Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

hmm...jaja hva de vil og hvem som får vilja si vet vel ingen...

Ingen imperier har noen gang vært "snille" slik vi forstår begrepet i sammenheng med maktutøvelse. Ikke det persiske imperiet, ikke det ottomanske imperiet, ikke det romerske imperiet, ikke det britiske imperiet, ikke det sovetiske imperiet, ikke USA og heller ikke Kina kommer til å ta med silkehansker på alle. Jeg vil allikevel påstå at USA er det mest sympatiske og opplyste imperiet vi har hatt på jorden. USA er f.eks et demokrati... til forskjell fra alle andre imperier gjennom tidene samt Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usa er vel ganske lite demokratisk ut mot verden? "DO AS WE SAY OR GET BOMBED"

USA utøver den makten de finner nødvendig i forhold til imperiets egne interesser. Mitt poeng er at dette helt konkret er minimalt i forhold til den maktutøvelsen f.eks Sovjetunionen gjorde og ikke minst Kina gjør idag. Hvor ble det f.eks av Tibet og hvorfor har Kina et autoritært kommunistisk etpartisystem og ikke et demokrati med en parlamentarisme som garanterer borgerne elementære rettigheter (som f.eks å skrive slikt vi nå gjør her inne)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA blander seg nesten aldri bort i en krig, hvis ikke det er olje med i spillet, se bare på krigen på Balkan, det tok laang tid før USA kom med for å hjelpe til, og da droppa de all den gamle redskapen de hadde over landene, var selv i Kosovo som minerydder i 1999-2000 og så hvor mange blindgjengere som lå igjen etter NATO, bomber som faktisk var gått ut på dato ble sluppet over Kosovo får å slippe å destruere de i USA, har flere bilder av sånn dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte til jobb idag klokka var vel 5 over 6 på morgenen, bare fine veier, kommer ut på motorveien og det jeg møter er en stor kø.. Ser noen oransje lamper som blinket i det fjerne, joda det var saltbilen som strødde salt på tørr vei......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...