wicky124 Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Hvordan er det med senk på disse bila med 4-matic? Går det fint an å sleppe den helt ned på bakken? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36221468 Njeeeh...du ødelegger drivakslene foran etterhvert, samt belaster de bak... Enkleste måten er å bytte plastputer øverst på fjærene fra nr 3 til nr 1...Eller kjøre uten puter..Senker vel 2-3cm da...
wicky124 Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Både 190 og E-klasse (124) har et spesielt oppsett på hjuloppheng. Skulle montere senkesett på en kamerat sin 190, da er fjæra separat både foran og bak. Fjærene sitter i en slags kopp, som gjør det forbanna vanskelig å bruke fjærklemmer for å få ut fjærene. Halve fjæra er inni koppen, noe som gjør det sykt stress. Har bytta fjærer foran og bak på en w124 på 21min uten fjærklemmer.. Verdens ENKLESTE jobb!!
Thewiz Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Både 190 og E-klasse (124) har et spesielt oppsett på hjuloppheng. Skulle montere senkesett på en kamerat sin 190, da er fjæra separat både foran og bak. Fjærene sitter i en slags kopp, som gjør det forbanna vanskelig å bruke fjærklemmer for å få ut fjærene. Halve fjæra er inni koppen, noe som gjør det sykt stress. Har bytta fjærer foran og bak på en w124 på 21min uten fjærklemmer.. Verdens ENKLESTE jobb!! Javel, fortell hvordan ^^
wicky124 Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Jekk opp bilen (brukte bukk og luft verktøy!) Ta av alle hjulene Bak: Skru av en mutter/bolt på bærebrua inn mot diffen, senk den rolig ned med girkassejekk brekk ut fjæren med langt spett Monter ny fjær, jekk opp med girkassejekk, putt inn bolt og mutter og stram til! Foran: Skru av to små muttere på hver side av stabstaget ut mot hjulet, vipp den ned, skru ut bolt/mutter til bærekula ut mot hjulet, dra ned hele bærearmen til fjæra løsner, monter ny fjær, bruk girkassejekk til å dytte bærebrua opp så bærekula kan skrues sammen, skru fast stabstaget, monter på alle hjulene, senk bilen... El-finito!
FredrikE24 Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Det er trikset altså! Har fjærklemmer som er beregnet på mercedes, men bak er det litt trøblete å få fjærene ut selv når de er helt trykt sammen. Min bil var skyhøy forran, putene er nok ikke tykkere enn 1mm. Byttet til senkefjører som visstnok skulle senke 40mm, ble brått mye lavere enn dette! Nå er den lav! Framhjula går helt kant i kant med skjermen.
wicky124 Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Enkleste jobben på mercedes...Krever mer å bytte bremser nesten Jeg har hatt en god del lave mercer... Bunnpanna skrapte ofte i oslo og hjulbuene var akkurat innafor skjermene med riktig camber..lenge før stanceworks...
FredrikE24 Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Enkleste jobben på mercedes...Krever mer å bytte bremser nesten Jeg har hatt en god del lave mercer... Bunnpanna skrapte ofte i oslo og hjulbuene var akkurat innafor skjermene med riktig camber..lenge før stanceworks... Bytte bremser forran på disse er bare dritt iforhold til E24n min.. På E24n kan jeg bytte alle klosser på et blunk..
knut_olestad Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Vel, det meste på E24 er enklere å jobbe med
Jørgen Lie Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Herregud.. Sitter og ser litt på E30 i Tyskland.. Sikkert vært nevnt 70 ganger før, men fy flate så mye strøkne eksemplar det finnes der som går for slikk og ingenting!!!!!
noekult Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36221468 Herregud som jeg hater den E-klassen der... Hver eneste jeg har vært borti har hatt helt for latterlig svake motorer, jeg er for rastløs for slikt! Denne E-klassen (som heter W124) finnes i ganske mange forskjellige varianter. Helt fom. 200D med 72 HK tom. E60 AMG med 381 HK. E320 med 220 HK er et fint kompromiss med en rekkesekser på 3199 cm3. 0-100 Km/t klarer den på 7,8 sekunder og topphastigheten er i området rundt 240 Km/t... Mhm, og som vanlig var de fleste bilene på norske veier de med minst motor, og dermed alltid de kjipeste jeg får prøvd. E300D har jeg som kjent hatt i W210 utgave selv, og det var en forferdelig kjedelig motor - blir faktisk helt frustrert av å tenke på hvor treg den var (Men! Driftsikkerheten var av en annen verden... Bilen var i familien i 300.000 km. og kun den ene gangen måtte glødetrådene byttes om vintern - etter det fortsatte motoren å gå!). CL500 er en drøm... Men den nyeste er enda mer drøm... Har kommet to stk i oslo her med amg styling..En sølv og en sort, begge 2009model..Skulle ønske jeg var albaner... Tror det er en albaner som farter rundt i en CLK 63 AMG også, Rosenhoff området... Alltid en knallfin dame med seg Tror jeg skal sette stor Mercedes (S/CL) på min "bucket list" ved siden av Saab Turbo, 911 (964 Carrera), Alfa Romeo 156 GTA etc. Har til nå krysset av MX-5 1,6 NA (Mk1), Golf I, Mini 1.0, sharknose BMW og nå også en turtalls forhjulstrekk Honda (jeg har alltid hatt lyst til å ha en bil med "god forhjulstrekk").
wicky124 Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Er bare vanlig cl500 med cl-styling.. sjefen i bygget på jobb har en cl65 amg... den er RÅ!
Kjexx Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Hmm... http://www.ha-halden.no/nyheter/article6192214.ece Syklist vs tømmerbil.. Not good..
awt Skrevet August 16, 2012 Skrevet August 16, 2012 Veldig pen bil Jordfræsar, facelift-baklampene gjør virkelig susen. Har du vurdert potte med to endestusser? Vil tro det hadde passet ganske bra.
Anbefalte innlegg