Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nye ML synes jeg ikke noe om ennå, mulig det kommer bare man blir vant til den i trafikkbilde mens gamle MLen synes jeg var en pen og elegang bil. Noe annet som er for dårlig med nye ML er at alle biler som blir levert fram til April kun har vanlig halogenlys, og må tilbakekalles for å få xenon montert. Xenon levrandøren til Mercedes fikk fabrikken ødelagt i jordskjelvet i Japan og kunne derfor ikke levere, da burde Mercedes finne in midlertidig levrandør syne jeg.

Nye SL og SLK syns jeg er kjempe fine, man kan se liketstrekk i designet utvendig og innvendig helt opptil SLS. C63 Black er også grisetøff, men det blir litt for mye "Sierra coswort" over stylinga :wink:

Skrevet
På en fabrikk-bil til gatebruk synes jeg vingen virka malplassert...men er sikkert en mening med den :P Men de kunne laget den mindre og like funksjonell..

x2

Den vinga passet ikke :)

Skrevet

Har eid en SLK ikke min kopp med te. frisørbiler som passer best til kåna :)

den vingen passet ikke i det heletatt, digger fargen :)

Skrevet
.... Mitt poeng var ikke et innlegg i debatten vedr. for/mot innvandring. Jeg er for en kontrollert innvandring bare så dette er nevnt, men jeg etterlyser det rasjonelle i å ha en innvandring som er så stor som den er nå. Det blir bare flaskehalser og mangel på kontrollert utbygging hvis innvandringen går for fort.

Vi skal ikke lenger tilbake enn til år 2000 da vi var 4,5 millioner innbyggere i Norge. 500K nye innbyggere på kun 12 år er forholdsmessig temmelig voldsomt i denne sammenhengen og det er rekord i Europa.

Jeg tror forøvrig at media blander sammen begrepene innbyggere i Norge og norske statsborgere. Såvidt jeg kan se mener SSB at det nå er 5 millioner innbyggere i Norge. Vi er kun ca. 4,3 millioner nordmenn. Dette endrer imidlertid ikke mitt og ditt poeng i diskusjonen.

Apropos mangel på kontrollert innvandring....

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 2rseNmV0oY

Skrevet
SLK er "roadstern" med ståltak og autokasse og små motorer..

Large%20Image.jpg?p=110117_04:14

Mercedes-Benz SL er vi enige om, men at SLK kun leveres med små motorer er vel ikke helt korrekt.

Dagens SLK (R172 - som den på bildet) kan bl.a leveres som 350 BlueEFFICIENCY (V6 på 3,5 liter og 306 HK) og SLK 55 AMG (V8 på 5,5 liter og 421 HK).

Skrevet
Hallo... Hva er egentlig forskjellen mellom SLK og SL? Er det to "vidt" forskjellige biler eller er det bare noe motor/styling forskjell?

SLK er frisørbil... SL er manne-bil... :lol:

Mercedes_SL__2002-__707809a.jpg

Hmm.. Han ene frisøren her i byen kjører SL, og han frisøren som klipper meg kjører E46 M3 SMG. Forstår ikke helt dette begrepet med "frisørbil"...

Sent from my iPhone using Tapatalk.

Skrevet

Sant nok, men "markedet" er for små motorer.. Seff leveres den med store monstermotorer... Men hvilken bilmodell fra bmw/mb gjør ikke det? :P Men SLK er fremdeles liten bil med små motorer... Iallefall hoveddelen (200Kompressor? )

Skrevet
Hallo... Hva er egentlig forskjellen mellom SLK og SL? Er det to "vidt" forskjellige biler eller er det bare noe motor/styling forskjell?

SLK er frisørbil... SL er manne-bil... :lol:

Mercedes_SL__2002-__707809a.jpg

Hmm.. Han ene frisøren her i byen kjører SL, og han frisøren som klipper meg kjører E46 M3 SMG. Forstår ikke helt dette begrepet med "frisørbil"...

Sent from my iPhone using Tapatalk.

Skalkeskjul.. :P

Skrevet
Gutta på bimmerfest.com kjøper E65 745iL for 3500USD....det er sick...

Ja i USA er det jo cazy bilpriser, men Sverige ligger så nærme liksom :) På Norske skilter så hadde 545en til 99 000,- kommet på rett over 400 000 kr :shock: Og de Norske som har vært til salgs har ligget langt over 500 000,- #-o En kollega av pappa kjøpte ny 550I i 2006, og da han solgte den fem år senere så fikk han 620 000,- :) Da kjøpte han ny F10 550I.(Kona kjører E90 335I sedan 8) )

Skrevet
Sant nok, men "markedet" er for små motorer.. Seff leveres den med store monstermotorer... Men hvilken bilmodell fra bmw/mb gjør ikke det? :P Men SLK er fremdeles liten bil med små motorer... Iallefall hoveddelen (200Kompressor? )

Joda... jeg forstår hva du mener og det er heller ingen tvil om at SL er mye mer elegant og barsk. SLK konkurrerer i det samme markedet som Z4 og i den sammenhengen synes jeg at den siste modellen er et godt alternativ. BMW har dessverre ikke et skikkelig alternativ til SL. Jeg synes ikke at dagens F13 helt er verdig en slik rolle.

Det beste med dagens SL og SLK er at de helt tydelig viser at Mercedes-Benz er back on track og begynner å ligne tidligere tiders storhet... :)

Skrevet

Det er litt urettferdig å anklage SLK for å komme med små motorer. I USA og på kontinentet er SLK350 og oppover helt vanlige motoriseringer.

Blir som å si at F10 5-serie og W212 E-klasse har små motorer fordi 99% leveres som 520D eller 200 CDI...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...