Tzunami Skrevet Juli 10, 2012 Skrevet Juli 10, 2012 Ligger i skrivende stund på hotell i göteborg, nyåpnet i januar, må si det er digg ass! Surfer på bimmers på tv´en. Og senere blir det tur opp på takket og ta seg en dukker i bassenget etterfulgt av en drink i baren:D
Markus E30 Skrevet Juli 10, 2012 Skrevet Juli 10, 2012 Hva er disse verdt? viewtopic.php?f=14&t=232278 Brodern betalte 600 for et par år sia
scoot Skrevet Juli 10, 2012 Skrevet Juli 10, 2012 Ligger i skrivende stund på hotell i göteborg, nyåpnet i januar, må si det er digg ass! Surfer på bimmers på tv´en. Og senere blir det tur opp på takket og ta seg en dukker i bassenget etterfulgt av en drink i baren:D Hvilket hotell er dette!??! @Robkill - en femhundrelapp maks vil jeg tro. Får så mye billige repro lykter om dagen, og baklyktene på E34 har jo en gigantisk svakhet - pæreholderen smelter jo!
Markus E30 Skrevet Juli 10, 2012 Skrevet Juli 10, 2012 Faen, der gikk Rudskogen-turen til helvete også 3 av 4 maskinister har akkurat fått, eller venter baby når som helst, så jeg må være med båten ned til Hirtshals i Danmark !! Tyyypisk min flaks når jeg planlegger treff selvfølgelig... Tradisjon har blitt dette! Det var trist
316 Skrevet Juli 10, 2012 Skrevet Juli 10, 2012 scoot":35bltcx2] Til deg, scoot: Det siste skuddet på ATV stammen er de som kan registreres for bruk på offentlig vei. Disse har de siste to år tatt Europa med storm. Salget er i eventyrlig vekst i de aller fleste land. Man har to kategorier. De minste er på 50 cc og registreres som moped, med en maks hastighet på 45 km/t. Alle som er større enn 50 cc registreres som tung motorsykkel. Disse har ingen fartsbegrensning, men en maksimal effekt på 15 kw. Enkelte av de store modellene kan registreres for to personer, fører og passasjer. Alle som kjører eller sitter på med en veiregistrert ATV må benytte godkjent hjelm.Hvor kan det kjøres: Alle steder der det er lov å kjøre med bil eller motorsykkel. De som er registrert som moped har dog ikke lov å kjøre på motorvei klasse A eller B. Hvem kan kjøre: ATV registrert som moped kan kjøres fra fylte 16 år mens motorsyklene kan kjøres av alle over 18 år. Førerkortkrav: ATV registrert som moped kan kjøres av alle med førerkort klasse M-146 (vektbegrensning på 175 kg) og M-147 og de som har det gamle mopedførerbeviset. ATV registrert som tung motorsykkel kan kjøres med førerkort klasse B, C eller D. Disse kan selvfølgelig også kjøre moped. Vi gjør oppmerksom på at førerkort klasse A, motorsykkel ikke gir førerrett for ATV registrert som motorsykkel. AIF mener og vil arbeide for: At også mopedførerkort M-145 gir førerett for ATV registrert som moped samt at førerkort klasse A, motorsykkel, gir førerett for ATV registrert som motorsykkel. Videre står det, om føring av ATV: Utdrag fra Forskrift om førerkort:"§ 3-5. Førerett i klasse B Førerett i klasse B gjelder for: 1. Motorvogn med en tillatt totalvekt på høyst 3500 kg og maksimalt 8 passasjerplasser i tillegg til førerplassen. Gjelder ikke for motorsykkel, beltebil, beltemotorsykkel og tohjuls moped. 2. Vogntog bestående av motorvogn, som omfattes av nr. 1, og tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg. 3. Vogntog bestående av motorvogn, som omfattes av nr. 1, og tilhenger hvor samlet tillatt totalvekt for vogntoget ikke overstiger 3.500 kg. Tilhengerens tillatte totalvekt må ikke overstige motorvognenes egenvekt med fører (75 kg). 4. Tre- eller firehjuls motorsykkel. 5. Klasse M kode 147. I tillegg gjelder føreretten for kjøring i Norge: 1. Beltebil med eller uten tilhengerslede. 2. Klasse M kode 146. 3. Tilhenger til tre- eller firehjuls motorsykkel med slagvolum over 125 cm3 , når tillatt totalvekt for tilhengeren er høyst 750 kg. Trekkvognen må være godkjent for å trekke tilhenger og tillatt tilhengervekt må være påført vognkortet." Ingen begrensninger på størrelse! MEN du kan ikke kjøre ATV med motorsykkellappen.
hermanoo90 Skrevet Juli 10, 2012 Skrevet Juli 10, 2012 sweet så jeg kan kjøre atv med billappen, det visste jeg ikke
hermanoo90 Skrevet Juli 10, 2012 Skrevet Juli 10, 2012 Faen, der gikk Rudskogen-turen til helvete også 3 av 4 maskinister har akkurat fått, eller venter baby når som helst, så jeg må være med båten ned til Hirtshals i Danmark !! Tyyypisk min flaks når jeg planlegger treff selvfølgelig... Tradisjon har blitt dette! Det var trist Du har ikke vært heldig i det siste nei
Jørgen Lie Skrevet Juli 10, 2012 Skrevet Juli 10, 2012 Så syyyykt irriterende.. Planlagt "guttetur" nå i lange tider.. Endelig uka kommet for avreise, da går alt i vasken...
Tzunami Skrevet Juli 10, 2012 Skrevet Juli 10, 2012 Ligger i skrivende stund på hotell i göteborg, nyåpnet i januar, må si det er digg ass! Surfer på bimmers på tv´en. Og senere blir det tur opp på takket og ta seg en dukker i bassenget etterfulgt av en drink i baren:D Hvilket hotell er dette!??! Clarion Hotel Post heter det, åpnet januar i år, helt konge Hotell! Google it, så får du se bassenget jeg kommer til å tilbringe kvelden i!
hermanoo90 Skrevet Juli 10, 2012 Skrevet Juli 10, 2012 Faen, der gikk Rudskogen-turen til helvete også 3 av 4 maskinister har akkurat fått, eller venter baby når som helst, så jeg må være med båten ned til Hirtshals i Danmark !! Tyyypisk min flaks når jeg planlegger treff selvfølgelig... Tradisjon har blitt dette! Det var trist Du har ikke vært heldig i det siste nei
Anbefalte innlegg