinside.no/891295/bentley-me ... ksus-suv#/
noekult Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Erebus: Ja, landet blir tømt for superbiler til lavpris - "alt" må bort pga. så mange som har skattesnyltet. Nå blir det strenge kontroller og folk har panikk... Hvis man er i stand til å legge ut noen millioner, så kan man helt sikkert tjene veldig gode penger kjapt på å ta inn Bentleyer, Ferrarier o.l. fra Italia og selge til vanlig pris i Norge. Mange italienere vil sannsynligvis registrere sine biler på sveitsiske skilter, slik russere har gjort en god stund nå (Russland har også enorme avgifter på luksusbiler). De har enda ikke tettet igjen smutthullene... flonoen: Gjør ikke hele opplegget mindre håpløst. Snakket forøvrig med en romener her om dagen, holdt på å dø av latter. Vi snakket om bil, han begynte å le i bakgrunnen. Spurte han hvorfor han lo. Han hadde en E36 han hadde betalt 20.000 NOK for, og måtte ut med 40.000 NOK i avgifter når han tok med bilen til Norge... Måten han sa det på var artig... Fredrik 90: Selvgode nordmenn aner egentlig ikke hva slags brann det faktisk er i Europa for tiden. Redd for at det evt. vil smelle litt "reality check" her i landet og snart... Autostrada trenger konkurranse på østlandet!
flonoen Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Det er håpløst at en gjennomsnittlig bil med ok utstyr og normal motor (~200hk) skal koste det det gjør her i landet, det er jeg enig i.
haybimmsen Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Noen som har dele nr på koed til førerdør låsen, den som sitter i stolpen med en bryter på, bryteren er slitt, så må skifte ut denne låsen. På huggern her i Ålesund er dem føkka så dem skal ja flere lappa for en brukt drit del.
Fredrik 90 Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Det blir vel litt det samme som på Island når de hadde krise der, Nordmennene formlig tømte hele Island for luksusbiler. Det er en helvettes apetitt Nordmenn har fått på luksus biler de siste åra, biler som ikke akkurat har blitt markant billigere. Autostrada har skutt gullfuglen med å være offisiell importør av nå Ferrari, Maserati og Bentley. Slik kan de egentelig bare holde på som de vil med ubetydelig konkurranse fra f eks Sandven som kun er Land Rover representant og sideimportør av luksusbiler. Lamborghini forhandlern i Sverige gikk nå nylig på trynet pga det ikke solgte en bil, de få lagerbilene de hadde gikk rett i klørene på "bil sultene" nordmenn. Bla den røde Aventadoren fra Lillestrøm messa, den befinner seg nå i Kr Sand på Norske skilt. La Lamborghini åpne forhandler i Oslo, så får Autostrada litt mer å bryne seg på. For når Autostrada må tømme de Svenske og Danske forhandlerne sine lagre, så er det for dumt å si "Det finnes ikke et marked for slike biler i Norge" Tydligvis så gjør det nettopp det, skyhøye avgifter eller ikke Porsche har jo nå hele 5 forhandlerer i denne forblåste steinrøysa med vinter halve året
SofaKingFresh Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Ble stoppa i teknisk ved gamle bommene eller på borgestad da eller? Om jeg så kjører hybriden til mor holder jeg alltid øynene åpne etter utveier når jeg ser de står å har kontroller. Så har faktisk ikke blitt stoppa en eneste gang med bil eller lettmc i rutinekontroll på 3år.. Ser ikke vitsen med å kaste bort tia der. Men såklart kommer nok dommedagen der jeg ikke har muligheter til å komme meg unna Politiet kom bort til meg når jeg satt i bilen faktisk. En skulle ha førerkort og vognkort, og han andre kikka på bilen og så den var senka. Så da ble det kontroll lapp, og inn for å godkjenne Så pass på!
BMW E30 325 Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Noen som har dele nr på koed til førerdør låsen, den som sitter i stolpen med en bryter på, bryteren er slitt, så må skifte ut denne låsen. På huggern her i Ålesund er dem føkka så dem skal ja flere lappa for en brukt drit del. se her. www.realoem.com bmw dele nr funker på koed
Zibiri Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Ey hvem er han synske ADAM duden det er så mye prat om her? Hva må jeg gjøre for og få han til og få seg selv til og tro at han vet ting om meg han ikke burde "visst" uten og kjenne meg?
Peak Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Noen her som vet 100% om en radiator fra en m52b28 3serie vil passe en m52b28 5serie? Og har det noe å si om girkasse er automat eller manuell?
rublings Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Noen her som vet 100% om en radiator fra en m52b28 3serie vil passe en m52b28 5serie? Og har det noe å si om girkasse er automat eller manuell? Gå inn her å se om delenummer er like: www.realoem.com
Anbefalte innlegg