Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Den nye Poloen er jo nesten finere enn Golf VI. På mange måter minner den mye om Golf slik Golf var før den ble alt for stor. Størrelsesmessig minner dagens Polo mye om Golf II. Jeg hadde ikke vært deppa med en Polo 1,4 TSI med 180 HK. 0-100 km/t går løs på 6,9 sekunder og topphastigheten er 229 Km/t. Litt kjedelig må det jo være å bli relativt kraftig frakjørt av en Polo hvis man selv f.eks kjører en E46 325i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo GTI kommer på ca. 360 000,- her i Norge. Og det ser ut som om den kun leveres med 7-trinns dsg kasse..

Den er litt billigere her i Danmark... "kun" 325000, men man kan kjøpe den på gule skilter også (grønne i Norge) og da koster den bare 215000. Jeg synes ikke at VAG´s 7-trinns DSG gearkasse er en ulempe. Disse gearkassene er nå så bra at til og med jeg, som sverger til manuelle gearkasser, ganske sikkert kan leve med en DSG gearkasse.

Jeg er forøvrig helt enig med deg i at Citroën DS3 er temmelig sexy... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye 7 trinns DSG fungerer fint, og jeg tror ikke det er noen ulempe akselrasjonsmessig. Men på en "sportsvogn" hører det ikke hjemme. Hvorfor ikke tilby en med manuell kasse. Den ville sikkert bli noe billigere.

Det skyldes sikkert en utfordring når det gjelder logistikken. Jeg har et inntrykk av at VAG noen ganger sliter med å få opp produksjonsvolumene på enkelte komponenter. Dette er imidlertid egentlig ikke så merkelig når man tenker hvor mange modeller som bruker de samme komponentene innen VAG konsernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice :) Håper den har bedre og mer presis styrefølelse enn nye Citroen C5. Jeg hadde C5 stv som leiebil ifbm. jobb i november 2010. Flott bil, men styringen gav ingen som helst følelse med underlaget. Dessuten frøs giroverføringen ved -20 grader. Det var ikke helt heldig i 5 gir igjennom 3 rundkjøringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice :) Håper den har bedre og mer presis styrefølelse enn nye Citroen C5. Jeg hadde C5 stv som leiebil ifbm. jobb i november 2010. Flott bil, men styringen gav ingen som helst følelse med underlaget. Dessuten frøs giroverføringen ved -20 grader. Det var ikke helt heldig i 5 gir igjennom 3 rundkjøringer...

DS3 har fått mye skryt for kjøreegenskapene (derfor sammenligningen med 205 GTi). C5 kan man bestille med konvensjonell fjæring også og denne løsningen er det faktisk mange som foretrekker fremfor Citroëns sære hydrauliske system. På den annen side skal det vel være hydraulisk fjæring på en stor Citroën.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det høres bra ut. C5 jeg leide hadde konvensjonell fjæring. Men allikevel meget god fjæringskomfort.

C5 er ingen 5-serie når det gjelder kjøreegenskaper, men dette er heller ikke poenget for Citroën. De ønsker å tilby et fransk alternativ til de tyske premiumbilene. Det nye er at den opplevde kvaliteten også er sånn nogenlunde på nivå med f.eks BMW. Jeg liker den nye C5 modellen, men den beslektede Peugeot 407 har bedre kjøreegenskaper. Det skal derfor bli spennende å prøve den nye Peugeot 508.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra bilder å dømme ser det ut til at 408'n har lik helling og fasong på A stolpen som 407,noe som sikkert er populært "designmessigt" og bra for aerodynamikken,men for meg med mine 196cm er dette totalt useless.

Lånte en 407 stv når den kom ut,og måtte være ganske påpasselig med inn/utstiging av bilen for å unngå å slå hodet i taket/stolpen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du lurer litt på en kvinnes (komiske) synspunkt på det å bli tilfredsstilt oralt osv så er dette en veldig bra og ganske så ærlig(?) fremstilling,fremført av Nour el Refai(svensk) på Raw Comedy Club.

9auvry5hh5a8tdw8sstl.jpg

Veldig morsomt når hun setter ting på spissen,hun er til tider en besviken tjei med egne løsninger hehe...

Enjoy: http://www.youtube.com/watch?v=LqbN1F2Lx60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye poloen er skikkelig fin ja. Helst da i rød, med litt tøffe felger.

rieger-vw-polo.jpg

DS3 er også tøff, men jeg blir alltid overrasket over hvor stor den er når en ser den på nært hold. Den er veldig kraftig i fronten. Det er kult at den kan leveres i så mange fargekombinasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...