FredrikE24 Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Nå har jeg et jævllig seriøst spørsmål.Jeg ble tatt i laserkontroll i går, men er veldig uenig med poltiets handlemåte. Forløp: [ Bilde ] Jeg kom fra den midterste veien som vist med grønne streker, jeg kjørte til en venninne som vist på bildet. Var der i ca.10 min før jeg reiste og tok veien tilbake, som markert med blå. Som dere ser så fulgte jeg hovedveien forbi den avkjøringen jeg kom fra. Plutselig hopper det en politimann med noen syke dansemoves ut i veien for å stoppe meg. Jeg skvatt såklart! Så jeg kjørte inn for å høre hva han ville, da jeg ikke kunne tenke meg at jeg hadde gjort noe galt. Tenkte heller at han ville plukke på for store felger osv, men nei. Han fortalte meg at han hadde fått melding om at jeg kjørte alt for fort ca 10min i forveien, rett forbi der han var. (Dette stemte ikke, så jeg ble rimelig forbauset.) Så vi kjørte bort til laseren for å se. (Jeg bak rattet, og politimann i passasjersetet på e36 325). Haha. Da vi kom bort til laseren forsto jeg litt mer. Hun hadde stått og målt meg bakfra, på 145m hold. De mente jeg hadde hatt 75km/t i 50 sona, inkl fratrekk. Jeg mente dette var feil, ettersom det kun er rundt 200m mellom avkjøringene, og jeg er varsom i det området. Jeg fikk da valget mellom å takke JA til et forenklet forelegg på 6500, inkl 6 prikker. Eller la være å godta det forenklede forelegget. Jeg valgte det siste, samt at jeg nektet å gi forklaring, som jeg fikk beskjed om at jeg kunne. Føler dere det er riktig at jeg skal bli målt bakfra på denne avstanden til en fart jeg absolutt ikke føler er riktig, for så å bli vinket inn 10-15min etterpå (Mye kan ha skjedd på denne tiden). Det eneste de har av beviser er et skiltnummer og en hastighet. Skulle de ikke rykket ut med en bil opp til denne avkjøringen om de skulle ha tak i meg? Sånn reelt sett vet jeg det er best å takke ja til forelegget og legge det bak seg. Men jeg er jævlig sta, og tar ikke blemmen for "autoriteters" feil. Hva mener dere? Er det noen mulighet for å komme igjennom med dette, som jeg føler er veldig slapt fra politiet sin del, med enten å få saken helt død, eller i det minste en strafferabatt? Vet det finnes flere her som sikkert har litt mer kunnskap og erfaring enn jeg. - Anders. Har de film av hendelsen?
Anders92 Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Nei. De har ingen film.Eneste de har er måling der de har Notert skiltnummeret..
M|Fjeld Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Hvor mye kvadrat blir den nye på? Nei. De har ingen film.Eneste de har er måling der de har Notert skiltnummeret.. Denne saken blir sikkert henlagt, makan til slett oppførsel fra politiets sin side..
Azeton Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Nei. De har ingen film.Eneste de har er måling der de har Notert skiltnummeret.. Da var det heller ikke du som kjørte
fish Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Da er det bare å fjærene oblatene.. Vil ikke gjøre jobben enkelt for "kjeltringene".. http://www.dinside.no/897592/oblatene-b ... keringsbot
Dan Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Etter å ha somlet lenge nok, så ble oblatene fjernet i dag faktisk. Ble veldig bra
316 Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Da har jeg pigga opp hele gulvet på badet. Er bare 4 kvadratmeter ca, men fy søren for en jobb......... Støvsugd og rengjort, så nå står det en avfukter der og skal suuuuuuuge ut all skiten.
Spretter Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Hvis jeg setter et copy rights merke på skiltene mine eller på bilen, kan parkeringsvaktene da ta lovlig bilde av bilen min?
Poppy Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 http://www.smp.no/nyheter/article476225 ... M.facebook synes igrunn dette var litt av en straff for å sette bilen på plass igjen selv om han hadde 2,02 i promille.... eller?
FredrikE24 Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Da har jeg pigga opp hele gulvet på badet. Er bare 4 kvadratmeter ca, men fy søren for en jobb......... Støvsugd og rengjort, så nå står det en avfukter der og skal suuuuuuuge ut all skiten. Pigga opp tavlekott hele dagen på jobb idag.. først et lag armert betong, gjennom en 2tom4, sået lag med betong igjen, rimelig varmt å holde på, Hitin var så varm at fettet i chucksen begynte å renne ^^ Pigge tar lang tid og er en møkkete jobb!
bmw-520i Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 ble påkjørt i dag og jeg hadde ikke skademelding og det hadde han andre som kjørte i meg heller. jeg tok bilde av bilen hans, skrev ned skiltnummer navn adresse tlf nummer og fik se legitimasjon. bør jeg skrive en skademelding for og være helt sikker han her bor ikke så langt i fra meg. så kan jo besøke han eller anmelde han vis han ikke betaler.
Kvasi Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 ble påkjørt i dag og jeg hadde ikke skademelding og det hadde han andre som kjørte i meg heller. jeg tok bilde av bilen hans, skrev ned skiltnummer navn adresse tlf nummer og fik se legitimasjon. bør jeg skrive en skademelding for og være helt sikker han her bor ikke så langt i fra meg. så kan jo besøke han eller anmelde han vis han ikke betaler. Det er ikke noe å tenke på..
316 Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 55 år gammelt kjøleskap som min bror kjøpte til en polsk kollega! For 200 spenn.... Funker fjell, utrolig fett!!!
316 Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Da har jeg pigga opp hele gulvet på badet. Er bare 4 kvadratmeter ca, men fy søren for en jobb......... Støvsugd og rengjort, så nå står det en avfukter der og skal suuuuuuuge ut all skiten. Pigga opp tavlekott hele dagen på jobb idag.. først et lag armert betong, gjennom en 2tom4, sået lag med betong igjen, rimelig varmt å holde på, Hitin var så varm at fettet i chucksen begynte å renne ^^ Pigge tar lang tid og er en møkkete jobb! JA, fyyyy faen... Jeg har aldri vært så svett i mitt liv jeg...
Anbefalte innlegg