rublings Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Prøver å finne ut om jeg har VTEC i bilen eller ikke, fordi rett ved 4000 rpm merker man et hopp og etter det går nåla berserk med hysterisk lyd og aksellerasjon - jeg touchet 80 km/t i 2. giret i 50-sona typ 5 ganger i dag, haha, man får ikke lyst til å stoppe!! Og enda hadde giret 1500 omdreininger å gå på (til 90 km/t?)... Latterlig liten krabat Husker jeg hadde et lignende system på min 626 V6, VRIS het det. På 4.500 omdreininger rykket det godt i bilen, og det dro hele veien til 8.500 omdreininger. Ikke verst det for å være 6er motor. Klarte ca 110/115km/t på andre giret
wicky124 Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Den 740iL på finn til 40k frister ganske...Men den mangler soltak... hvorfor så viktig med soltak? Vet ikke as..har soltakfetish på sedaner..Alle biler jeg kjøper MÅ ha soltak...med vipp...
knut_olestad Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 har du kjøpt den ? liker crx, er dette mk1 eller mk2 ? hvilken motor ? men de felgene, de må gå Jepp, lagde avtale i går, betalte og overtok den i dag Stakkars selger, hadde nesten tårer i øynene - sånt er trist... Ja, de felgene er ikke helt min smak heller, men dette er og forblir en budget-racer så de får stå ut året/inntil jeg får mer å rutte med. Dekka er strøkne, men en tomme mindre hadde gjort mye mer for komforten (det trenger den bilen!)... Er en Mk2, 1.6 l. med 126 hk i vognkort, men med effektanlegg (godkjent i vognkort, senkesett er også godkjent) og luftfilter, får vel 10-12 hk til... Trooor det finnes en 1.6 l. med 140 hk originalt, i tillegg til hissige VTi (Type R light ellerno) med 150 hk originalt... Tøff kjerre. Ikke noe kunstverk, men tøff. Banekjøring neste? Veldig smaksak den bilen her, men jeg syns den er tøff. Ser mye kulere ut i virkeligheten enn på bilder. Sittestillinga er helt rå, girkula er akkurat der man trenger den og setene er kjempegode. Banekjøring er helt klart på "to do" lista. Denne bilen skriker etter det! *** Prøver å finne ut om jeg har VTEC i bilen eller ikke, fordi rett ved 4000 rpm merker man et hopp og etter det går nåla berserk med hysterisk lyd og aksellerasjon - jeg touchet 80 km/t i 2. giret i 50-sona typ 5 ganger i dag, haha, man får ikke lyst til å stoppe!! Og enda hadde giret 1500 omdreininger å gå på (til 90 km/t?)... Latterlig liten krabat Du har ikke vtec med mindre det er bytta motor, vtec 16 har 150 hk.
noekult Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Ja, er det jeg leste på Wiki også... Men blitt fortalt at det skal stå DOHC elns på motoren, finner ut av det i morgen Gleder meg til mer kjøring!
asv Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 DOHC har jo ingenting med VTEC å gjøre, med mindre VTEC kommer utelukkende på motorer av DOHC typen. Akkurat hvordan det er i den verdenen vet jeg ikke. Har i dag prøvd å montere led-lys diverse steder på en Golf V. Det skulle vise seg å være et stort problem.. selv lysene som lyser opp fotbrønnen må man ha spesialpærer i.... Men noen her som har kjennskap til hvor mye arbeid det er å kode inn US-lys i front? Da helst i retning av hvor mye et verksted tar for jobben
Larsgunnar Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 V-Tec er et eget system for variable kamtider, akkurat som Vanos. DOHC (Double Over Head Cams) betyr jo bare at motoren har doble kammer. V-Tec kommer ikke bare på motorer med doble kammer. En kjenning har en Honda Shuttle 16V V-Tec, og den har bare én kam. Lang jævel av en kam da
VegarVS Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Ja, er det jeg leste på Wiki også... Men blitt fortalt at det skal stå DOHC elns på motoren, finner ut av det i morgen Gleder meg til mer kjøring! du er fornøyd? )
flonoen Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 + 4000 kr. i frakt (+ dekk)? Ikke verst, skal helt klart gå for noen lightweights hvis jeg skal handle... Takk for tips Disse var awesome: http://www.tirerack.com/wheels/WheelClo ... toModClar= Du må sende en forespørsel til de om du vil ha de sendt internasjonalt. Jeg venter på svar på en mail jeg sendte på fredag, angående totalpris felger+dekk+frakt. Kan gi deg tilbakemelding på hvor mye frakta kommer på.
Tzunami Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Her har jeg gått glipp av mye vtec-prat gitt xD civic eg4 med 1,6 vtec drar faktisk like bra som en 740 e38 hvis noen lurer litt sykt egentlig men
Anbefalte innlegg