Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regler som burde være for syklister:

1. Når dere velger BILveien så kjør intill siden og ikke midt på veien, er dere flere så ligg en og en, skal dere kjøre forbi så kjør forbi og legg dere inn igjen.

2. bruk sykkelveien når det ert sykkelvei

3. er det mye biltrafikk, benytt fortauet!!!

4. bruk alltid lys ved mørke forhold foran og bak slik at dere synes

5. hvis dere møter feil person, om dere har retten eller ikke, er det alltid værst for dere.

Jeg har sykkel jeg og, men sykler så og si aldri på bilveien!!

Skrevet

Herregud.. Det er for dit og mitt eget beste ;) Så ja, bilister får finne seg i å vente et minutt eller to, noe som virker som verdens undergang for mange..

Jeg kan ikke helt se det at jeg må foreta farlige forbikjøringer er for mitt eget beste #-o Og jeg skal love deg at det er ikke lett å få sympati fra meg og flere til når det ligger syklister i veien og vi må vente som du sier. Særlig når man sliten, sulten og trøtt kjører hjem fra jobb, eller er sent ute om morgenen på vei til jobb :evil:

Du sier det er for mitt og ditt beste! Det at du og alle "sykkel-kollegaene" dine holder dere hjemme eller unna hovedveien er for vårt felles beste. Da oppstår det ikke irritasjon, forsinkelser og farlige situasjoner :)

Skrevet

Til syklistenes forsvar, så er det nok litt tryggere å ligge i en gjeng med 10-15 sykler sammen enn 1 etter 1... Dette da en samlet gjeng kan være tilsvarende størrelse på en bil som kjører sakte...men om man har syklister på rekke og rad så er det faktisk mer å kjøre forbi...

Skrevet
Til syklistenes forsvar, så er det nok litt tryggere å ligge i en gjeng med 10-15 sykler sammen enn 1 etter 1... Dette da en samlet gjeng kan være tilsvarende størrelse på en bil som kjører sakte...men om man har syklister på rekke og rad så er det faktisk mer å kjøre forbi...

Nettopp.. Derfor vi ligger to og to

Skrevet

to og to er megagay!!!!

Er jo det som skaper kø og irritasjon...2 og 2 i bredden når dere kanskje er 10-15stk totalt er jo like mye som ett saktegående vogntog... Derfor..legg dere 5 i bredden og 3 i lengden...Det er det tryggeste for dere.

Skrevet
to og to er megagay!!!!

Er jo det som skaper kø og irritasjon...2 og 2 i bredden når dere kanskje er 10-15stk totalt er jo like mye som ett saktegående vogntog... Derfor..legg dere 5 i bredden og 3 i lengden...Det er det tryggeste for dere.

+1

Skrevet

Jeg kan ikke helt se det at jeg må foreta farlige forbikjøringer er for mitt eget beste #-o Og jeg skal love deg at det er ikke lett å få sympati fra meg og flere til når det ligger syklister i veien og vi må vente som du sier. Særlig når man sliten, sulten og trøtt kjører hjem fra jobb, eller er sent ute om morgenen på vei til jobb :evil:

Det er nettopp det du da IKKE gjør, du blir tvunget til å vente til det er klart.. Men jeg taler nå Semi-pro syklisters mening så det er klart..

Mosjonister med Mtb som sykler på veien har jeg svært lite til over for så det er sagt da de ofte har en helt annen fremtoning og respekt enn det vi har..

Du sier det er for mitt og ditt beste! Det at du og alle "sykkel-kollegaene" dine holder dere hjemme eller unna hovedveien er for vårt felles beste. Da oppstår det ikke irritasjon, forsinkelser og farlige situasjoner :)

Unngår alltid hovedveiene, men noen ganger må den brukes for å komme seg fra A til B :P

Skrevet
to og to er megagay!!!!

Lol Wicky :P Legger vi oss 5 i bredden tar det hvertfall lang tid å komme forbi.. 2 og 2 i bredden er optimalt og både vegvesen og politi oppfordrer oss til å følge dette :)

Skrevet

Haha, om du virkelig taler semi-pro syklisters mening så burde du ha litt større innsikt i veitrafikkloven. Kjære paragraf 3 sier at man ikke skal være til unødig hinder for andre trafikkanter, noe syklister ofte er. Gangfelt og sykkelsti bør benyttes der det er tilgjengelig! Syklister har lov til å benytte seg av gangfelt også, men har da riktignok vikeplikt for gående... dere har da vel ikke vondt av å slakke ned å ligge bak noen minutter om dere havner bak noen gående som tar mesteparten av gangfeltet? ;)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using Tapatalk

Skrevet

Vegvesen og politi må ikke hanskes med dere til daglig i trafikken... Skjønner ikke hvor logikken din er... Men se min fabelaktige tegning under...:

n61ktp6uffdhaycd3f3a.jpg

Hvilken forbi kjøring går fortest?

Og en ting til..Hvorfor i all verden går det ikke an å laste opp bilder fra paint og over på bimmers sin bildeserver?Ikke på photobucket heller...finner ikke filen engang...

Skrevet

Det er nettopp det du da IKKE gjør, du blir tvunget til å vente til det er klart

Jeg liker ikke å bli tvungen av noen som ikke har grunn til å tvinge meg, vil jeg forbi så kommer jeg meg forbi om jeg vil. Det kan jeg bare love deg! I værste fall så går det værst utover syklisten, i værte fall så får jeg noen riper i spilet og forskjermen :evil:

Dere står ikke så veldig høyt på lista, myke trafikanter som dere er :wink:

Edit:

Hehe! Likte tegningen din wicky :wink:

Skrevet

men om noen av det du gjør går utover syklisten, på en dårlig måte, kan du ende opp med å betale!

Skrevet
Og en ting til..Hvorfor i all verden går det ikke an å laste opp bilder fra paint og over på bimmers sin bildeserver?Ikke på photobucket heller...finner ikke filen engang...

Kul tegning... :)

Vedr. problemer med opplasting av filen. Sjekk at filtypen er .jpg/.jpeg og ikke f.eks .bmp

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...