Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Landet virker gørrkjedelig......

Er ikke mer kjedelig enn hva man gjør det til selv :)

Personlig kunne ikke jeg tenkt meg til å bo på gård/øde plass, men har venner som har bodd på slike steder og ja, vi har funnet på mye morsomt. I Molde bor jeg i Nordbyen, som er 5-10 minutter kjøretur i nedoverbakke til sentrum. Dette er akkurat passe avstand fra sentrum for meg. I hele min oppvekst har jeg bodd slik og jeg og mine omgangsvenner har funnet på mye sprell. Jeg husker jeg var 15 år, kom kjørende på en 1974 Garelli Katia, som altså er en trømoped, ingenting fungerte egentlig, untatt motoren. En eldre dame stoppet meg midtvinters, eneste hun sa var at jeg måtte få på lys slik at jeg kunne se hvor jeg kjørte :) Det var tider...! Hadde jeg gjort dette i sentrum hadde nok ikke beboerne blitt så glad.

1975-garelli-katia-758x570.jpg

Skrevet

Personlig kunne ikke jeg tenkt meg til å bo på gård/øde plass, men har venner som har bodd på slike steder og ja, vi har funnet på mye morsomt. I Molde bor jeg i Nordbyen, som er 5-10 minutter kjøretur i nedoverbakke til sentrum. Dette er akkurat passe avstand fra sentrum for meg. I hele min oppvekst har jeg bodd slik og jeg og mine omgangsvenner har funnet på mye sprell. Jeg husker jeg var 15 år, kom kjørende på en 1974 Garelli Katia, som altså er en trømoped, ingenting fungerte egentlig, untatt motoren. En eldre dame stoppet meg midtvinters, eneste hun sa var at jeg måtte få på lys slik at jeg kunne se hvor jeg kjørte :) Det var tider...! Hadde jeg gjort dette i sentrum hadde nok ikke beboerne blitt så glad.

Jeg kjørte på skolen i 7ende klasse på moped, det ble faktisk ikke populært. (blant lærerne :lol: )

Skrevet

Jeg så aldrig pointet med å ta mopedfører-beviset jeg.. Og hjemstedet mitt er mye mer øde enn både Molde og Isfjorden..

Men herreguud, så mye morro vi har hatt det..

Skrevet

Jeg er snart 21 år, bodd hele livet mitt i byn! i oslo og rundt oslo, og noen ganger skulle jeg ønske at jeg bodde ute i bygda. :)!

er fordeler og ulemper ved å bo både i by og landet/øde. Man velger bare hva som passer en best. :)

Skrevet

awsome! storebroren til dama har også en slik. og han kommer hjemover med den , denna uka :) har sittet på før også, men da var det litt snø på veiene :P

Ja det er rimelig hårete biler, naboen her hadde en sort en husker jeg. Men den kjørte han ikke på vintern, med lite vekt bak og så enormt med krefter så sier det seg selv at den kunne være skummel :wink: Er litt som GMC Syclone fra begynnelsen av 90 tallet, gikk 0-100 over sekundt raskere enn E34 M5 8)

RAMen er faktisk ikke så dyr heller, som varebil eller lett lastebil :)

Denne er lett lastebil da, men ikke gale prisen for en såpass ekstrem sak:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33045861

Denne kan kjøres på klasse B:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33705856

Skrevet

Jeg kjørte på skolen i 7ende klasse på moped, det ble faktisk ikke populært. (blant lærerne :lol: )

Jeg kjørte til og fra moped-kjøreskolen på mopeden....hehe :lol:

Skrevet

Spørsmål:

Kjøpte meg fotball sko nå men da jeg kom hjem ser jeg de egnet seg for kunstgress, jeg skal spille på "vanlig gress matter" bør jeg bytte disse eller er det en fordel at de er tilegnet kunstgress?

Sikkert rart spørsmål men sikkert noen her som vet :)

Skrevet
Spørsmål:

Kjøpte meg fotball sko nå men da jeg kom hjem ser jeg de egnet seg for kunstgress, jeg skal spille på "vanlig gress matter" bør jeg bytte disse eller er det en fordel at de er tilegnet kunstgress?

Jeg mener hvertfall at du bør ha knotter for gressmatte og ikke kunstgresssko på gress. Får neppe like godt tak i matta ;)

Skrevet
Spørsmål:

Jeg mener hvertfall at du bør ha knotter for gressmatte og ikke kunstgresssko på gress. Får neppe like godt tak i matta ;)

Okey men de har jo "knotter" under da, men de knottene på de skoene jeg kjøpte er da kanskje beregnet på kunstgress da?

Isåfall må jeg bytte de, litt leit da de var på salg :P

Skrevet
Om du har penger til det så er det veldig kjekt med 1 par av hver. På kunstgress er det bedre med de du handla nå ;) Det er merkbart hvertfall.

Da kjøper jeg en av hver, ga 300 kr for Adidas kunstgress sko som satt som støpt på beina mine :P håper jeg finner noen "Gress" sko som sitter like bra også :P

Men har ikke de fleste banene nå kunstgress?

Skrevet

Ja dessverre har mange fått det, men for min del pleier gutta å samles på "løkka" og parken hvor det er vanlig gress. 300kr er rimelig ja ;) Pleier som regel å ha samme sko for gress også!

Skrevet

ja, fredrik90, ram`n er en oppnåelig drømmebil, men da skal man ha rå til å kjøre den også! ikke bare mtp forsikring og drivstoff, men man skal ha rå til å fikse den også. og det blir det ofte en del av på disse bilene ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...