Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
"– Hun fikk ikke gått i lære før dette var avgjort, så det det var en stor belastning dette her. Det at hun måtte vente så lenge på et svar (domsavsigelsen kom 16. mai, journ. anm.) følger henne hele livet. Derfor krever vi en halv million i erstatning, sier han."

Var ikke det å dra strikken vel langt?

Når man greier å vri seg unna i en sak hvor det er opplagt at hun faktisk brøt loven, burde de være sjeleglad for at hun fikk lappen tilbake og slapp straff. Å begynne å kreve erstatning i tillegg er direkte frekt.

Jeg kjente det stakk i brystet når jeg leste det. Makan til frekkhet!!

stakk i brystet? begynte å le jeg :P

Skrevet

Er ikke mye å le av hvis du tenker på hvor mange år med innbetalte skattepenger som må til for å dekke erstatningen om han får gjennomslag.

Jeg synes det er surt nok å betale skatt i utgangspunktet, om det ikke skal gå til sutrete drittunger som har brutt loven og vridd seg unna.

Skrevet

Er ikke mye å le av hvis du tenker på hvor mange år med innbetalte skattepenger som må til for å dekke erstatningen om han får gjennomslag.

Jeg synes det er surt nok å betale skatt i utgangspunktet, om det ikke skal gå til sutrete drittunger som har brutt loven og vridd seg unna.

lattern var rettet mot hans utsagn i at en halv mill skulle dekke de ulempene som medførte pga hendelsen.

om han for gjennomslag tviler jeg på, og er ikke noe fan av den syke skatten vi betaler =)

Skrevet

Kjapt spørsmål:

Min bil er kjøpt ny i Norge og jeg kan per definisjon oppgradere motoreffekt uten å måtte betale hk-avgift. Har søkt og lest litt på forumet ang. motorbytte og ble egentlig ikke så klok pga. mange forskjellige svar.

Har jeg noen som helst sjanse for å få satt inn en 3.5 l. fra en E28 (med alt av påkrevd delebytte såklart), eller er det bare å glemme det? Regner med at en turbogodkjenning etter det hvertfall ikke kommer på tale...

Skrevet
Kjapt spørsmål:

Min bil er kjøpt ny i Norge og jeg kan per definisjon oppgradere motoreffekt uten å måtte betale hk-avgift. Har søkt og lest litt på forumet ang. motorbytte og ble egentlig ikke så klok pga. mange forskjellige svar.

Har jeg noen som helst sjanse for å få satt inn en 3.5 l. fra en E28 (med alt av påkrevd delebytte såklart), eller er det bare å glemme det? Regner med at en turbogodkjenning etter det hvertfall ikke kommer på tale...

Du kan bygge din e28 om til den råeste e28 som kom ut av BMW fabrikken originalt. du må bruke en norsk donorbil eller kjøpe bil i utlandet og momse den inn (25% av kjøpssummen + frakt) du kan såklart kjøpe alt løst men lettest å ta alt fra en bil.

Motoren du henter må du kunne dokumentere hvilken bil den kom fra, igjen best å bruke en donorbil =) Du må sende inn søknad.

Turbo godkjenninger har jeg ikke peil på, men så fort du skal ha noe godkjent som ikke kom org fra BMW så blir det hakket vanskeligere, men så det er sagt ikke umulig :)

Skrevet

Okey. Ser på finn.no at det er en del biler som er ombygd til større motor og som er godkjent. Donorbil er sikkert veien å gå, en 3000-3500 Euro bør kjøpe en standard 535i med motor og deler i god stand.

Har helt siden jeg kjøpte bilen rundt september i fjor sagt at jeg ønsker å holde bilen helt original, men det frister hele tiden med mer krefter (er sååå lei trege motoren! Klarer ikke å henge med folk på kolonnekjøring til treff engang jo), samt å sette i deler som gjør at den blir bedre i svingene og bedre til å bremse...

Har fulgt litt med på E28-markedet siden den tid og det er virkelig vanskelig å komme borti så nesten strøkne E28 som min (og som ikke koster mindre enn 50.000 kr.) så da ser jeg på min som et veldig bra fundament for videre påbygg. Kan jo gå lei om jeg kjøper en halvveis rusta E28 og begynner fra scratch, samt at det vil koste jævlig mye i lengden... Jeg betalte 19.000 kr. for min, og bare det å få i stand et kjipt eksemplar til å komme på høyde med min vil helt sikkert koste mye mer enn det.

Var (som nevnt) på E30Meet i helgen og fikk sansen for biler med grom motor og stance look... Hjelper ikke særlig at jeg husket på denne artikkelen: http://www.stanceworks.com/2011/07/fire ... e-returns/

Jeremy12.jpg

Kunne godt tenkt meg min med blank sort hellakkering, godsenk, rød Edition stripe (stripen på min bil er grå) og Corvette-felger (eller lignende):

48ii2wbf76frwgsg1i29.jpg

Husker at denne lå ute på finn.no, ombygd fra og godkjent til M5;

e9xlgntjmmnf8f8x3nyg.jpg

...så jeg antar forsiktig at motorbytte til 3,5 l. ikke bør bli for vanskelig. Hele greia er det at jeg hvis jeg skal investere penger i et langtidsprosjekt som E28ene jeg har postet bilder av, så vil jeg gjerne ha full pakke med ordentlig rekkesekser også.

Skrevet

kjedelig å komme på jobb etter helga å se at bilen har blitt ripa.. blir så forbanna at kunne ha sprekt.. har stått rett på utsiden av portene på bruket her, pga at jeg har demontert lister og hjulbuer.. fader asså..

Skrevet

Kjipt med minien din, håper du får ordna det til en rimelig penge!

Hvor kan jeg sjekke hvor mye jeg får igjen på skatten? På altinn.no finner jeg bare skatteoppgjør for 2010, ikke for 2011.

Skrevet

Hvor kan jeg sjekke hvor mye jeg får igjen på skatten? På altinn.no finner jeg bare skatteoppgjør for 2010, ikke for 2011.

satse på det..

kan du ikke se på nettbanken da, hvor mye du har fått.. gjorde jeg :)

Skrevet

satse på det..

kan du ikke se på nettbanken da, hvor mye du har fått.. gjorde jeg :)

Tror ikke jeg har fått penga utbetalt enda. Og så ble jeg litt nysgjerrig på hvor mye jeg skulle få da jeg har glemt det helt ut.

Skrevet

Endelig var Alf Lie Motor tilbake fra ferien! :) Bestilt hovedservice, som betyr full bytte av filtere, alle typer væsker (inkl. kardangolje mm.), plugger, demontering og kontroll av bremser foran og bak mm. + grundig gjennomgang med rapport av alle feil :)

Så fantastisk at de har en pakke som gjør alt jeg ønsket på bilen :D

Skal opp og levere bilen kl. 08.00 på en mandag, det blir tiltak :lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...