Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg liker HMMM på samme måte som folk nevner e30 og porsche over en lav sko...men nok om det...sjuern kjørte jeg på vei hjem...

Er flere jeg vet om som har importert "slitne" biler, fått god fritak på avgiften, deretter shinet opp bilen og solgt den langt dyrere.... Men 80% bruksfradrag er vel ganske så greit....Du kan kanskje importere den på motorhistorisk grunnlag? om det kun er 218 biler på verdensbasis er det vel liten sjangse for at det finnes en slik en i Norge?

Er generelt imot Apple sin markedsstrategi...kjøp ett epleprodukt og man må kjøpe alt derifra resten av livet.. De er ikke kompatible med noe annet produkt og det er ganske irriterende... Ipad blir også ganske stor om man skal koble den opp mellom forsetene / i frontrute... Samt Tab`en er en fullverdig tlf også...så ved en pris sammenligning så føler jeg nesten at tab`en kommer best ut selv om ipad har mange (fler?) fordeler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker HMMM på samme måte som folk nevner e30 og porsche over en lav sko...men nok om det...sjuern kjørte jeg på vei hjem...

Hva er egentlig sammenhengen mellom "HMMM", "E30" og "Porsche"? ... Hvorfor ikke irritere seg over f.eks "Hehehe", "E46" og "Ferrari" også?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...may I ruin ure dreams?

altså...for de som er middels interesserte i bil så er showet toppers...vi som er petrolheads blir dessverre litt skuffet over showfaktoren..kjøringen er rå og gutta er flinke...men banen er for liten..samt mange av spøkene er så innøvd og iscenesatt at man blir litt lei...pluss the stig har nesten ingen rolle i showet utenom carmageddon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pink FLoyd Comfortably Numb - Pulse 1994

Bare å lene seg tilbake, lukke øya og høre på verdens råeste gitarsolo noensinne lagd... [-o<:)

Frysninger tvers gjennom beinmargen! :P

Er det rart folk var rusa på 70 tallet og hørte på Pink Floyd! :shock:

Den var ny for meg. Jeg kan ikke huske at Pink Floyd på 70-tallet ble forbundet med spesielt rus... alkohol ja, men ikke nødvendigvis sterkere saker. 60-talls platene hadde derimot ofte et noe syrepreget publikum, men etter at Roger Waters erstattet Syd Barret og stilen ble lagt om i en mer progressiv retning (spesielt tydelig fom. platen "Meddle" i 1971) endret publikumet seg også.

Det store gjennombruddet kom i 1973 med "Dark side of the Moon". På den samme tiden var kvadrofoni det helt store innen lyd (fire kanalers "surround" lyd med en høyttaler plassert i hvert hjørne av et kvadratisk rum). Alan Parson fra The Alan Parsons Project var en av lydingeniørene på "Dark" og med ham ble hele lydbildet på platen løftet opp på et høyere nivå. Parsons kunnskaper kan imidlertid allerede høres på platen "Live at Pompeii" fra 1972. Pink Floyd ble med dette langt mer interessant for lydfreakere og intellektuelle studentmiljøer enn for dophoder.

"Dark" har et fantastisk sammensatt og avansert lydbilde (iallefall med tanke på når albumet kom). Platen er også et av de aller første eksemplene der elektronisk musikk er et bærende element i flere av melodiene. Man kan trygt si at spesielt David Gilmour og Alan Parson var langt foran deres samtid med noe av arbeidet de gjorde på denne platen. Roger Waters fanget også en viktig nerve i samtiden med frustrasjonene over krig, grådighet, tid og mentale forstyrrelser. Dette fikk tilsammen et uttrykk på "Dark" som umiddelbart fanget en hel generasjons interesse (inkludert undertegnede). Jeg husker godt at jeg kjøpte platen en eller annen gang på slutten av 70-tallet og spilte den på familiens Tandberg Huldra 10 forsterker som hadde to linjeutganger for i alt 4 høyttalere... en i hvert hjørne av stuen... fantastisk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ferrari er kult....hehehe er en latter...e46 er ok bil....derfor :)

var kun det at folk henger seg opp i min skrivemåte...da kan jeg henge meg opp i noe annet som plager meg :)

Å ellers er livet bra i danmark?

Jada... absolutt. Mitt innlegg var bare en liten digresjon... intet personlig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men jojo, kjenner til den der. Ser bare ikke noen plass der det står at skadede biler får mindre engangsavgift :) Akkurat nå er den på 132.000 kr. ca. og da med 80% bruksfradrag pga. alderen (altså da skal man bare betale 20% av opprinnelig avgift, slik dere sikkert visste).

Edit: Der la du til flere linker, takk, nå har noe å tygge på i morgen :P Tar kvelden nå, kl. er en time frem i natt og i morgen er det Top Gear Live kl. 15 :D :D :D :D Får sikkert ikke sove :D :D

Det har ingen betydning for avgiften om bilen er 100% strøken eller om den kommer i poser og pappesker, avgiften blir satt etter hva bilen ligger på i statens fete avgiftsbibel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...may I ruin ure dreams?

altså...for de som er middels interesserte i bil så er showet toppers...vi som er petrolheads blir dessverre litt skuffet over showfaktoren..kjøringen er rå og gutta er flinke...men banen er for liten..samt mange av spøkene er så innøvd og iscenesatt at man blir litt lei...pluss the stig har nesten ingen rolle i showet utenom carmageddon...

Dette var vel litt å ta i? Banen er for liten, det er sant. Men fy faen så mye de får ut av den!

Vitsene er geniale. Tror du virkelig alt de driter ut av seg på tv bare er impro? Det er manus der også gitt.... Dessuten improviserer dem jo når de er oppe å snakker med publikum! Syns det var helt fantastisk. Bare å ha sett Jeremy, Richard og Captain Slow live er jo helt sykt!

Ble aldri lei! Kunne kjørt på i 3 x 90 minutter til for min del. Jeg storkoste meg under hele showet og jeg er litt mer enn gjennomsnittet intr i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...