S.Hafsmo Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Jeg blar igjennom finn.no relativt ofte dersom det er rolige dager på jobb. Av en eller annen grunn, føler jeg at jeg må følge med i tilfelle det kommer en bedre E38 for salg, selv om jeg tviler på at det blir aktuelt å bytte bare for å få en 01'. Sliter og litt med å finne en brukbar nestebil den dagen det blir aktuelt å kvitte seg med E38en. Har lyst på Mercedes (CLS / S-klasse), men liker ikke interiøret. Har og lyst på A8 ('03+), men blir tritt og ofte frarådet dette pga usedvanlig dyrt vedlikehold. På BMWfronten er det egentlig lite som frister, da jeg nesten ikke liker noen BMWer mellom 03' (E39) og '08 (F01). Og jeg har ikke råd til en tilstrekkelig motorisert BMW som er nyere enn '08. Sånn er det å være fattig sjøgutt.
haybimmsen Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Hmm.. Høres logisk ut, kjøre på med høytrykken da? Men kreve vell at du tar den ned noe du kanskje har gjort ? sendte søknad igår, tar vell et år før e høre noe :s
Thewiz Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Noe som har forslag til bruksbil? Må være diesel! Sitter på finn.no hele tiden , men finner ingenting som faller i smak. Må være billigbil
M|Fjeld Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Tanken ligger på bakken tom for bensin. Skyller den med vann og henger den til tørk et par dager Kult da Haha, får håpe de er litt raskere denne gangen Thewiz: 124?
BMW-Coupe Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Jeg blar igjennom finn.no relativt ofte dersom det er rolige dager på jobb. Av en eller annen grunn, føler jeg at jeg må følge med i tilfelle det kommer en bedre E38 for salg, selv om jeg tviler på at det blir aktuelt å bytte bare for å få en 01'. Sliter og litt med å finne en brukbar nestebil den dagen det blir aktuelt å kvitte seg med E38en. Har lyst på Mercedes (CLS / S-klasse), men liker ikke interiøret. Har og lyst på A8 ('03+), men blir tritt og ofte frarådet dette pga usedvanlig dyrt vedlikehold. På BMWfronten er det egentlig lite som frister, da jeg nesten ikke liker noen BMWer mellom 03' (E39) og '08 (F01). Og jeg har ikke råd til en tilstrekkelig motorisert BMW som er nyere enn '08. Sånn er det å være fattig sjøgutt. A8 må du holde deg langt unna ja...hørt noen historier om di fra den år gangen! Prisklasse snakker vi her da? Så fort E92 med rekkesex begynner å falle litt mer i pris, så blir det handlings (E92 holder seg FOR bra i pris spør du meg....)
BMW-Coupe Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Noe som har forslag til bruksbil? Må være diesel! Sitter på finn.no hele tiden , men finner ingenting som faller i smak. Må være billigbil W124, eller E190 er knall biler
FredrikE24 Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 190D eller S/W124 er jo noe å se på, til tross for at dieselutgavene har en tendens til å ligge forholdsvis høyt i pris!
S.Hafsmo Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 A8 må du holde deg langt unna ja...hørt noen historier om di fra den år gangen! Prisklasse snakker vi her da? Nå sier jo folk slikt om E38 også da, men siden jeg ikke kjenner noen som kjører A8 ,er det vanskelig å få et korrekt bilde av vedlikeholdskostnadene. Prisklassen måtte vel bli rundt 400 - 450k ser jeg for meg. Er ikke så interessert i å ta noe lån for å kjøpe bil.
Fredrik Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 På BMWfronten er det egentlig lite som frister, da jeg nesten ikke liker noen BMWer mellom 03' (E39) og '08 (F01). Og jeg har ikke råd til en tilstrekkelig motorisert BMW som er nyere enn '08. Sånn er det å være fattig sjøgutt. Vel... bor du i Europa utenfor honningkrukken Norge er det heller ikke så lett å motivere seg for å kjøpe en nyere BMW med stor motor. Det er andre ting som er viktigere å ha fokus på enn dyre biler. Jeg er heller ikke så begeistret for Bangle-modellene (E90/E60/E65) så de faller ut. Mercedes-Benz W211 med facelift (modellårene 2007-09) er et interessant alternativ. Byggekvaliteten er bra og den ble levert med mange forskjellige motorer. Mest interessant er 320 CDI (V6) som tilbyr 224 HK og 540 Nm. På den annen side finnes også 420 CDI (V8)... 314 HK og 730 Nm...
Thewiz Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 124 er absolutt bil jeg kunne hatt, men jeg må ha 300. Jeg kunne helst tenkt med 300 TDT, men disse må man betale for i dagens marked. 30-40k for en bil som har rullet mellom 300-400 tusen km høres ikke helt riktig ut hos meg. Håper å finne en 300 TD til rundt 20 lapper.
FredrikE24 Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 124 er absolutt bil jeg kunne hatt, men jeg må ha 300. Jeg kunne helst tenkt med 300 TDT, men disse må man betale for i dagens marked. 30-40k for en bil som har rullet mellom 300-400 tusen km høres ikke helt riktig ut hos meg. Håper å finne en 300 TD til rundt 20 lapper. Kjøpte selv sugediesel utgaven med 24 ventiler for 18 lapper, dog med noen feil som kostet litt penger, men har nå en bil som fungerer svært bra, har utenom overhaling av nivåregen opplevd første skaden, knukket stikkaksel, på 470 000 km synes jeg ikke det er så galt alikevel. Skjedde forøvrig igår, så relativt ferskt, har kjørt ca. 20kkm med bilen.
Thewiz Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Det er ingen tvil om at man får mye bil for pengene, men mange av disse bilene ligger litt høyt i pris på finn.no Jeg vurderer denne, men det er en 89 modell. Kunne tenkt meg facelift. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36819866
Fredrik Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Det er ingen tvil om at man får mye bil for pengene, men mange av disse bilene ligger litt høyt i pris på finn.no Jeg vurderer denne, men det er en 89 modell. Kunne tenkt meg facelift. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36819866 Det er en facelift. Facelift I kom i september 1989. Facelift II kom i midten av 1993.
Anbefalte innlegg