Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Da har jeg installert min første medieserver... En Netgear ReadyNAS Ultra 2, kjøpt på tilbud fra komplett.no til 1400 kr. (før 2000,-) :)

Vet noen av dere hvordan jeg kan sette passord på den? Altså, den er åpen, slik et åpent trådløst nettverk er... Gikk rett inn på filene fra PS3en... Skulle ønske jeg kunne satt passord på det, vil ikke at noen andre skal snoke på videofila mine :)

Har fått kjøpt fjærbein også nå, dro til Alf Lie Motor rett etter at jeg fikk de i 14:30 tiden, men de var stengt? Holder stengt på fredager, kanskje? Og hvor er inngangen? :P

Får stikke dit på mandag :) Har lånt bil til onsdag, håper min er nogenlunde ferdig til den tid - gruer meg til sluttregningen...

prøvde en sånn readynas jeg, ga opp den, solgte den igjen (samme pris jeg ga forøvrig grunnet bra tilbud)

ble så dårlig hastighet med den, fikk vesentlig bedre med en pc som server istedet.

var sånn at jeg ikke kunne streame fullhd film uten hakking, mens med pc'n funker det fett :)

+ det å kopiere filer inn på den var et helt kapittel for seg selv, tok dritlang tid,

hadde 2tb jeg skulle ha inn på den, ga opp etter et par hundre gb og noen dager, gikk så tregt.

og går ikke an å putte inn en hdd med tinga inni fra før pga spesiell formateringsmetode.

og om boksen skal ryke, så står man der med en hdd med info man ikke får tak i uten en lik boks.

pc derimot så er det bare å stappe den inn i en ny en.

+kan brukes til det meste annet og (nedlastingspc f.eks)

Okey, kjipt at du har dårlig erfaring. Har ikke streamet HD-materiale enda, men klarern 720p er jeg fornøyd. Den eksterne harddisken min gav meg småpanikk her om dagen da den sluttet å fungere tilkoblet PS3en (fungerer fortsatt med PCen), og det var da jeg vurderte NAS pga. RAID. Klarer man å sette opp laptop i RAID med to eksterne harddisker?

Skjønte ikke hvordan jeg skulle kopiere alt fra eksterne harddisken min til NASen via USB... Så nå sitter jeg her og overfører 350GB TV-serier fra den eksterne til NAS via trådløst, lol, 11 timer gjenstår... Nydelig. Har fortsatt 1TB etter det :lol: Har puttet i 3TB HDD, deilig med så mye plass, nå kan jeg begynne å laste ned mer HD-materiale!

Får bare gi dette en sjanse, virker så jævlig luksus å bare putte alle filene rett på en plass med en gang med "backup" og streame til PS3en/laptopen :P

Skrevet
Herrefred så lei jeg er av at det ALLTID er kødd når jeg skal fly... Nå er det jo ín og streike.. Så da må jo flygeledere også gjøre det.. Forbanna mopeder..!

Hvor sitter du og tørker inn nå da Jørgen? :)

Skrevet

Hmm, hvordan skal jeg forholde meg til dette da tro.. Fått ny sub i bilen og nå er det plutselig ikke helt rå bass i stua lengre. Det kan jo bare bli dyrt.. :P

Skrevet
Herrefred så lei jeg er av at det ALLTID er kødd når jeg skal fly... Nå er det jo ín og streike.. Så da må jo flygeledere også gjøre det.. Forbanna mopeder..!

Dagens rute var Hirtshals - Ålborg, med taxi. Herlig tur, med snittfart på 130km/t med ny caravelle.. Så fly fra Ålborg til Copenhagen.. Derifra skulle vi til Ozlow, men siden de fehodene til flygeledere synes det er kult å ikke være på jobb, så måtte vi selvfølgelig vente i nærmere en time. Dette passet jo dårlig siden vi hadde 50min i utgangspunktet til og gå gjennom tollen å sjekke inn bagasjen på nytt. Endelig på tur ned til Gardermoen, så hyler de over høytalerne at vi måtte være til i morgen.. OK tenker jeg, hotell på SAS sin regning, med god mat å drikke.

Men så står vi å venter på bagasjen, så roper de opp navnene våre, så vi måtte løpe til utsjekking, da vi skulle møte på gate25 som ventet på oss. Løpte som en gal gjennom "ingenting å fortolle", fik huka tak i en liten kjekk indier, som plasserte oss først i sikkerhetskontrollen.. Rutinekontroll der, pluss at de måtte saumfare posene på taxfree`n.. Men vi rakk flyet til Kristiansund..

Såå, nå er jeg i Kristisnaund, uten bagasje :lol: Herlig det liksom :^o

Skrevet

@noekult: Fulgte sikkert med en CD som du kan installerer for å endre ting på. Eller så er det vel en egen ip du går inn på og endrer alt du måtte ønske. Sette opp deling for histen og pisten...

Skrevet

Dagens rute var Hirtshals - Ålborg, med taxi. Herlig tur, med snittfart på 130km/t med ny caravelle.. Så fly fra Ålborg til Copenhagen.. Derifra skulle vi til Ozlow, men siden de fehodene til flygeledere synes det er kult å ikke være på jobb, så måtte vi selvfølgelig vente i nærmere en time. Dette passet jo dårlig siden vi hadde 50min i utgangspunktet til og gå gjennom tollen å sjekke inn bagasjen på nytt. Endelig på tur ned til Gardermoen, så hyler de over høytalerne at vi måtte være til i morgen.. OK tenker jeg, hotell på SAS sin regning, med god mat å drikke.

Men så står vi å venter på bagasjen, så roper de opp navnene våre, så vi måtte løpe til utsjekking, da vi skulle møte på gate25 som ventet på oss. Løpte som en gal gjennom "ingenting å fortolle", fik huka tak i en liten kjekk indier, som plasserte oss først i sikkerhetskontrollen.. Rutinekontroll der, pluss at de måtte saumfare posene på taxfree`n.. Men vi rakk flyet til Kristiansund..

Såå, nå er jeg i Kristisnaund, uten bagasje :lol: Herlig det liksom :^o

hahahahah. huffff, helt tragisk når slikt skjer, men hey , its life ! :mrgreen:

Skrevet
Vet mange er på rudskogen, men for de son sitter fortsatt hjemme slik som meg.. Et billig å bra polerings kitt.. 3 steps opplegg med rens, polering å voks, kluter å alt bør følge med. Tips mottas med stor takk!:)

Kjøpte et scholl-sett hos scandicshine for litt siden. Regner med de selger det enda. :)

Skrevet
@noekult: Fulgte sikkert med en CD som du kan installerer for å endre ting på. Eller så er det vel en egen ip du går inn på og endrer alt du måtte ønske. Sette opp deling for histen og pisten...

Kontrollpanelet er der, med passord for å komme seg inn (legge til/slette filer). Men ingen passord som kreves når man bare ønsker å streame :P

Må se ann på "Shared" innstillingene i morgen også, ble ikke klok på denne tiden av døgnet...

Skrevet
Vet mange er på rudskogen, men for de son sitter fortsatt hjemme slik som meg.. Et billig å bra polerings kitt.. 3 steps opplegg med rens, polering å voks, kluter å alt bør følge med. Tips mottas med stor takk!:)

Kjøpte et scholl-sett hos scandicshine for litt siden. Regner med de selger det enda. :)

Send en e-post til enten scandicshine.no bilnerden.no eller swissvax.no så får du garantert hjelp. :)

Skrevet

Noen som vet om Markus Jonassen er på vei til Gatebil? Møtte en DE-regga E30 i sta utenfor Særp som ligna på han og bilen! :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...