Markus E30 Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Medier:I 2006 ble han dømt til 16 års fengsel for NOKAS-ranet i Stavanger og ransforsøket på Postens Brevsenter i Oslo. Havnå forsøkte å slå inn bakruta i NOKAS-bygningen med slegge. Men vinduet var hardere enn ranerne trodde og måtte i stedet avfyre 113 skudd for å knuse glasset.Han sier han bare har sporadisk kontakt med noen andre i NOKAS-gjengen og ikke aner hvor resten av utbytte på 50 millioner er. Dette fascinerer meg veldig! Det er en eller annen Tosk(a) der ute som vet hvor disse kronene er gjemt! Sies at de er i gudbrandsdalen et sted
Jørgen Lie Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Kan noen lage avatar av denne for meg? Prøv denne
S.Hafsmo Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Du bør komme deg inn på boligmarkedet asap, drit i bil om du ikke har bolig.Det å leie bolig mens man betaler på billån hvor verdien stadig synker, det er å gi vekk penger. Dette er jeg helt enig i. Jeg bodde 6 år i Bodø mens jeg studerte, og angrer som fy i dag på at jeg ikke kjøpte noe. Dette er dog selvfølgelig lett å si i ettertid, i og med at jeg aldri hadde planlagt å bo der så lenge. Men når man ser kamerater som kjøpte leilighet når dem flyttet hjemme fra for å studere, og selger dem igjen etter 3-5 år, for så å kunne høste inn et overskudd på 3-400k (!). Da er det skikkelig surt at man bare satt på sidelinjen og var redd for å ta opp lån så tidlig.
rublings Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Veldig sant Hafsmo, men er ikke lett å få lån uten egenandel. Egenandelen er jo også steget, så nå er det vel 15% eller noe slikt. Ikke noe man sparer opp på noen mnd. Det beste som kan skje er vel at man sparer så lenge som mulig, og venter på en krasj i boligmarkedet. Kan ende med å vente en god stund, men det hadde vært den absolutt beste måten for en førstegangskjøper.
S.Hafsmo Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Joda, ting har endret seg de siste 7-8 årene, så det blir vel ikke helt det samme. Spesielt på steder som i Oslo. Kræsj i boligmarkedet tror jeg ikke er noe vits å vente på. Personlig forstår jeg jo ikke hvorfor noen kunne tenke seg til å bo i Oslo heller da.
rublings Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Er lov å håpe. Jeg personlig bor nå i utkanten av Bergen, og jeg kunne godt tenkt meg å bo slik. Ser absolutt ikke vitsen i å flytte innenfor bompengeringen i sentrum iallefall. Det er mulig å få 50-70kvm for rundt 2mill, men om du vil ha noe med litt standard, evt noe utenom en leilighet samtidig som det er i Bergen kommune, så må du nok opp i 2.5-3mill. Ikke Oslo priser enda, men det har steget noe enormt. Husker mine foreldre kjøpte 110kvm rekkehus når de flyttet til Bergen for ca 15 år siden. Da betalte de litt over 400.000,-. De solgte det for ca 2mill for 6 år siden. Kjøpte så enebolig for rundt 4mill, denne er nå verdt mellom 500.000 og 1mill mer i dag. Det har gått sinnsykt fort.
flonoen Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Kjøpte på Bønes, 64kvm med garasjeplass, for 1,4 + 200 fellesgjeld. Litt lite plass, men grei beliggenhet og ok stand.
hypah Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Jeg har begynt å spare for fullt nå. Starta bsu i fjor, fylt opp 40000 allerede, og har sparekonto og putter alle penger jeg har til overs inn der. Tror faktisk alle feriepenga går inn der i år Blir dårlig med 544 i år.. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
rublings Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Kjøpte på Bønes, 64kvm med garasjeplass, for 1,4 + 200 fellesgjeld. Litt lite plass, men grei beliggenhet og ok stand. Bønes er jo flott beliggenhet. Når kjøpte du dette? Virker som du gjorde et godt kjøp der ja. Fellesgjeld er jo enda en faktor. Det er noe som absolutt kan ta knekken på deg om du må låne opp etter ørene. Har bestemt meg for å leie i 1 år med damen før vi kjøper. Dette er mest for å se hvordan det funker for oss to å bo sammen, uten risikoen for å sitte med felleslån om det ikke fungerer.
Fredrik Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Joda, ting har endret seg de siste 7-8 årene, så det blir vel ikke helt det samme. Spesielt på steder som i Oslo. Kræsj i boligmarkedet tror jeg ikke er noe vits å vente på. Personlig forstår jeg jo ikke hvorfor noen kunne tenke seg til å bo i Oslo heller da. Det handler nok om jobbmuligheter for de aller fleste. Oslo har et elendig omdømme og iht. til en ny undersøkelse der knapt 5000 respondenter fra Oslo deltok sier de aller fleste at Oslo som by ikke er særlig attraktiv, men at jobbmulighetene gjør byen attraktiv og/eller tvingende nødvendig. Jeg fikk nok av Oslo i 1999 da jeg var 32 år gammel (jeg er født og oppvokst i byen) og jeg flytter ikke tilbake med mindre det er helt nødvendig. I perioden 2008-09 bodde jeg delvis i byen (ukependlet) og det ga ikke mersmak for å si det forsiktig. Jeg vet om ganske mange andre byer jeg heller vil bo for å si det på den måten. Jeg synes at Oslo i den grad er mishandlet som by. Byen vokser mer eller mindre uten kontroll. Mangelen på skikkelig byplanlegging er åpenbar og temmelig mange steder også prekær. Hva er poenget med innvandring/arbeidsinnvandring når man ødelegger samfunnet man bor i samtidig? Dette er dessverre situasjonen mange steder i Oslo. I dette perspektivet spiller det ingen rolle at boligprisene bare stiger og stiger. Situasjonen blir allikevel temmelig umulig og uholdbar for alt for mange. Som gammel Oslobeboer synes jeg at dette er en svært trist utvikling...
spruddel Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Jeg synes ikke Oslo er noe spesielt spennende sted å bo jeg. Håpløst med bilinteresse hvertfall. Kan ikke kjøre i byen for der er det for det første håpløst veinett og asfaltdekket er tragisk. Utenom byen er det bare kø. Trangt om plassen også. Nei, flytte nærmere en annen litt stor by er nok aktuelt om noen år. Tenkt en del på Østfold/Vestfold/Akershus
Ess Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Noen som kjapt kan fortelle meg hvorfor jeg ikke får til og lage en ny mappe på bærbar-harddisken min når den er koblet til MAC`en ? Du har feil filformat på harddisken. Nå er det en harddisk som har alt mulig i seg fra den gamle HP`n.. Alt fra jpeg, til NEF/RAW-filer og dokumenter. Det jeg prøver og føre over nå er ei mappe med kun NEF/RAW-filer, men det går ikke.. Filene på MAC`en er heller ikke låst.. Funker ikke å kopiere mappen, for så å lime den inn på bærbar-HD`n... Nettopp, det er fordi du har feil filformat på den eksterne disken. OS X kan ikkje skrive til diskar som er formaterte med filsystemet NFTS. For å kunne lagre filer på den eksterne, må du først formatere den ved hjelp av Diskverktøy. Dette finn du under Programmer - Verktøy på MAC-en din. Då må du hugse å ta backup av alle filer på disken, for dei vil nemleg verte sletta når du formaterer.
Erebus Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Jeg kjøpte leilighet som 18-åring i 2005, og valget falt da på det gamle hovedpostkontoret som ble rehabilitert til det som i dag heter Quadraturen. Tror jeg gav 1,67 millioner for en 50 kvadrats med 8 kvm2 hems og balkong i femte etasje..med et par hundre tusen i EK som lån, den leiligheten går i dag neppe for under 3. Behagelig med 1.2 i lån
Jørgen Lie Skrevet Mars 26, 2012 Skrevet Mars 26, 2012 Her ser dere intervju med han luringen som for en tid tilbake "kjøpte" bilen som Kny hadde til salgs (E46`n)..!!!! Kjenner det knyter seg i hele kroppen...
Anbefalte innlegg