Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nei de var vel rundt 3 år gamle...

Men Japan venter på et vesentlig kraftig jordskjelv som har et interval på rundt 120-140 år. Så faren er ikke over ennå fikk jeg høre. Nå er det 6 år på overtid, men time will show!

Det første jordskjelvet var bare en forsmak? :?

Synes nå det virka kraftig nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm....lenge siden jeg var hjemme på en lørdag as...

lurer på å kjøpe meg galaxy tab....verdt penga?

Jeg syns den er teit. Ikke stor nok til å sitte med i timesvis og ikke liten nok til at den passer alle lommer/er for klønete.

Ta heller en iPad, så har du tidenes største og beste app samling med høy kvalitet. Garantert høyere enn Android Market dritt...

Hilsen furten Android mobil eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Var aldri en 348 fan, men liker modellen mer og mer, spesielt fordi den er svært spartansk og leverer en ganske usensurert kjøreopplevelse. Masse bråk, ikke servo, tung clutch, tunge gir... Det liker jeg :)

Men ja, helt klart en drøm i oppfyllelse. Så ikke for meg at jeg ville klare å få til en slik bil nå... Alltid lurt på hvordan det vil være å eie en Ferrari - alle sier jo at man ikke bare kjøper bilen også hele "lifestyle" pakka i samme slengen... Gleder meg til å vinke febrilsk på andre Ferrari eiere om sommern og dra på treff!

Det var en fyr som sa en gang at hvis du sier til en person at du eier en Porsche, så får du gjerne et lite bekreftende smil av typen "kult" eller "nice!". Men sier du Ferrari så går øyebryna opp. Jeg avslørte dette til to venner jeg møtte i dag og begge stoppet opp og visste ikke hva de skulle si. Trynene var priceless :) Sånt er jævlig kult og en del av Ferrari "lifestyle" pakka :lol:

Så får vi bare finne ut om den er stjålet eller ei denne uken........... Blir det trøbbel, har jeg garantert råd til en slik en (ikke akkurat så sjelden, men den vanlige modellen hvertfall) i allerede bra stand neste år uansett, ingen stor krise... Tar jo sikkert ett år å gjøre denne til driftsikker og strøken tilstand igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm.....vil egentlig ikke ha ipad...blir for stor....da er jeg mer happy med laptopen... Pluss Tab`en kan fint brukes som tv i bilen...?

noekult: vet ikke om du svarte på det, men hvorfor regger du ikke ferrarien slik den står nå?skadet og ødelagt?får jo lavere engangs avgift ved alternativ beregning? Om du tar den inn, fikser den og deretter skal få skilt på den så er det kanskje en høyere regning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for at wicky blir fratatt H og M på tastaturet sitt.. Denne hmm'inga begynner å bli litt old! :-s

"Hmm...ja du kan si hva du vil...går og kjører 7ern min nå...... hmm....gå og kjør pinglebilen din....."

:lol:

Jeg skjønner ikke hvorfor han skriver med bare små bokstaver først og plutselig hopper over til riktig skrivemåte (stor bokstav der det skal være) og tilbake igjen til bare småbokstaver :P

wicky124: Hvordan kan jeg registrere den om den står i et annet land? Rart, aldri sett eller hørt om "alternativ beregning" før. Skadede biler får lavere beløp, eller?

Tenkte å registrere den innen første måneden den har ankommet Norge, slik at den kan kjøres av mekanikere og meg uten prøveskiltstress (blir deprimert av å stå i kø hos vegvesnet på Risløkka!). Siden den skal ha full forsikring uansett så er det kjekt med skilter med en gang og... Får se hva det blir til, driver å pønsker en plan om å få råd til engangsavgiften ved ankomst.

Men det som er mulig er at, hvis det finnes kvalifiserte mekanikere hos forhandlerne i Dubai, så tar jeg hovedservice der før den sendes hit. Da kan jeg fikse på småting selv (altså kjøper deler selv og får de montert hos Autostrada Sport eller Autocura i Sverige)...

PS. Blir iPaden for stor da? Kan jo puttes i etu og gjemmes under setet f eks - så har du stor skjerm med knall bilde/avspilling :) En annen fordel med Android tabletter er, noe jeg tror er aktuelt for deg siden du nevner TV (og da antar jeg at du mener filmtitting o.l.), at du kan avspille mange videoformater - mot strenge restriksjoner på filtype på iPad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men jojo, kjenner til den der. Ser bare ikke noen plass der det står at skadede biler får mindre engangsavgift :) Akkurat nå er den på 132.000 kr. ca. og da med 80% bruksfradrag pga. alderen (altså da skal man bare betale 20% av opprinnelig avgift, slik dere sikkert visste).

Edit: Der la du til flere linker, takk, nå har noe å tygge på i morgen :P Tar kvelden nå, kl. er en time frem i natt og i morgen er det Top Gear Live kl. 15 :D :D :D :D Får sikkert ikke sove :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...