Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ah så deilig vær det er i dag, perfekt til å montere min favoritt bumpersticker..... "quattro ist für sissies" ....

Spennende å høre om du sier det samme når quattro gutta kommer lekende lett forbi deg på vinterføre.. ;) Etter å ha kjørt quattro i noen år, så vil jeg aldri ha en bil uten 4wd i Norge igjen. Derfor blir det også xDrive på nye BMW´n. Ingenting er morsommere enn å møte "nye landsmenn" i "pimpa" 3-serier for så å gruse de fullstendig ut av lyskryssene etter at de har stått å ruset og tøffet seg, dette gjøres bortimot daglig i en noe tunet A4 1.8 TS quattro som har vært hos mr. Dahlbäck himself.. MORO!

Vinter hele året i norge?

Skrevet

trenger tips ifra dere... har sykli lyst på turbomotor. helst på e36, men å bygge blir dyrere enn det smaker tror jeg? vurderer å kjøpe audi a4 1,8 TQ. noen som har et tips? har ikke lyst å gå vekk ifra BMW heller i og med at jeg har bare gode erfaringer med bimme.

Skrevet

Spottet en bloooooooooooooodstrøken Volvo 144. Så ut som den kom ut av fabrikken nettopp! Får hjertestans av slike tilfeller.

Skrevet
Ah så deilig vær det er i dag, perfekt til å montere min favoritt bumpersticker..... "quattro ist für sissies" ....

Spennende å høre om du sier det samme når quattro gutta kommer lekende lett forbi deg på vinterføre.. ;) Etter å ha kjørt quattro i noen år, så vil jeg aldri ha en bil uten 4wd i Norge igjen. Derfor blir det også xDrive på nye BMW´n. Ingenting er morsommere enn å møte "nye landsmenn" i "pimpa" 3-serier for så å gruse de fullstendig ut av lyskryssene etter at de har stått å ruset og tøffet seg, dette gjøres bortimot daglig i en noe tunet A4 1.8 TS quattro som har vært hos mr. Dahlbäck himself.. MORO!

Vinter hele året i norge?

Vel, det er lang vinter, og ofte sleipe veier ute synes jeg. Ikke det at jeg har noe stort behov for å holde på sånn, men når det står noen å "innbyr" på denne måten på slapsete vinterveier, så er det jo klart at man må utnytte situasjonen..? :P Etter å ha prøvd nye 3-serie på vinterføre, så satt jeg å lo for meg selv, at noen faktisk velger å kjøre rundt med noe så ubrukelig på vinterføre.. Ikke vondt ment på noen måte, men personlig ble jeg så skuffet over fremkommeligheten at jeg visste ikke om jeg skulle le eller grine. I min verden er xDrive et must i dette landet! Kjører man bare i Oslo,og på tørre fine vinterveier, da er det nok greit nok. Men om man møter på 10-15 cm med nysnø eller is, da skjer det jaggu ikke mye.. Og nei, jeg trenger ikke høre at jeg ikke kan kjøre bakhjulstrekk osv. Dette er kun min personlige mening, jeg er avhengig av god fremkommelighet om vinteren, og da er xDrive greia for meg ;)

Skrevet

Ene mekanikern jeg jobber med, hadde en 144 som de tappa olja av og fylte på cola istede :P Kjørte med det i et og et halvt år med det uten at den daua :mrgreen:

Skrevet
Ene mekanikern jeg jobber med, hadde en 144 som de tappa olja av og fylte på cola istede :P Kjørte med det i et og et halvt år med det uten at den daua :mrgreen:

Den gamle gode B serien volvo kjørte i tiår er en utrolig slitesterk motor. Det er helt utrolig hvor mye de motorene tåler av juling. Synd de var dritt-late og brukte maaassseee suppe.

Skrevet

I vinter så hadde vi vel snø i rundt 3 uker før den forsvant igjen :wink:

Jeg skulle gjerne hatt firehjulstrekk, men jeg er veldig i tvil om det er verd de ekstra tusenlappene de fire gangene i året jeg hadde trengt det. Jeg kommer meg fram der jeg skal jeg og mere til med godevinter dekk og god vinterbil (E90) 80 prosent av vinteren kjører vi på bare veier uansett, iallfall her sør på :)

Skrevet
trenger tips ifra dere... har sykli lyst på turbomotor. helst på e36, men å bygge blir dyrere enn det smaker tror jeg? vurderer å kjøpe audi a4 1,8 TQ. noen som har et tips? har ikke lyst å gå vekk ifra BMW heller i og med at jeg har bare gode erfaringer med bimme.

Velger å ikke svare på denne, du får heller skamme deg over at du i det hele tatt tenker tanken... Kjøp større motor, minst like kjekt som en turbomotor det ;) Audi med 1.8t går jo ikke forferdelig bra heller akkurat...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...