Fredrik 90 Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Hører dere har kjørt skikkelig bil i oppveksten, jeg begynte livet i en Cevrolet Malibu Classic, stasjonsvogn av det digre slaget(samme størrelse som Caprice Classic, Malibuen er noe sjeldnere) Malibu Classic er en skikkelig voksen bil, hadde en onkel som hadde en slik hvor vi alltid fikk sitte i bagasjerommet når han kjørte inn til huset som lå ett stykke fra hovedveien. Er alltid morsomt å høre hva slags biler andre har vokst opp i Selv begynnte jeg oppveksten i en 80 talls Mazda 323, så når fattern var ferdig med studiene så klina han til på en ett år gammel 92 626 V6. Den bilen husker jeg igrunn godt, spesiellt stas var det med antenne som gikk opp og ned når man starta og el vinduer bak. Husker også at muttern smalt denna i ræva på naboens Rekord en tidlig vintermorgen Så fikk jeg en liten søster og behovet for litt mer plass meldte seg, og denne gangen tok foreldra mine bilvalget helt ut. Mazdaen ble i 1994 (tror jeg det var) bytta i en to år gammel E34 520I, en bil jeg synes var helt utrolig fin. Begunder rød med grått velour interiør, sveive soltak og kjempetøff lyd Husker jeg var påpasselig på at andre unger i nabolaget ikke kom for nær bilen og at leking og ballspill foregikk langt unna vår oppkjørsel Etter 3 eller 4 år med denne så ble det ny A4 1,8T og ny A6 2,4 etter det igjen, før fattern igjen var tilbake på BMW i 2003 med en E46 320I. Så BMW interessen vet jeg iallfall hvor jeg har ifra
Robkill Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Da må jeg nesten toppe det med den større Ford 1973 Gran Torino som jeg også har vokst opp i Ikke mye, men litt større! Dette er\var verdens største serieproduserte stasjonsvogn, husker faren min plasserte en europall mellom takrailsene på "dyret" Faren min sin var da hvit:
Kjexx Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Nå har jeg fått forelegget fra en fartskontroll jeg ble stoppet i, i postkassa. Der står det at jeg må betale 6500kr. Det står også at om jeg ikke vedtar, men blir dømt i retten, må jeg betale 7800,- + saksomkostninger. Hva skal jeg gjøre sånn i forhold til hendelsesforløpet som jeg har quotet under her? Skal jeg godta eller nekte? Eventuelt, er det en lett sak å få sitte inne i 13 dager, eller starter de med trekk av fremtidige lønninger osv før det er aktuelt å feriere i de to ukene? Vil høre andres tanker og meninger rundt hva jeg skal gjøre. Noen som har vært borti lignende saker der de har vunnet/tapt i retten? Nå har jeg et jævllig seriøst spørsmål.Jeg ble tatt i laserkontroll i går, men er veldig uenig med poltiets handlemåte. Forløp: [ Bilde ] Jeg kom fra den midterste veien som vist med grønne streker, jeg kjørte til en venninne som vist på bildet. Var der i ca.10 min før jeg reiste og tok veien tilbake, som markert med blå. Som dere ser så fulgte jeg hovedveien forbi den avkjøringen jeg kom fra. Plutselig hopper det en politimann med noen syke dansemoves ut i veien for å stoppe meg. Jeg skvatt såklart! Så jeg kjørte inn for å høre hva han ville, da jeg ikke kunne tenke meg at jeg hadde gjort noe galt. Tenkte heller at han ville plukke på for store felger osv, men nei. Han fortalte meg at han hadde fått melding om at jeg kjørte alt for fort ca 10min i forveien, rett forbi der han var. (Dette stemte ikke, så jeg ble rimelig forbauset.) Så vi kjørte bort til laseren for å se. (Jeg bak rattet, og politimann i passasjersetet på e36 325). Haha. Da vi kom bort til laseren forsto jeg litt mer. Hun hadde stått og målt meg bakfra, på 145m hold. De mente jeg hadde hatt 75km/t i 50 sona, inkl fratrekk. Jeg mente dette var feil, ettersom det kun er rundt 200m mellom avkjøringene, og jeg er varsom i det området. Jeg fikk da valget mellom å takke JA til et forenklet forelegg på 6500, inkl 6 prikker. Eller la være å godta det forenklede forelegget. Jeg valgte det siste, samt at jeg nektet å gi forklaring, som jeg fikk beskjed om at jeg kunne. Føler dere det er riktig at jeg skal bli målt bakfra på denne avstanden til en fart jeg absolutt ikke føler er riktig, for så å bli vinket inn 10-15min etterpå (Mye kan ha skjedd på denne tiden). Det eneste de har av beviser er et skiltnummer og en hastighet. Skulle de ikke rykket ut med en bil opp til denne avkjøringen om de skulle ha tak i meg? Sånn reelt sett vet jeg det er best å takke ja til forelegget og legge det bak seg. Men jeg er jævlig sta, og tar ikke blemmen for "autoriteters" feil. Hva mener dere? Er det noen mulighet for å komme igjennom med dette, som jeg føler er veldig slapt fra politiet sin del, med enten å få saken helt død, eller i det minste en strafferabatt? Vet det finnes flere her som sikkert har litt mer kunnskap og erfaring enn jeg. - Anders. Har akkurat "fått" en bot på 4000.- Har ikke foretatt meg noe selv om jeg skulle vedtatt den for lenge siden. Tenkte å se hvor langt jeg kan dra det. "Fengsel" blir det ikke, Så lenge du har jobb og lønn blir de trekt fra konto, De putter deg inn i verstefall om du ikke er i stand til å betale noe du er pålagt å betale. Det er heller ikke før flere år etter på. Jeg har på en annen side vært så bevilget at jeg har hatt ferie både på Hof og Trøgstad camping. Ferie du lett hadde klart.. Trøgstad er det bra standard siden en innsatt klarte å sette fyr på hele dritten for noen år siden. Hof er det veldig god mat btw.. Dårlig standard da..
scoot Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Hm, nå har bilen stått på plass siden søndag. Og når jeg kjørte en runde nå og kom tilbake så begynte det å dryppe olje. Flott tenkte jeg, dro av panseret, og det første som møter meg er en liten oljedam rundt kamakselsensor. Jaja, da ble det litt å gjøre i helga alikevel
Jordfræsar Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Hvem er så dette? http://mobil.aftenposten.no/nyheter/iri ... 37054.html
Markus E30 Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Noen som kjenner til folk i Fræna, evt. er derfra? En som sa at det var Norges uoffisielle BMW-hovedstad da "alle" kjørte BMW der Rauma kommune er det vist maaasse bmw! Har jo egen tråd her om mange av bila
Anders92 Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Har akkurat "fått" en bot på 4000.- Har ikke foretatt meg noe selv om jeg skulle vedtatt den for lenge siden. Tenkte å se hvor langt jeg kan dra det. "Fengsel" blir det ikke, Så lenge du har jobb og lønn blir de trekt fra konto, De putter deg inn i verstefall om du ikke er i stand til å betale noe du er pålagt å betale. Det er heller ikke før flere år etter på. Jeg har på en annen side vært så bevilget at jeg har hatt ferie både på Hof og Trøgstad camping. Ferie du lett hadde klart.. Trøgstad er det bra standard siden en innsatt klarte å sette fyr på hele dritten for noen år siden. Hof er det veldig god mat btw.. Dårlig standard da.. Hehe. Kanskje jeg bare skulle prøve å kaste den i glemmeboksen aka. søpledunken, og se hvor lenge vi kan utsette det! Nei, vet det er subsidiært eller hva det heter. Men jeg har hverken oppført inntekt, dagpenger, bil i mitt navn, mobil i mitt navn, bopel i mitt navn.. -Nei, jeg har rett og slett ingenting skrevet i mitt navn. Så om jeg hadde ramla inn på venteliste og havna inne i to uker i vinter, så hadde jeg ikke tatt til tårene for det, akkurat. Jeg er sosial og oppegående, så "ferievenner" å tilbringe den alkoholfrie campen ville jeg jo fort fått relativt fort, antar jeg. Men bare undres om det kommer pålegg med renter, som blir trukket av lønn i senere tid, før jeg får sjansen til å sitte i skammekroken med gratis søndagsmiddag syv dager i uka.. Og burde jeg bare godta, forelegget? Jeg mener "dommen" ikke stemmer med min side av saken. Men samtidig mener økonomien min at det gunstigere å betale 6500, enn 7800 + saksomkostninger og advokat etter utallige timer med stress. Vil noen her tro jeg har saken på min side? Målt bakfra på 145meters avstand, vinka inn 10min etterpå, etter å ha vært hos en venninne, -kun lasermåling og skiltnummer som bevis.
Kjexx Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Det er som jeg sa, har råd til å betale 4000.- men jeg har også råd til å drite i det.
Markus E30 Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Finns vel en advokat du kan snakke med med din side av saken? Noen er gratis via naf eller no?
RS-Heggem Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Har akkurat "fått" en bot på 4000.- Har ikke foretatt meg noe selv om jeg skulle vedtatt den for lenge siden. Tenkte å se hvor langt jeg kan dra det. "Fengsel" blir det ikke, Så lenge du har jobb og lønn blir de trekt fra konto, De putter deg inn i verstefall om du ikke er i stand til å betale noe du er pålagt å betale. Det er heller ikke før flere år etter på. Jeg har på en annen side vært så bevilget at jeg har hatt ferie både på Hof og Trøgstad camping. Ferie du lett hadde klart.. Trøgstad er det bra standard siden en innsatt klarte å sette fyr på hele dritten for noen år siden. Hof er det veldig god mat btw.. Dårlig standard da.. Hehe. Kanskje jeg bare skulle prøve å kaste den i glemmeboksen aka. søpledunken, og se hvor lenge vi kan utsette det! Nei, vet det er subsidiært eller hva det heter. Men jeg har hverken oppført inntekt, dagpenger, bil i mitt navn, mobil i mitt navn, bopel i mitt navn.. -Nei, jeg har rett og slett ingenting skrevet i mitt navn. Så om jeg hadde ramla inn på venteliste og havna inne i to uker i vinter, så hadde jeg ikke tatt til tårene for det, akkurat. Jeg er sosial og oppegående, så "ferievenner" å tilbringe den alkoholfrie campen ville jeg jo fort fått relativt fort, antar jeg. Men bare undres om det kommer pålegg med renter, som blir trukket av lønn i senere tid, før jeg får sjansen til å sitte i skammekroken med gratis søndagsmiddag syv dager i uka.. Og burde jeg bare godta, forelegget? Jeg mener "dommen" ikke stemmer med min side av saken. Men samtidig mener økonomien min at det gunstigere å betale 6500, enn 7800 + saksomkostninger og advokat etter utallige timer med stress. Vil noen her tro jeg har saken på min side? Målt bakfra på 145meters avstand, vinka inn 10min etterpå, etter å ha vært hos en venninne, -kun lasermåling og skiltnummer som bevis. Jeg har prøvt alt når det gjelder forenklede forelegg. Det beste er bare å godta dritten med en gang, sålenge ikke en advokat råder deg til å prøve saken. Og det er ikke ofte det lønner seg, mtp at da baller fort kronene på seg. Meld deg inn i NAF, da har du rett på fri rettshjelp sålenge du har noe å fare med. Evt kanskje du har advokat-tilgang via fagforening ol.
RS-Heggem Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Da må jeg nesten toppe det med den større Ford 1973 Gran Torino som jeg også har vokst opp i Ikke mye, men litt større!Dette er\var verdens største serieproduserte stasjonsvogn, husker faren min plasserte en europall mellom takrailsene på "dyret" Faren min sin var da hvit: [ Bilde ] Gikk en rustet blå en i hjembygda mi, det så ut som eieren ikke hadde vanskeligheter med å styre den på snøen, siden biler med lang aa automatisk blir enklere å styre.
316 Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Ikke så aller verst kamera på S3 altså... Og dette er vel i tillegg middels fucked av facebook.
Robkill Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 [ Bilde ]Ikke så aller verst kamera på S3 altså... Og dette er vel i tillegg middels fucked av facebook. Stilig! Firfirsle har jeg faktisk aldri sett i det fri, enda jeg vet de lever godt i Norge Derimot, dens artsfrend ser jeg ofte! Stålormene lurer rundt her.
Anbefalte innlegg