Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var helt grei temperatur litt tidligere på kvelden her, nå sto bilen i solveggen men likevel :) Hvor lenge varer dette finværet tro :roll:

mbw3ro3ux420fdougxyy.jpg

Skrevet
Er vel egentlig rimelig bestemt på at neste bil for meg ikke blir BMW nå! Heller mot XC70... Får mer for penga der enn hos BMW for øyeblikket... Men kommer tilbake ;)!

Ser fram til sutringa når første verkstedsregninga kommer :lol: Men har man fast lønn og stabil økonomi så funker det nok.

Skrevet
Er vel egentlig rimelig bestemt på at neste bil for meg ikke blir BMW nå! Heller mot XC70... Får mer for penga der enn hos BMW for øyeblikket... Men kommer tilbake ;)!

Dette er veldig skummel biler altså :? Enten så får du ett prakt eksemplar som er trofast til tusen eller så får du ett pengesluk uten sidestykke. 2,5 litern på 210 hk er vanvittig tørst også, fettern min har denne motoren i en 2002 V70 og onkelen min i en 2001 XC70 og begge klager på skyhøyt forbruk.

Men når det er sagt så er dette tidløse biler av design, nydelige å kjøre og man får forferdelig mye bil for pengene :) Også kan de chippes til ca 250 hk også, onkelen min har gjort det med sin XC70 og den sparker rimelig bra 8)

Hva er det som ryker da? Annet enn forstilling i form av endeledd og lager? :P

Automatkasser og drivledd har vært en gjenganger iallfall, i tillegg til noen turbohavarier som jeg har hørt om.

Skrevet

Det er vel en 2,4t på 200 hester, men? 2,0t på 180 hester som sitter i faren min sin S60 bruker i hvertfall ikke mye suppe. Dieselmotorene som jeg også vurderer VET jeg bruker LITE drivstoff. Ned mot 0,5...

Dieselen derimot er 2,5 men med 163... Vet ikke hva slags motor du mener jeg da.

Skrevet

Ser den kom i 2003 den motoren du snakker om! :) Opplyst forbruk på 1-1,5 liter på mila. Det er mye, ja!

Skrevet
Det er vel en 2,4t på 200 hester, men? 2,0t på 180 hester som sitter i faren min sin S60 bruker i hvertfall ikke mye suppe. Dieselmotorene som jeg også vurderer VET jeg bruker LITE drivstoff. Ned mot 0,5...

Dieselen derimot er 2,5 men med 163... Vet ikke hva slags motor du mener jeg da.

Sant det! er 2,4 liter og ikke 2,5 men jeg trodde det var 210 hk jeg :)

2,0 litern på 180 hk har et helt annet forbruk, dog ikke like frisk men absolutt en grei motor i V70 og S60 :)

Skrevet

Det var det med når man først sier A så må man nesten si B og C også. Utfordringen nå er at med mindre gummi ser bilen alt for høy ut og bør senkes. Mercedes-Benz er etter min mening best med originalt understel, men hver sin smak... :)

Det er jo originalt, alt sammen :) Alt er like stort som det forrige. Felgene jeg fikk gratis skal ha dekkdimensjon 205/55 R16, de som stod på var 195/65 R15. Jeg fikk ordnet nye Bridgestone-dekk til 16" idag. Og da skal det bli så mye forskjell fra 15":

195/65-R15

Omkrets 199.33 cm

Diameter 63.45 cm

205/55-R16

Omkrets 198.58

Diameter 63.19

Med andre ord ingenting forskjell.

Alt er bra rent teknisk. Det handler om et slags optisk bedrag. Mer gummi fyller mer rent visuelt. Jeg har akkurat de samme dimensjonene felger/dekk til min E46 og det ser faktisk mest fornuftig ut med 15" felgene. Senker jeg bilen 2-3 cm er det imidlertid ingen tvil om at 16" felgene er de fineste (helst 17"). Smak og behag... :)

Mulig, men senk kommer ikke på. Bilen synes jeg var bedre på med 16" og nye dekk :) ! De originale 15" blir selvfølgelig beholdt. Jeg har originale 15" alufelg for vinter også. De ser vel slik ut om jeg ikke husker feil:

vigo2.jpg

Skrevet
2,0t får du ikke i XC 90, så det var jo litt "dumt". "Må" kanskje kjøpe så ny bil at jeg får D5 motoren da...

http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/ ... 652542.ece

http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/ ... 652195.ece

Ser jo litt hyggelig ut det her, da?

Ja den minste bensinvarianten er den overnevnte 2,4 litern med 200 hk, som ved faceliften i 2004 ble erstattet av en 2,5 liter på 210 hk :) D5en kom med 2003 modellen og er på 2,4 liter og 163 hk, er dessverre denne motoren som har vært veldig trøbblete i bla storebror XC90.

D5en ligger også noe høyere i pris :?

Skrevet

Kan være alt mulig rart. Vår begynte å blinke i kjørecomputeren, kostet litt hver gang vi ville ha det resettet. Girkassen ble overhalt på bilen vår da vi kjøpte den ved 170.000 km. Brodern traff fortauskant i sentrum, det kom på 50.000 kr. inkl. felg, lol... Feil i varmeapparat: 14000 kr. for å få varme tilbake... Osv.

D5 er flott den. Har vel 80 liters tank og jeg har kjørt 1200 km. på langkjøring med den uten å gå helt tom - og da med ekspresskjøring hele veien hehe :)

Skrevet
Om du skulle gitt denne bilen et terningskast. Hva ville det blitt?

[ Bilde ]

=P~

2

Liker ikke Toyota, Japanske biler generelt , riskokere eller plastraketter (som disse er) :(

Og orginalt så får den juling av E36 M3 :wink:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...