Thewiz Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Jeg forventer ikke så mye av deg heller. Når det gjelder E36, vil jeg heller ha 318IS enn 320. 2,0 litern til bmw i denne perioden er så utrolig slapp.
Robkill Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Ville valgt en 318IS selv, m50b20'ene er noen utrolig slappe og kjedelige motorer! m50b25 er derimot en meget flott bruksmotor
Fredrik Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Ville valgt en 318IS selv, m50b20'ene er noen utrolig slappe og kjedelige motorer! m50b25 er derimot en meget flott bruksmotor Nei... M50B25 motoren har en helt håpløs spiss karakter til å være i en alminnelig bruksbil. Maksimalt dreiemoment inntreffer først ved temmelig høye 4700 rpm. M52B25 motoren i E36 323i er et mye bedre kompromiss i så måte med et identisk dreiemoment ved mer hyggelige 3950 rpm.
hypah Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Blir mest sannsynlig bmw på meg igjen, og jeg kommer til å gå for 318is, selv om jeg har hatt både m50b20 og b25. Blir synd å miste lyden, men hos 3 serie blir mye mindre understyrt om vinteren med en firer enn en sekser Her jeg bor er det en del sladding om vintern og da er det viktig med en bil som ikke sklir rett fram!
Thewiz Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Jeg skal selge min nå, kanskje du er interessert hypah?
Robkill Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Ville valgt en 318IS selv, m50b20'ene er noen utrolig slappe og kjedelige motorer! m50b25 er derimot en meget flott bruksmotor Nei... M50B25 motoren har en helt håpløs spiss karakter til å være i en alminnelig bruksbil. Maksimalt dreiemoment inntreffer først ved temmelig høye 4700 rpm. M52B25 motoren i E36 323i er et mye bedre kompromiss i så måte med et identisk dreiemoment ved mer hyggelige 3950 rpm. Jo... M50b25 motorer er en veldig flott bruksmotor med et deilig karakertistikk i en alminnelig bruksbil. Du, Fredrik. Det er veldig viktig for deg å ta et steg videre å faktisk velge det og forstå at det er subjektivt hva man velger som en fin bruksmotor eller ikke! Jeg har kjørt veldig mye m50b20 og m50b25! Hvor jeg trives veldig godt med m50b25'n. Du kan trykke på så mye tall du gidder, men jeg kommer til å stå på mitt uansett da dette er min mening og ikke noe jeg har lest meg opp til. Tall som dette bryr meg ikke en dritt, da jeg aldri har sett et behov for å vite det.
FredrikE24 Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 folk har det godt i Norge... http://www.vgtv.no/#!id=54017 Godt de lever i sin egen lille boble, dessuten, en såkalt Yacht og champagne er ikke noe som drar positiv oppmerksomhet. Hver sommer drar noen kompiser og jeg på seilbåtferie, først en snartur til Sverige eller aller helst Danmark(Skagen) for å bunkre godt opp med vodka for så å dra til havn i Norge og ha det gøy. Tønsberg brygge er feks. et sted hvor dette forekommer. Mens vi sitter i vår gamle og medtatte 45 fot seilbåt ikledd møkkete seilklær,sitter fiffen med høy sigarføring på flybridgen med landgangen bakpå opplyst. Merkelig nok er det sjeldent de får noe besøk iløpet av kvelden, mens vi må stenge for fler besøkende på grunn av eksos som står godt plantet under vann. Yachten ved siden av serverer perfekt avkjølt champagne fra glass, vi serverer lunken cola som eneste blandevann med diverse spritenheter i en salig blanding av kopper og kar!
Thewiz Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Pent sagt Robkill. Helt enig med deg her. m50b25 er en finfin motor i en bruksbil. Tror faktisk jeg aldri kommer til å kjøpe meg bil med m50b20 motor, utrolig kjedelig. Husker jeg prøvekjørte både m42b18 og m50b20 når jeg skulle kjøpe E36, og valget falt på m42.
hypah Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Jeg skal selge min nå, kanskje du er interessert hypah? Nja, pris da? Og km? Har egentlig funnet en helt ålreit en som står nærme
M|Fjeld Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Kunne ikke vært mere enig, m50b25 er en fenomenal motor i bruksbil med bra ytelser og et ok forbruk Jeg hadde nå en m50b20 i min, og slappere motor har jeg aldri sett maken til... Gleder meg til denne blir byttet ut
Robkill Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Da skal e23'n ut på litt lufting igjen (Blir lufta daglig såklart!) Denne gangen er det fisking som står på agendaen, håper på å fange litt Makrell og kanskje noe Sjøørret om jeg er heldig
Fredrik Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Du, Fredrik. Det er veldig viktig for deg å ta et steg videre å faktisk velge det og forstå at det er subjektivt hva man velger som en fin bruksmotor eller ikke! Jeg har kjørt veldig mye m50b20 og m50b25! Hvor jeg trives veldig godt med m50b25'n. Du kan trykke på så mye tall du gidder, men jeg kommer til å stå på mitt uansett da dette er min mening og ikke noe jeg har lest meg opp til. Tall som dette bryr meg ikke en dritt, da jeg aldri har sett et behov for å vite det. Dette er et diskusjonsforum. Altså et sted for utveksling av meninger. Ergo er din mening i prinsippet like god som min mening. Ikke dermed sagt at du har rett når det gjelder M50B25 motoren... Jeg husker godt da E36 325i kom på markedet i 1991. Jeg var 24 år gammel og hadde bl.a allerede hatt en E30 320i. M50B25 motoren E36 325i ble av motorjournalister karakterisert på denne måten:... sterk, men alt for spiss i karakteren. Det skulle kun gå 3 år før M52 motoren var ferdig utviklet. Implementering av VANOS er en del av denne historien. I denne sammenhengen er dette ikke tilfeldig og som jeg har beskrevet er det nettopp den spisse karakteren i M50 motorene BMW fjernet. Jeg har forøvrig hatt en E36 323i og jeg vet hvordan den motoren er vis a vis E36 325i/328i.
Skaar Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Ang m50b20 motorene, så var jeg fornøyd en liten måneds tid med min e39 520, før jeg innså hvor meningsløst hardt den motoren måtte piskes for å få respektable ytelser. Mens man diskuterer motorer, noen som har erfaring med M30B30 motorene? Ser litt på denne, noen svakheter ved denne motoren? Ser av Wikipedia at den har blitt kåret til en av Top Engines of the 20th Century, men også at motoren har vært i produksjon fra 1975-1992. Kanskje et godt tegn at den stod i såpass lenge?
wicky124 Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Kjenner ikke til problemene ved VAGina 2.0TDi, men jeg hadde A6 Avant leiebil i Tyskland og den holdt absolutt ikke tilbake for vår 2,4D i Volvoen. Holder massevis i Norge, klart bedre enn alle de standard 1,9TDi-ene der ute... Forbikjøringer gikk i grei fart. Ikke slapp motor altså... Lå jo på 170-190 km/t hver gang vi fant ledig strekning på Autobahn... Kan anbefale A6 Avant, men problemet med den er at det er en bil som gjør alt riktig, uten å by på noe mer. Du får liksom en veldig god bil med bra kvalitetsfølelse, trygge/stabile kjøreegenskaper og ferdig med det. Etter 3 dager er den blitt kjedelig (den ble det for meg som bilentusiast samt bestekameraten min som ikke er bilinteressert). Sikkert andre boller med V6 3,0TDi x Quattro x Tiptronic komboen en skikkelig Audi skal ha! Og du er veldig sikker på at det ikke var 170 hestern du kjørte, siden dette var i Tyskland og 140 hestern er en kjip Norgesutgave. Har selv kjørt 140 hestern og den er overhode ikke sprek altså, man merker at den motoren er for liten i en såpass stor og tung bil. Forbruket var urimelig høyt nettopp pga at motoren må jobbe tyngre, passer mye bedre i Passat og A4 denne. Ifølge en bekjent som er VAG mekaniker så er svakheten på disse motorene dyser, turbohvari, oljeforbruk og hyppig nedsoting. Multitronic girkassene har også en tendens til å ryke på 2,0 TDi og 2,4 litern, og det er DYRT. A6 C6 er forøvrig en veldig fin bil på alle måte, god å kjøre, masse plass og ett lekkert interiør. Jeg savner på mange måter min gamle A6 2,4 liter, herlig bil med flott motor. Men den var også en skikkelig "Mandagsbil" for ting gikk i stykker hele tiden på den bilen, tørst på bensin og olje var den også dessverre. Da ble det BMW og problemfritt bilhold igjen Kompis av meg har en A6 2006 mod med 3,0tdi v6Q...er ikke lei av den.. Og alle dere som diskuterer firer og r6 i bmw... hysj! Ekte bmw skal ha V8
Anbefalte innlegg