M|Fjeld Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Altså, syklistene sykler to og to for å skape mindre farlige situasjoner? Flere enn meg som ikke helt skjønte den? Når dere ligger to får man jo ikke kjørt forbi! Bør vel først og fremst nevne at jeg driver med aktiv sykling, og da er vi ofte 10-12 stykker på tur.. Hvordan tror du dette blir å kjøre forbi hvis vi skal ligge på rekke og rad? Nei det funker ikke.. Da ligger vi heller to og to, så får bilisten vente en liten stund inntil det er KLAR bane, ligger vi en og en så kjører de faen meg forbi selv der det er midtrabatt! Og det stopper ikke akkurat på to i bredden, 3,4 er like vanlig, ihvertfall her over. Dette synes jeg særdeles lite om, blir svært irritert.. Men så er det et veldig skjeldent syn også da
M|Fjeld Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Jeg har ingenting i mot syklister som sykler langs veien. De jeg derimot hater så intenst at jeg kunne dratt av de den jævla kondomdrakten og kvelt de med den, er de satans rekordforsøk idiotene som skal sykle på den forbanna Tour le france sykkelen sin midt i veien når det ligger et sexy snertent sykkelfelt på 2 meter bredde rett ved siden av veien!! Hvorfor i helvette skal staten bruke penger på å bygge disse feltene hvis syklingene fremdeles skal oppholde seg i veien? Sykkelfelt bør absolutt brukes når det er lagt opp til det.. Jeg selv bruker dette flittig Gangsti og fortau brukes ikke
hermanoo90 Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 En kompis skrev på face: ``Er på utkikk etter en veteranbil/eldre stilren bil med sjåfør som kan kjøre noen timer midt på dagen, lørdag 23 juni i Asker. Noen som kjenner noen som har tilgang på dette? Bilder? Pris? `` Noen her som kunne tenkt seg?
SofaKingFresh Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Når det gjelder syklister, så pleier jeg som regel å ha grei fart forbi, så nærme som mulig, og "desverre" havne litt for langt til høyre når jeg har kjørt forbi. For der er det jo ikke så mye støv som føyker bak på syklistene, og det er jo ikke min skyld. Det er særdeles mye støv og drit på høyresiden på denne årstiden , og man føler seg litt bra når man ser en stor flokk idioter i rosa kondomdrakter komme ut av en røyksky med knyttnevene i været
Kjennern Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Når det gjelder syklister, så pleier jeg som regel å ha grei fart forbi, så nærme som mulig, og "desverre" havne litt for langt til høyre når jeg har kjørt forbi. For der er det jo ikke så mye støv som føyker bak på syklistene, og det er jo ikke min skyld. Det er særdeles mye støv og drit på høyresiden på denne årstiden , og man føler seg litt bra når man ser en stor flokk idioter i rosa kondomdrakter komme ut av en røyksky med knyttnevene i været Smarting du ser jeg!
knut_olestad Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 En kompis skrev på face: ``Er på utkikk etter en veteranbil/eldre stilren bil med sjåfør som kan kjøre noen timer midt på dagen, lørdag 23 juni i Asker. Noen som kjenner noen som har tilgang på dette? Bilder? Pris? ``Noen her som kunne tenkt seg? Han kommer nok lengre om han kontakter den lokale veteranklubben/amcarklubben
ls44mm Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Syklister i veien... Huff... Hvor skal man begynne liksom? Orker ikke å skrive en gang hehe
hermanoo90 Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 En kompis skrev på face: ``Er på utkikk etter en veteranbil/eldre stilren bil med sjåfør som kan kjøre noen timer midt på dagen, lørdag 23 juni i Asker. Noen som kjenner noen som har tilgang på dette? Bilder? Pris? ``Noen her som kunne tenkt seg? Han kommer nok lengre om han kontakter den lokale veteranklubben/amcarklubben takker! =)
Fredrik 90 Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Takk for tipset Sofaking! Her har det ikke regnet så mye så det ligger mye støv igjen fra vintern i veikantene Bør vel først og fremst nevne at jeg driver med aktiv sykling, og da er vi ofte 10-12 stykker på tur.. Hvordan tror du dette blir å kjøre forbi hvis vi skal ligge på rekke og rad? Nei det funker ikke.. Da ligger vi heller to og to, så får bilisten vente en liten stund inntil det er KLAR bane, ligger vi en og en så kjører de faen meg forbi selv der det er midtrabatt! Så billistene må bare finne seg i å vente og ligge bak! Det er akkurat sånne holdninger hos syklistene som tar frem det værste i meg Greit nok med mopeder, de er motoriserte kjøretøy som har skilter og således en god gunn til å være på veien selv om de kan lage mye kvalm med å ligge midt i veien på en uoversiklig strekke Og den siste der ang midtrabatt, legger dere opp ruta der det er midt rabatt bare for å provosere å lage kvalm. Hvis dere som du sier prøver å tilpasse dere så mye som mulig så går det vel ann å legge ruta en annen vei Værste senarioet da er at det blir kø bak dere pga en eldre dame som ikke tør kjøre forbi, også kommer et utrykkningskjøretøy for full guffe bak køen igjen
SofaKingFresh Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Når det gjelder syklister, så pleier jeg som regel å ha grei fart forbi, så nærme som mulig, og "desverre" havne litt for langt til høyre når jeg har kjørt forbi. For der er det jo ikke så mye støv som føyker bak på syklistene, og det er jo ikke min skyld. Det er særdeles mye støv og drit på høyresiden på denne årstiden , og man føler seg litt bra når man ser en stor flokk idioter i rosa kondomdrakter komme ut av en røyksky med knyttnevene i været Smarting du ser jeg! Ohyes. /end of sarcasm
M|Fjeld Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Takk for tipset Sofaking! Her har det ikke regnet så mye så det ligger mye støv igjen fra vintern i veikantene Bør vel først og fremst nevne at jeg driver med aktiv sykling, og da er vi ofte 10-12 stykker på tur.. Hvordan tror du dette blir å kjøre forbi hvis vi skal ligge på rekke og rad? Nei det funker ikke.. Da ligger vi heller to og to, så får bilisten vente en liten stund inntil det er KLAR bane, ligger vi en og en så kjører de faen meg forbi selv der det er midtrabatt! Så billistene må bare finne seg i å vente og ligge bak! Det er akkurat sånne holdninger hos syklistene som tar frem det værste i meg Greit nok med mopeder, de er motoriserte kjøretøy som har skilter og således en god gunn til å være på veien selv om de kan lage mye kvalm med å ligge midt i veien på en uoversiklig strekke Og den siste der ang midtrabatt, legger dere opp ruta der det er midt rabatt bare for å provosere å lage kvalm. Hvis dere som du sier prøver å tilpasse dere så mye som mulig så går det vel ann å legge ruta en annen vei Værste senarioet da er at det blir kø bak dere pga en eldre dame som ikke tør kjøre forbi, også kommer et utrykkningskjøretøy for full guffe bak køen igjen Herregud.. Det er for dit og mitt eget beste Så ja, bilister får finne seg i å vente et minutt eller to, noe som virker som verdens undergang for mange.. Mente midtrabatt som ved en rundkjøring, avkjøring eller lignende.. Er det midtdeler i veien så sykler en selvfølgelig et annet sted.. Jeg foretrekker personlig å sykle i Spania/Italia, der har bilistene en helt annen oppfatning og respekt ovenfor syklister enn det nordmenn har generelt har
wicky124 Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Hvorfor skal syklister egentlig sykle i veien? Har dere ikke andre ting å gjøre? Ett lite ordspill... Biler kjører på veien.. Syklister er i veien... get it?
Anbefalte innlegg