Jørgen Lie Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Noen som kjapt kan fortelle meg hvorfor jeg ikke får til og lage en ny mappe på bærbar-harddisken min når den er koblet til MAC`en ?
S.Hafsmo Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Jeg bruker heller ikke penger til røyk og uteliv, har ingen dyre hobbyer (bortsett fra bilen naturligvis), hus som er alt annet enn nytt, ikke det nyeste når det gjelder elektronikk osv. Vi har også bare en bil. Vi har greie jobber begge to, men likevel føler jeg ikke at jeg kunne tatt meg råd til en bil til 6-700000. Jeg har bare dyre hobbyer (spesielt den helsikes båten), og ei kjærring som absolutt skal utdanne seg inn i evigheten (altså hus hjemme, og leie av leilighet hvor enn hun skal skolere seg).. Kommer til å være blakk til jeg dør.
flonoen Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Jeg bruker heller ikke penger til røyk og uteliv, har ingen dyre hobbyer (bortsett fra bilen naturligvis), hus som er alt annet enn nytt, ikke det nyeste når det gjelder elektronikk osv. Vi har også bare en bil. Vi har greie jobber begge to, men likevel føler jeg ikke at jeg kunne tatt meg råd til en bil til 6-700000. 600 000 i lån over 6 år, 5% rente blir 9700 i mnd. 4850 pr pers om dere er to stk. Dere vil kanskje ikke ta dere råd, men dere har vel råd om dere hadde prioritert det?
Ess Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Noen som kjapt kan fortelle meg hvorfor jeg ikke får til og lage en ny mappe på bærbar-harddisken min når den er koblet til MAC`en ? Du har feil filformat på harddisken.
Jørgen Lie Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Noen som kjapt kan fortelle meg hvorfor jeg ikke får til og lage en ny mappe på bærbar-harddisken min når den er koblet til MAC`en ? Du har feil filformat på harddisken. Nå er det en harddisk som har alt mulig i seg fra den gamle HP`n.. Alt fra jpeg, til NEF/RAW-filer og dokumenter. Det jeg prøver og føre over nå er ei mappe med kun NEF/RAW-filer, men det går ikke.. Filene på MAC`en er heller ikke låst.. Funker ikke å kopiere mappen, for så å lime den inn på bærbar-HD`n...
wicky124 Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Og der fikk bruttern lappen... Første forsøk på teori og oppkjøring (skulle bare mangle..Han har bachelor i jus...) Så der forsvinner vel både felg og støtfangere på begge bilene..hmhmhm.. Der kom første tlf fra bruttern.. "hei faen den bensinpistolen på shell går ikke oppi påfyllinga jo...hva skal jeg gjøre?" Smart å prøve å fylle diesel på jaguaren... Fikk heldigvis ikke fyllt noe og han var smart nok til å ringe først.. Jus-studenter er visst ikke så smarte nei...
S.Hafsmo Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 600 000 i lån over 6 år, 5% rente blir 9700 i mnd. 4850 pr pers om dere er to stk. Dere vil kanskje ikke ta dere råd, men dere har vel råd om dere hadde prioritert det? Kjipt at det du akkurat har bruk 6 år på å betale ned, bare er verdt 250k når du er ferdig da. Og en liten heads up til alle sytpeisene der ute. http://e24.no/bil/aldri-foer-har-bensin ... e/20177440
Kjexx Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Jeg har 30.000 til disp, noen som kan anbefale meg en bil med fart i? Jeg har en v50 fra før, nå er det power og rwd som gjelder.
haybimmsen Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Kan en skrive Mail til bt om ombygging, eller må en inn til den lokale bt å hente skjema?
noekult Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Mange som finansierer i hjel da. Kjenner ett par i begynnelsen av 20-åra som sitter på hus til 5 millioner, som har barnehage i underetasjen. De har også X5, siste A3 facelift, Lada Niva, båt, hytte og heftig møblering i huset. De bygger på lån hver eneste gang det er rom for det. Men skal sies at jenta er helt rå på å jobbe og trekke i snorer... Hun ble gravid som 19 år, tok advokatutdanning, starta nettbutikk for interiør, etablerte barnehage osv allerede før fylte 25. Har akkurat begynt å jobbe i stort advokatbyrå også, så i tillegg til nettbutikk og barnehage vil hun ha rå inntekt gjennom advokatjobben. Så det går ann å leve veldig bra i ung alder i Norge bare man har struktur og selvdisiplin. Jeg er mer av typen som ikke liker tanken på lån og kunne aldri vurdert den ruta de andre tok. Jeg føler at jeg tjener ok, dama kommer forhåpentligvis til å tjene helt ok, men ser fortsatt at bolig til langt over 5 begynner å blir drøyt. Problemet er jo også at man får ikke hus i Oslo for noe særlig under seks millioner. Jeg synes spranget opp ditt er drøyt. Så kan man selvfølgelig ta sjangsen og håpe på at inflasjonen redder deg, og at seks millioner ikke er mye penger om ti til tjue år, men litt usikker på om jeg synes det er verdt å ta den sjangsen. Rekkehus begynner jo også på 4+ hvis man har lyst på noe på 100kvm eller større. Og siden jeg er konsulent og ikke vet hvor i Oslo-området jeg kommer til å jobbe, så er det mest praktiskt å bo nærmere sentrum. Lambertseter er veldig bra sånn sett, kort vei til de fleste områder i Oslo med bil, og kollektivt til sentrum hvis man blir jobbenes der. Ja, det begynner å bli uutholdelig med prisene i Oslo. Man må, slik du nevner med Lambertseter, se på alternative områder. Med den enorme arbeidsinnvandringa så vil prisene dessverre bare stige. Min bestekamerat som akkurat har kjøpt seg sin første bolig med dama, og måtte se mot Bærum for å få noe akseptabelt. De hadde budsjett/lånbevis på 2 mill. inkl. halv million i EK, og fikk bare skrap her i byen (2-roms). I Bærum får de ca. 60 kvm 2-roms, med privatparkering, stor uteterrasse og stor stue. Flytte til Vestli, Furuset o.l. var forøvrig uaktuelt for de, og det skjønner jeg jo, ikke så attraktivt og koselig der. De har tenkt å bo der til de kan flytte tilbake til Oslo igjen. Jeg har gjort tidenes varp i dagens boligsituasjon, hvertfall. Betaler 2,6 mill. for rett under 80 kvm ved Sukkertoppen (grenseland Carl-Berner/Hasle). Nyere bygg, kjenner alle naboer fra før, barnevennlig, ganske stille hele døgnet, avskjermet fra de stygge brune 60-talls bygningene nedi gata, utsikt til Oslo-fjorden (nok til at jeg blir blenda fra balkongen, hehe), stor luftig og lys stue, heis, 2 soverom, fellesparkering inkludert, bod inne i leiliheten osv. 4-5 min. gåavstand til grøntområder (Tøyenparken/Sofienbergparken), Oslos beste kollektivtilbud sett bort fra sentrum (Carl-Berner), samt 4-5 min. kjøretur til alle viktige hovedveier (E6/E18/Ring 3/RV163)... Jeg skulle egentlig betale 2,8 for den (det den var taksert til), men selger gav rabatt for fuktskader på bad og kjøkken... Viser seg i ettertid at begge disse skadene er minimale (>30.000 kr.) og at naboleiligheta med litt oppussing nylig gikk for 3,5 millioner. Hadde denne leiligheta kostet 3,5 istedenfor 2,6 (eller 2,, hadde jeg ikke vurdert denne engang, og heller sett på enebolig i Bærum, Lillestrøm, Nittedal o.l. inntil videre... Hadde aldri vunnet budrunde på en fin leilighet som denne... Føler meg svært heldig og er ekstremt takknemlig. Kåk er sikret, konematerialejakta er påbegynt Morsomt hvordan prioriteringene endrer seg mot slutten av 20-åra... Skjønner godt hvorfor bilforsikringene blir snillere mot en etter passerte 28 år... Helt annen tankesett enn når jeg var 18 år...
noekult Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Ser at det er mye rart av e34 og få tak i og.. Tidlig MX-5...? En gamlingkjørt bil... Også bygger du turbo på den etterhvert. Får maaange skuddsikre og velprøvde turbokits til den bilen. Da har du 1 tonn egenvekt, og ca. 200 hk på bakhjula... Det bør nappe bra! Edit: Si fra om du finner noe interessant, da. 30.000 kr. for en bil med fart i i Norge høres ut som en vanskelig oppgave Det aller meste er sikkert i hjelkjørt med grove mangler på vedlikehold..!
awt Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 600 000 i lån over 6 år, 5% rente blir 9700 i mnd. 4850 pr pers om dere er to stk. Dere vil kanskje ikke ta dere råd, men dere har vel råd om dere hadde prioritert det? Tja, jeg vet ikke, men godt mulig. Hadde ihvertfall ikke hatt god nattesøvn. Nå synes jeg forøvrig det er galskap å handle en bil der man må ut med nesten 10K i måneden kun i lån, men det er en annen sak. Vi hadde nok solgt bilen vi har om vi skulle gjort dette, så halvparten hadde nok vært nok, men synes fortsatt ikke det er noe vi burde tatt oss råd til. Vi betaler nok mer i måneden på hus enn folk flest, så det handler i bunn å grunn om prioriteringer, men tror jeg har mer igjen for å betale huset ned på 15 år enn å kjøpe en bil som har mer i lån enn verdi de første årene.
rublings Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 600 000 i lån over 6 år, 5% rente blir 9700 i mnd. 4850 pr pers om dere er to stk. Dere vil kanskje ikke ta dere råd, men dere har vel råd om dere hadde prioritert det? Kjipt at det du akkurat har bruk 6 år på å betale ned, bare er verdt 250k når du er ferdig da. Og en liten heads up til alle sytpeisene der ute. http://e24.no/bil/aldri-foer-har-bensin ... e/20177440 Det er verditap jeg er bekymret over når det kommer til billån. Samtidig kan man ikke ta lån med pant i bilen hvis ikke låner er innbetalt før bilen er 12 år. Litt ond sirkel dette her. Tror likevel at et lån på 150.000,- med 50.000 i egenkapital på en 7-8 år gammel bil bør gå greit, da verditapet har begynt å roe veldig, men jeg liker ikke usikkerheten rundt lån. En annen sak er om det kan forsvares å ta billån mens man leier leilighet. Føler det er sikrere å låne til bil når man har kjøpt seg leilighet, iallefall i dagens boligmarked. Ikke kult å brenne bort 200.000 pluss renter på en bil, når dette er penger som kunne blitt brukt på egenandel til leilighet. Ikke lett dette her.
Anbefalte innlegg