Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Skal mye til for at hjulene detter av. når dette skjer er det fordi hjulene ikke har vært strammet opp overhodet. Jeg kjørte 100mil med boltene strammet opp med fingrene (hadde glemt å etterstramme når bilen kom ned på marka), da begynte jeg å få vibrasjoner. Ellers er 100nm rikelig. ikke 400nm som folk flest bruker (80kg på halvmeters arm). Selv strammer jeg alltid alt for mye, da jeg fikk litt skrekken i meg når hjulet holdt på å løsne. ;)

Jeg opplevde at boltene på ene siden løsnet ett par dager etter at jeg strammet med 120nm. Men jeg kjente at det var noe galt lenge før boltene hadde skrudd seg ut.

I etterkant har jeg dratt til boltene med 130nm, så nå holder hjulene seg på plass.

Når jeg hadde fått lagt dekk på futurafelgene var dekksjappa ivrige på å se hvordan felgene så ut på bilen, så jeg var pent nødt til å legge om hjulene der.

Jeg etterlyste en momentnøkkel når jeg skulle dra til boltene, men det hadde de ikke. Det endte med at jeg fikk utlevert muttertrekker med momentarm for å stramme boltene.

Når jeg kom hjem, løsnet jeg alle boltene for å dra til med moment. Det var overraskende stor forskjell på hvor hardt boltene satt etter tiltrekking med momentarmen.

Noen bolter kunne løsnes med vanlig skralle, mens andre trengte latmannsarm. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, broren min gjorde noe bra i natt! Først GIKK han og naboen hjem! Broren min hadde tenkt å sove hos moren og faren vår, ettersom det er rimelig langt til han. Men moren og faren min våknet ikke av at han ringte på døra. Så begynte han å gå hjem til seg selv, som er 2 mil! Dette oppdaget naboen, som kom etter han med sykkel og refleksvest, så han syklet hjem.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vellyka design fra Volvo :)

4SA-4.jpg

(morsomt nok hadde jeg vurdert bilen om jeg ville ha familiebil, pga. overlegen sikkerhet, og da i oransj eller rød...)

Fin front, hvertfall. Kjørte far en for et kvarter siden, så jeg fikk ikke sett bakparten! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Men dere, hvordan er tilbudet på norske nettbutikker for modellbiler i Norge? Er det en side der ute som er "the place to go" hvis man skal ha modellbil i 1/18 skala?

Vurderer å legge det inn i butikken og, egentlig. AutoArt som hovedleverandør, men med et par mer eller mindre kjente merker i lavere priskategori og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...