Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei gutter og jenter, ba dama å ta bilde av dingsen min :lol: hoho :P

Så pliz, fortell meg, hva faen er det der? Vil bruke det til et eller anna!!! Ikke super god bilde, men kan ta bedre bilder når jeg kommer hjem hahahaha

[ Bilde ]

Som dere ser så er den i plast på begge sider... Størrelse som en røyk pakke... 5-8 mm tykk... Går ann å bøye, men retter seg opp igjen. Er laget av gummi.

33501.png

Skrevet
Litt trist egentlig. Honda aggregatet som jeg har hatt i 22 år sa takk for seg igår. Med mindre det er mulig å oppdrive en billig ny forgasser er den klar for gjenbruksstasjonen... :(

Etter 22 år så er du vel enig at det aggregatet har gjort jobben sin. Jeg vet jo at du liker å pine ting lengst mulig men 22 år er ikke værst :wink:

Hehehe... de siste 10 årene har aggregatet bare blitt brukt én gang i året i forbindelse med klipping av hekken. Dette er nok også årsaken til at pakningene i forgasseren etterhvert tørket ut (bensinen rant rett igjennom). Aggregatet ble i sin tid kjøpt i forbindelse med at vi hadde en fjellhytte uten strøm. Jeg har ikke hatt hjerte til å hive saken på dynga, men nå tror jeg dessverre at tiden er inne... :-?

Japsene kunne virkelig ingeniørkunst på 80 og 90-tallet. 22 år praktisk talt uten vedlikehold synes jeg er ganske bra. Den har fått én (1) ny tennplugg samt oljeskift to-tre ganger. Den har startet uten problemer hver gang... også i minus 30 grader på Ringebufjellet. Kvalitet... :)

Skrevet
Nå har jeg et jævllig seriøst spørsmål.

Jeg ble tatt i laserkontroll i går, men er veldig uenig med poltiets handlemåte.

Forløp:

[ Bilde ]

Jeg kom fra den midterste veien som vist med grønne streker, jeg kjørte til en venninne som vist på bildet. Var der i ca.10 min før jeg reiste og tok veien tilbake, som markert med blå. Som dere ser så fulgte jeg hovedveien forbi den avkjøringen jeg kom fra. Plutselig hopper det en politimann med noen syke dansemoves ut i veien for å stoppe meg. Jeg skvatt såklart! Så jeg kjørte inn for å høre hva han ville, da jeg ikke kunne tenke meg at jeg hadde gjort noe galt. Tenkte heller at han ville plukke på for store felger osv, men nei.

Han fortalte meg at han hadde fått melding om at jeg kjørte alt for fort ca 10min i forveien, rett forbi der han var. (Dette stemte ikke, så jeg ble rimelig forbauset.)

Så vi kjørte bort til laseren for å se. (Jeg bak rattet, og politimann i passasjersetet på e36 325). Haha.

Da vi kom bort til laseren forsto jeg litt mer. Hun hadde stått og målt meg bakfra, på 145m hold.

De mente jeg hadde hatt 75km/t i 50 sona, inkl fratrekk. Jeg mente dette var feil, ettersom det kun er rundt 200m mellom avkjøringene, og jeg er varsom i det området.

Jeg fikk da valget mellom å takke JA til et forenklet forelegg på 6500, inkl 6 prikker. Eller la være å godta det forenklede forelegget. Jeg valgte det siste, samt at jeg nektet å gi forklaring, som jeg fikk beskjed om at jeg kunne.

Føler dere det er riktig at jeg skal bli målt bakfra på denne avstanden til en fart jeg absolutt ikke føler er riktig, for så å bli vinket inn 10-15min etterpå (Mye kan ha skjedd på denne tiden). Det eneste de har av beviser er et skiltnummer og en hastighet. Skulle de ikke rykket ut med en bil opp til denne avkjøringen om de skulle ha tak i meg?

Sånn reelt sett vet jeg det er best å takke ja til forelegget og legge det bak seg. Men jeg er jævlig sta, og tar ikke blemmen for "autoriteters" feil. Hva mener dere?

Er det noen mulighet for å komme igjennom med dette, som jeg føler er veldig slapt fra politiet sin del, med enten å få saken helt død, eller i det minste en strafferabatt?

Vet det finnes flere her som sikkert har litt mer kunnskap og erfaring enn jeg. :)

- Anders.

Noen andre som har noen formeninger eller ytterligere kunnskap?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...